Uldis Sesks: Izmaiņas referenduma likumā var samazināt investīciju apjomu
Intervijā laikrakstam “Latvijas Avīze” domes priekšsēdētājs Uldis Sesks norāda, ka neatbalsta plānotās izmaiņas referenduma likumā. Atbalstāma esot iniciatīva iedzīvotājiem dot iespēju atlaist domi, tomēr referendumus nedrīkstu rīkot par infrastruktūras objektu būvniecību.
“Nav jau strīdu par to, ka ar pašvaldības darbu neapmierinātiem iedzīvotājiem vajadzētu dot iespēju rīkot referendumu un iespēju atlaist domi. Taču iebildumi ir pret ko citu. Liepāja ir industriāla pilsēta, kas pēc saražotās produkcijas apmēra, rēķinot uz vienu iedzīvotāju, saražo divreiz vairāk nekā vidēji Latvijā. Attīstot ostu, gribam būvēt jaunu termināli, veicināt ražošanu. Jau pašlaik ir gara procedūra, kas ietver gan sabiedrisko apspriešanu, gan ietekmes uz vidi novērtējumu, kas nereti ievelkas uz gadu vai pat diviem, bet referenduma likumā vēl grib ietvert arī nobalsošanu par šādiem attīstības objektiem. Tas tikai sarežģīs procesus un pavērs iespējas gan dažādiem ārvalstu konkurentiem, gan industrijas pretiniekiem bremzēt šādu objektu attīstību. Un skaidrs, ka investorus aizbaidīs uz Klaipēdu vai kādu citu pilsētu, ar kuru konkurējam,” savu nostāju pamato U. Sesks.
Jau ziņots, ka pēc Valsts prezidenta domām referendumus nedrīkstētu rīkot par infrastruktūras objektu būvniecību, jo tas var būtiski traucēt konkrēto administratīvo teritoriju attīstību. Par pieļaujamu referenduma jautājumu Bērziņš uzskata pašvaldību domes atlaišanu, ja likumā noteikts pietiekams aizsardzības slieksnis.
Runājot par infrastruktūras attīstību Liepājas domes priekšsēdētājs uzsver lidostas nozīmi:”Itāļu investoram “Baltic IT” vaicāju, kāpēc izvēlējies Liepāju? Viņš gribēja Baltijā, bet ne galvaspilsētā – galvenais, lai ērti atbraukt. Prasīju: ko attīstīt? Lidostu. Ko vēl? Lidostu. Un vēl ko? Lidostu. Nu, protams, ka lidosta ir nepieciešama arī liepājniekiem, ko apliecina sabiedriskās domas aptaujas. Tāpēc nākamgad veiksim Liepājas lidostas skrejceļa modernizāciju, izbūvēsim apgaismes sistēmu. Automātiskā nosēšanās sistēma jau uzstādīta, terminālis jau gatavs pieņemt desmit reisus dienā. Esmu pārliecināts, ka pēc rekonstrukcijas atjaunosim komercreisus gan uz Kopenhāgenu, Hamburgu, gan uz Rīgu, gan uz Krieviju”.