Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

TV – Karostas tiltu sola pēc gada

TV – Karostas tiltu sola pēc gada
12.09.2008 21:10

Atslēgvārdi

Jeb precīzāk – nākamā gada augustā. Tā piektdien speciālā preses brīfingā Karostas kanāla malā pie atjaunojamā tilta solīja Liepājas SEZ un firmas “Rīgas tilti” vadītāji. Kā jau ziņots, Karostas izgriežamā tilta rekonstrukciju bija paredzēts uzsākt 2006.gada jūlija beigās. Bet rekonstrukciju negaidīti aizkavēja un sarežģīja 2006.gada 12.jūlijā notikušais negadījums, kad tankkuģis “Anna” iestūrēja tilta ziemeļu daļā un to sadragāja. Līdz ar to krietni pieaugušas gan tilta rekonstrukcijas izmaksas, gan ieildzis tā remonts.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš informēja, ka Karostas tilta dienvidu daļas rekonstrukcija pabeigta šā gada augustā. Turklāt veikta likumdošanā noteiktā procedūra, un SEZ pārvalde ir noslēgusi vienošanos par Karostas tilta sagrautās ziemeļu daļas atjaunošanu un rekonstrukciju, kas ir papildinājums līgumam ar SIA “Rīgas tilti”. “Ļoti ceram, ka izdosies paveikt plānoto un nākamā gada augustā tilta atjaunošana būs pilnībā pabeigta,” sacīja G.Krieviņš.

Pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš pastāstīja sīkāk par darbu izmaksām. Izgriežamā Karostas tilta dienvidu daļas rekonstrukcija izmaksājusi 2 297 428 eiro (bez PVN). Avārijas seku likvidēšana tilta ziemeļu daļā, visa tilta balstu stiprināšana un automatizācijas modernizācijas izmaksas – 4 320 070 eiro (bez PVN). Tātad kopējās tilta rekonstrukcijas izmaksas pašlaik sasniegušas ap 4,7 miljoniem eiro (bez PVN).

“Līdz šim darbi nav apstājušies ne uz brīdi,” norādīja J.Lapiņš. “Bet objekts ir sarežģīts, tiltu nav iespējams nodot pa daļām, tāpēc tā rekonstrukcijai paiet vairāk laika nekā gribētos, jo īpaši ņemot vērā, ka pilnībā jāatjauno sadragātā daļa.”

Bet SIA “Rīgas tilti” ģenerāldirektors Albins Jasaitis izskaidroja sarežģīto tilta rekonstrukcijas procesu no tehniskās puses. Viņš pastāstīja, ka darbu gaitā atklājušies arī negaidīti pavērsieni, piemēram, apsekojot balstus, konstatēts, ka metāliskais apvalks korozējis un betona pildījums sācis sairt, tāpēc nācies nostiprināt arī balstus. Tāpat nepieciešams modernizēt izgriešanas sistēmu, vadības, drošības sistēmu.

Šā mēneša beigās paredzēts atjaunoto tilta dienvidu posmu jau pagriezt darba kārtībā, pārliecināties par tā gatavību. Bet ziemeļu daļas dzelzs elementu izgatavotājs vēl tiek meklēts, izskatīti izdevīgākie piedāvājumi. Kad sastāvdaļas tiks izgatavotas un atvestas, tās montēs tepat, Karostas kanāla piestātnē. 

Projekts tiek finansēts no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī valsts, pašvaldības un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta.

Sarmīte Pelcmane,
“Kurzemes Vārds”

Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš (no kreisās), viņa vietnieks Jānis Lapiņš un SIA “Rīgas tilti” ģenerāldirektors Albins Jasaitis dod cerību karostniekiem, ka līdz atjaunotajam tiltam jāpaciešas vēl tikai gadiņš.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz