Otrdiena, 24. novembris Velta, Velda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Stundu stāvu domādama. Pasta nodaļā

Stundu stāvu domādama. Pasta nodaļā
13.12.2006 21:58

0

Atslēgvārdi

Kopš galvenā pasta nodaļa, kas atradās Pasta ielā 4, pārcelta uz Graudu ielu 45, mums nemitīgi jāuzklausa sūdzības par to, cik ļoti ar šo darījumu ir sarežģīta dzīve liepājniekiem. Šajā pasta nodaļā rindas ir tik garas, ka grūti izstāvēt. Un ne tikai šajā nodaļā, līdzīgi esot nodaļā pie Pētertirgus un citviet. Pēdējo nedēļu laikā šādu sūdzību ir aizvien vairāk, tāpēc nolēmām doties nelielā ekspedīcijā.

Pulkstenis ir 14.30, kad veram 12.pasta nodaļas durvis (Graudu ielā 45). Telpa cilvēku pilna – citi apsēdušies, citi atspiedušies pret sienu stāv kājās. Iveta, kas nevēlas minēt savu uzvārdu, stāsta, ka stāv jau 40 minūtes, bet, kad tikšot klāt, vēl nezinot. Viņai jāsamaksā komunālie maksājumi. Daina, kas stāv turpat līdzās, dusmīgi saburza savu rindas taloniņu un dodas ārā. Viņa gaidot jau 55 minūtes. Izskrējusi no darba pusdienas pārtraukumā, un nu jāsteidzas atpakaļ, taču ne pusdienas paēstas, ne lietas pastā nokārtotas. Cita kundze, kas nevēlas nosaukt savu vārdu, abas iepriekšējās mēģina mierināt, ka tagad ir svētku laiks, ka sūtījumu ir daudz vairāk nekā citkārt un tāpēc jāpagaida ilgāk. Daina gan nav samierināma. “Cik es te nāku, te vienmēr ir ilgi jāgaida – bez pusstundas nekad neesmu tikusi galā, bet nupat jau ir par traku,” viņa dalās pieredzē.

Cilvēki ir ļoti neapmierināti. Mēs savukārt atceramies, ka tad, kad “Latvijas pastā” sākās pārmaiņas un līdz ar to arī vadības maiņa, viens no argumentiem bija, ka jāsakārto iesīkstējusī padomju sistēma, ka pasta darbība jāpadara elastīgāka un jāsamazina rindas, kas bija vēl vecajā pasta ēkā esošajā nodaļā. Bet nu izskatās, ka ir panākts gandrīz vai pretējais – tur stundu nevienam nebija jāgaida.

Nodaļas vadītāja Endija Averčenko pašreizējo situāciju skaidro arī ar priekšsvētku laiku, kad cilvēkiem ir ļoti daudz sūtījumu. Viņa stāsta, ka īpaši daudz laika prasa sīkpaku pieņemšana – ir jāpārbauda to sastāvs, jo cilvēki pamanās tur ieslēpt arī tādas mantas, ko nedrīkst sūtīt, un tad paku atsūta atpakaļ. Ļoti daudz cilvēku uz svētkiem arī saņem pakas, un to izsniegšana ir darbietilpīga. Un tam visam klāt vēl cilvēki, kas steidz abonēt preses izdevumus nākamajam gadam. Tāpēc, lai mazinātu rindas, esot ieviestas atsevišķas operatoru vietas juridiskajām personām – lai viņām nav jāgaida kopējā rindā. “Mūsu operatori patiešām neslinko un strādā cik ātri vien var,” saka E.Averčenko. “Manuprāt, rindas beigsies līdz ar svētku drudzi.” Viņa arī pastāsta, ka dažkārt iesaka klientiem, lai varbūt dodas uz netālu esošo pasta nodaļu lielveikalā “Kurzeme”, kur var nokārtot visas tās pašas darīšanas, taču rindas nav tik garas.

Pulkstenis ir 14.50. Pasta nodaļa lielveikalā “Kurzeme”. Pašaurajā telpā 7 apmeklētāji, no divām operatorēm klientus apkalpo viena – pie otra galdiņa norāde ar atvainošanos, ka apkalpos blakus.

Pulkstenis ir 15.15. Esam pasta nodaļā, kas atrodas pie “Pētertirgus”. Jau no ārpuses redzams, ka telpa ļaužu pilna. Krēslu nedaudz, bet uz tiem neviens nesēž – visi stāv pie lodziņiem. Apkalpo divas operatores, pie trešā lodziņa atkal atvainošanās – apkalpos blakus. Pie katras operatores rindā astoņi cilvēki. “Nesaprotu,” saka kāda jauna sieviete, “kāpēc operatores tik daudz papīru aizpilda ar rokām – tas aizņem tik daudz laika. Vai tad to nevar izdarīt elektroniski?”

Pulkstenis – 15.30. Esam Jaunliepājā, lielveikalā “Rietumu centrs”. Pasta nodaļas telpā septiņi klienti, viņus apkalpo divas operatores. Gita, kas atbraukusi iepirkties no Zaļās birzs, pastāsta, ka parasti nāk uz šo nodaļu maksāt komunālos maksājumus. Šoreiz gan esot ātrāk, bet parasti nākot pēc pulksten 19 – tad vispār neesot neviena cilvēka.

Ziemeļu priekšpilsētā. Pulkstenis ir 16, un mēs esam 17.pasta nodaļā, kas atrodas veikalā “Beta” (O.Kalpaka ielā 86). Telpa pavisam mazītiņa. Tajā tikai viena operatora vieta, klientu pusē 4 cilvēki. Šeit pārmetumu par neizstāvamām rindām nav. “Nu labi, ir jāpastāv minūtes desmit, bet tas taču nav nekas traks,” saka viena no gaidītājām.

Tālāk mēs vairs nebraucam, taču savi secinājumi mums ir: nav melojuši tie, kas sūdzas par garajām rindām pasta nodaļās. Pilsētas centrā tās patiešām ir nogurdinošas, to izstāvēšana laikietilpīga, un ne visi cilvēki var atļauties stundu un ilgāk gaidīt, lai nodotu nosūtīšanai vienu ierakstītu vēstuli vai samaksātu maksājumus. Tāpēc jādodas uz tām pasta nodaļām, kas atrodas ārpus centra, jo tur pat dienas vidū rindas ir krietni īsākas vai pat to vispār nav, ja tas nav svētku laiks – tā apgalvo nodaļu darbinieki. Bet atkal cita problēma – laiks, kamēr tiksim līdz attālajai nodaļai pilsētas nomalē, paiet tik pat ilgs, cik jāizstāv rindā centrā esošajā nodaļā. Kā lai šo situāciju risina?

Gan “Latvijas pasta” Kurzemes reģiona direktore Maija Ēlerte, gan Liepājas reģionālās nodaļas vadītāja Sigita Benhena pašreizējo situāciju ar garajām rindām centrā esošajās pasta nodaļās skaidroja ar to, ka pēdējā laikā ir palielinājies pastā sniegto pakalpojumu apjoms, kā arī ar Ziemassvētku tuvošanos, kad cilvēki gan daudz vairāk sūta un arī saņem paciņas, gan arī noformē dažādus kredītus, kas ir laikietilpīgs process. Turklāt šis ir arī laiks, kad papildu slodzi jau ierastajai rada preses izdevumu abonēšana. Līdz ar to tieši šajā laikā summējas daudz tādu darbu, kas citkārt nav. Un otra būtiskākā lieta aiz darba apjoma palielināšanās ir tā, ka pastā joprojām ļoti trūkst darbinieku, skaidro M.Ēlerte, uzsverot, ka tā ir visas valsts problēma. Runājot par 12.pasta nodaļu, par kuru ir visvairāk sūdzību, tur šobrīd pietrūkst 3 operatori. Savukārt S.Benhena skaidro, ka dažkārt pie kāda no operatoru lodziņiem atvainošanās par to, ka apkalpos blakus, ir tāpēc, ka cilvēkiem pienākas arī pusdienas laiks. Bet kadru trūkuma dēļ citus viņu vietā norīkot nav iespējams. Un kadru trūkuma dēļ nav iespējams atvērt vēl papildu jaunas operatoru vietas. Abas amatpersonas uzsvēra arī to, ka jaunu operatoru sagatavošana ir laikietilpīga un arī tāpēc darbs dažkārt sokas lēnāk. Tomēr, lai risinātu situāciju, kāda izveidojusies pasta nodaļās, lūgums par problēmām informēt, piezvanot pa tālruni 3427237 vai 3425260.

Kristīne Pastore,
“Kurzemes Vārds”

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz