Valda More: Viss mācību gads skolas absolventiem bija izaicinājumu un šķēršļu pilns
Piektdien vidusskolas beidzējiem noritēja pēdējais obligātais eksāmens matemātikā. Jūnija beigās būs zināmi vērtējumi un tiks izsniegtas apliecības par vidējo izglītību.
"Kurzemes Vārds"
Viss mācību gads 12. klašu skolēniem bija izaicinājumu un šķēršļu pilns. Eksāmenu sesija lielai daļai skolēnu vienmēr ir bijis un arī šogad ir liels izaicinājums. Pagājušajā nedēļā nokārtoti obligātie eksāmeni (latviešu valoda, matemātika, svešvaloda), bet daļa skolēnu vēl kārtos izvēles eksāmenus.
Uz jautājumu par šī gada eksāmenu grūtības pakāpi nav vienas atbildes, bet tā tas ir bijis vienmēr. Daļai skolēnu eksāmenu darbi šķita viegli, citiem – ne visai, bet bija arī skolēni, kuri par kādu no eksāmeniem, kādu no uzdevumiem apgalvoja, ka bijuši ļoti grūti. Arī zināšanas un prasmes dažādos mācību priekšmetos dažādiem skolēniem ir dažādas – citam labāk padodas un patīk viens mācību priekšmets, citam – kaut kas cits, bet vēl kādam padodas visi. Arī skolotājiem vēl grūti atbildēt, cik viegli vai sarežģīti ir eksāmenu darbi, jo skolotāji aizņemti eksāmenu norises nodrošināšanā kā intervētāji, vērtētāji vai novērotāji un pieeja eksāmenu materiāliem bija ierobežota.
Par sagatavošanos eksāmeniem, cik tas bija veiksmīgi vai ne, arī katram skolēnam, vecākiem, katram skolotājam ir savs viedoklis. Protams, attālinātās mācības nekādi neuzlabo mācīšanās kvalitāti, bet tās deva arī jaunas iespējas – plašāku tiešsaistes konsultāciju pieejamību, lielāku attālināto nodarbību skaitu, iespēju individuālajām konsultācijām. Skolēnu viedoklis par konsultācijām arī bija plašā diapazonā, no ”man visa pietiek, visu gadu mācījāmies” līdz ”vajag vēl vairāk, vēl vairāk”. Zinu, ka mūsu skolas skolotāji, un esmu pārliecināta, ka arī visu citu skolu kolēģi, darīja maksimāli labāko, kas iespējams.
Sarunās un sarakstēs ar skolēniem emociju gamma bija visbagātākā. Lielākās bažas skolēniem radīja tas, kādi būs uzdevumi, vai visi jautājumi atkārtoti, vai viss būs saprotams, cik precīzi varēs izpildīt prasīto, kā rezultātus un labsajūtu ietekmēs ilgās stundas maskā, vai visiem testu rezultāti būs atbilstoši, lai varētu kārtot eksāmenu, u.tml. Galvenais bija censties skolēnus nomierināt, uzmundrināt un atbildēt uz visiem jautājumiem, kuri rodas gan par saturu, gan norisi.
Valda More, Draudzīgā aicinājuma Liepājas 5. vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā