Vajadzību pēc luksofora nesaredz
"Kurzemes Vārds"
Pēc ceļu satiksmes negadījuma uz Grobiņas šosejas pie “Lielās pieturas” gājēju pārejas aktuāls kļuva jautājums, vai šajā vietā nevajadzētu uzstādīt regulējamu luksoforu. Kā noskaidroja “Kurzemes Vārds”, tad vismaz tuvākā gada laikā tur to neredzēsim.
Tā kā minētais autoceļš ir “Latvijas Valsts ceļu” pārziņā, jautājām arī šim uzņēmumam, kādi ir kritēriji, kuri tiek ņemti vērā, lai uzstādītu regulējamu luksoforu pie gājēju pārejas.
Pirmais, ko uzsvēra “Latvijas Valsts ceļu” komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova: “Minētā vieta nav starp tā saucamajiem melnajiem punktiem, jo par tādiem tiek uzskatīti autoceļa posmi, kur viena kilometra garumā trīs gadu laikā ir notikuši vismaz astoņi ceļu satiksmes negadījumi vai arī bojā gājuši vismaz trīs cilvēki. Savukārt krustojums par paaugstināti bīstamu uzskatāms, ja šie negadījumi ir notikuši 150 metru rādiusā.” Tāpat “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve atzina, ka Liepājas šosejas Grobiņas posmā ir intensīva satiksme, bet gājēju ir maz. “Lai ierīkotu gājēju pāreju, intensitātei uz valsts autoceļa ir jābūt vismaz 50 gājējiem stundā. Grobiņā šī kustība ir zemāka, tomēr gājēju pārejas tur tika ierīkotas, turklāt tās ir gan apgaismotas, gan aprīkotas ar nepārtraukti mirgojošu dzelteno brīdinājuma uguni. Šogad “Latvijas Valsts ceļi” veic neregulējamu gājēju pāreju auditu, kuru plānots pabeigt līdz gada beigām, ņemot vērā to, arī izdarīsim secinājums.” Vēl A. Kononova uzsvēra, ka būvdarbu izmaksas luksofora ierīkošanai, kā arī apgaismota gājēju celiņa ierīkošanai līdz luksoforam pēdējos realizētajos projektos bijušas no 100 līdz 140 tūkstošiem eiro.