Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uliha un Robežu ielas krustojums nav izbūvēts virs kapsētas

Uliha un Robežu ielas krustojums nav izbūvēts virs kapsētas
Foto: liepajniekiem.lv
02.03.2016 16:27

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Pēc šorīt, 2.martā, notikušā satiksmes negadījuma Uliha un Robežu ielas krustojumā, kur saskrējās vairāki transportlīdzekļi un automašīna ”Audi A6”, kas bija avārijas izraisītāja, ietriecās ēkas sienā, kārtējo reizi izskanēja, ka minētajam krustojumam nav laba aura.

Apkārtējo māju iedzīvotāji ir pārliecināti, ka minētajam krustojumam ir slikta aura, tas pievelk negadījumus, jo šis nebūt nav pirmais negadījums Uliha un Robežu ielas krustojumā. Tāpat šī nav pirmā reize, kad avārijā iesaistītie iebrauc ēku sienās.

Kā portālam atzina kāds vīrietis, viņš cerējis, ka negadījumi vairs nenotiks pēc tam, kad Uliha un Robežu ielas krustojumā tika uzstādīts luksofors, taču diemžēl arī luksofors nav līdzējis.

Luksofors nelīdz

Portāls, ielūkojoties arhīvā, atrada informāciju par vairākiem liktenīgajā krustojumā notikušiem negadījumiem.

Piemēram, 2007.gadā 9.augustā pievakarē Uliha ielā 1982.gadā dzimis automašīnas “Škoda Fabia” vadītājs neievēroja ceļa zīmes “Dodiet ceļu!” prasības un izraisīja sadursmi ar maršruta taksometru “Ford Transit” – ietriecās tam sānos. Trieciens bija tik spēcīgs, ka mikroautobuss gandrīz apgāzās uz sāniem. No tā gan mikroautobusa šoferim izdevās izvairīties, taču auto trieciena dēļ tika iemests mājas žogā, to noārdot, līdz apstājās, ietriecies blakus mājas sienā. Par laimi, nopietnas traumas neguva pasažieri. Mikroautobusā avārijas brīdī atradās septiņi pasažieri. Vīrietis, kurš sēdēja labās puses pirmspēdējā sēdeklī, vietā, kur trāpīja “Škoda”, guva vieglus miesas bojājumus. Plīstot mikroautobusa logam, viņam ar stikliem tika savainota auss. Taču ievainojums nebija bīstams.

2006.gada pavasarī līdzīgs negadījums notika K.Ūliha un Robežu ielas krustojumā, taču šajā gadījumā sekas bija smagākas. Mikroautobuss pēc sadursmes ar apreibuša jauna vīrieša vadīto vieglo auto apgāzās, cieta vairāki pasažieri, no kuriem viens slimnīcā mira.

2007.gada septembra vakarā Uliha un Robežu ielas krustojumā notika kārtējais negadījums. Automašīnas “VW Touran” 1986.gadā dzimušais vadītājs, braucot pa Robežu ielu, neņēma vērā ceļa zīmes “Dodiet ceļu!” prasības un izraisīja sadursmi ar pa Uliha ielu braucošo džipu “Mitsubishi Pajero”. Trieciena rezultātā “Mitsubishi” apgāzās. Džipa vadītāja un pasažieris, par laimi, necieta, jo bija piesprādzējušies.  

2008.gada novembrī pēc tam, kad Robežu ielā, 160 metru posmā no Līvas laukuma līdz Uliha ielai SIA “A-Land” darbinieki pārbūvēja gājēju ietves, izveidoja jaunu ceļa segumu un ielas apgaismojumu, Robežu un Uliha ielas krustojumā tika ieslēgti luksofori.  

Taču luksofors nepielika punktu negadījumiem. Divi cilvēki slimnīcā, trīs cilvēki bez pajumtes un daudz bojātu mantu – tādas bija sekas 2011.gada septembra sestdienā notikušajam satiksmes negadījumam, kad pārgalvīga šofera vadīts auto ietriecās koka namā Uliha ielā, pēc tam uzliesmojot un aizdedzinot arī māju.  

Klaipēdas iela ganu ceļa vietā

Kā portālam pastāstīja vēsturnieks Gunārs Silakaktiņš, Uliha un Robežu ielas krustojums uz kapsētas nav izbūvēts. ”Līdz 1908.gadam šajā vietā neko būvēt nevarēja, jo šī teritorija bija cietokšņa aizmugures teritorija. Vienīgā ēka šajā rajonā atradās Pērkones ielā.” Pilsētas apbūve tolaik beigusies Jūrmalas ielā.

Pēc 1908.gada gan dienvidrietumos sākusies strauja būvniecība. Tā saucamais Mēmeles ceļš, kas patlaban ir Klaipēdas iela, bijusi ļoti nomaļa vieta ar izdangātu brauktuvi, stāsta vēsturnieks: ”Tur bija ganības un krūmājs, kur ganījās iedzīvotāju mājlopi.”

Nekur neparādās informācija, ka šajā rajonā būtu apbedīts kāds cilvēks vai uzietas cilvēku mirstīgās atliekas, skaidro vēsturnieks: ”Bet noteikti nevar izslēgt, ka ganībās vai krūmājos savulaik aprakti bojā gājuši mājlopi – govis vai zirgi. Un arī no liellopiem var just sliktu auru.” Tāpat, protams, kaut arī informācijas nav, nevar izslēgt, ka tomēr kaut kur apbedīts cilvēks.

Tajā pašā laikā vēsturnieks pastāsta, ka cilvēku kaulus varētu uziet Klaipēdas ielā posmā starp Vidusceļa ielu un Līvas laukumu – pirms apļa, vietā, kur nepabeigtā jaunceltne. Jo, kā zināms, Klaipēdas ielas sākumā savulaik bija sieviešu cietums un tā tuvumā tika apbedītas mirušo ieslodzīto mirstīgās atliekas. Un šis Klaipēdas ielas posms nebūt nav tālu no Uliha un Robežu ielas krustojuma.

”Bet tie ir tikai pieņēmumi,” uzsver vēsturnieks, norādot, ka, visticamāk, avāriju iemesls tomēr ir un paliek satiksmes dalībnieku neuzmanība vai nemākulība.

**

Portāls jau informēja, ka šorīt  Uliha un Robežu ielas krustojumā negadījumu izraisīja 1958.gadā dzimusi automašīnas ”Audi A6” vadītāja. Viņa krustojumā iebrauca pie luksofora sarkanā signāla, izraisīja sadursmi ar automašīnu ”Mazda”, pēc kā ”Audi A6”, inerces dzīts, ietriecās Uliha ielas 94.nama sienā, bojājot to. Negadījumā cieta pati tās izraisītāja. Sieviete tika stacionēta, taču pēc policijas rīcībā esošās informācijas ”Audi A6” vadītājas traumas nav dzīvībai bīstamas. Bet policijā par notikušo uzsākta administratīvā lietvedība.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz