Otrdiena, 16. aprīlis Mintauts, Alfs, Bernadeta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Valdība piešķir papildus 1,16 miljonus Liepājas Karostas tilta rekonstrukcijai

Valdība piešķir papildus 1,16 miljonus Liepājas Karostas tilta rekonstrukcijai
27.02.2007 17:11

0

Atslēgvārdi

Lai nezaudētu Kohēzijas fonda piešķirtos līdzekļus, Valdība šodien nolēma no budžeta līdzekļiem piešķirt papildus 1,16 miljonus latu sagrautā Liepājas Karostas tilta rekonstrukcijai. 2005.gada beigās tika parakstīts Eiropas Komisijas (EK) lēmums par finansējuma piešķiršanu Kohēzijas fonda projektam “Liepājas ostas pievedceļu rekonstrukcija Latvijā”. Projekta kopējās izmaksas ir 8 026 735 lati. Kohēzijas fonda finansējums ir 5 973 496 lati, savukārt nacionālais līdzfinansējums – 2 053 239 lati.

Projektā paredzēts veikt jauna ostas pievadceļa būvniecību, jaunu dzelzceļa būvniecību, Karostas tilta renovāciju, kā arī investīcijas citos ar šo objektu rekonstrukciju saistītos infrastruktūras elementos.

Pērn 4.jūlijā tika parakstīts līgums par Karostas tilta renovāciju par summu 1 385 381 lati, taču 12.jūlijā Liepājas ostā notika tankkuģa “Anna” sadursme ar Karostas tiltu, kā dēļ tika sagrauta tilta Ziemeļu daļa, nodarot zaudējumus 1 768 547 latu apmērā.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldei pret kuģi “Anna” pastāv jūras prasība 1 768 547 latu apmērā. Liepājas pilsētas dome un Liepājas SEZ pārvalde ir apņēmušās apdrošināšanas atlīdzību par kuģa “Anna” nodarītajiem zaudējumiem.

Lai nebūtu jāzaudē Kohēzijas fonda piešķirtie līdzekļi un tiktu sasniegti projekta mērķi, bija nepieciešams steidzami pieņemt lēmumu par papildus līdzekļu piešķiršanu projektam.

Valdība nolēma piešķirt nepieciešamos līdzekļus ar nosacījumu, ka šo summu līdz nākamā gada beigām segs apdrošinātāju izmaksas.

Jau ziņots, ka pērnā gada 12.jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta Ziemeļu daļā un to sadragāja.

Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā, bet Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tilts atjaunots 1932.gadā.

No 1941. līdz 1945.gadam tilts postīts atkal – vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas saliektas, savērptas vai sacaurumotas, un kara sekas redzamas vēl šodien.

Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu.

Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors – Beļģijā. Izgaismošanai kalpoja astoņi dekoratīvi laternu stabi, no kuriem palicis tikai viens.

Tiltam ir divi laidumi, nesošo konstrukciju veido divas mainīga augstuma tērauda kopnes. Brauktuves platums ir 7,3 metri, katrā brauktuves pusē – 1,5 metru platas ietves gājējiem. Brauktuvi un ietves sedz koka dēļu klājums.

Tilta garums ir 132,28 metri, centrālā laiduma garums – 64 metri, augstums virs jūras līmeņa – 8,32 metri.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz