Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vecais tilts skatīsies uz jauno. Gājēju un velosipēdistu tilts gandrīz jau atjaunots

Vecākais Liepājas tilts – senāk dzelzceļa, bet turpmāk gājēju un velosipēdistu tilts – izskatās jau atjaunots. Tuvu tam ir – apstiprina projekta vadītājs, pašvaldības Attīstības pārvaldes projektu vadītājs Uldis Klaks-Kleins. Trūkst vēl tikai apgaismojuma margās un izbūvētu noeju uz tiltu un no tā.

08.10.2021 06:00

Nora Driķe

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Tomēr tas nenozīmē, ka ļaudis jau tūdaļ varēs tiltu iemēģināt. Tilta atjaunošana ir sasaistīta ar Ezermalas ielas pārbūvi, abi lielie darbi iekļauti vienā projektā ar vienu gala termiņu un ir vienam ģenerāluzņēmējam – SIA ”CTB” veicami.

Ezermalas ielā vēl diezgan daudz darbu jādara: jābruģē ietve un veloceļš un ielas savienojums ar Zirgu salu, jāklāj asfalta virskārta uz brauktuves, jāierīko apgaismojums – tam kavējas lampu piegāde. Vēl arī jāstāda koki un citi labiekārtojumi veicami.

Projekta būvdarbiem vajadzētu būt pabeigtiem līdz šā gada beigām, tomēr būvniekam ir arī iespēja ņemt tehnoloģisko pārtraukumu, ja, piemēram, iestājas ziema un nav vēl paspēts uzklāt asfaltu, skaidro U. Klaks-Kleins. Tā kā pēdējā laikā objektā tomēr ir daudz strādnieku, var gaidīt, ka ”CTB” tomēr šo darbus neievilks nākamajā sezonā.

Dzelzs tilta vecie akmens balsti ir saremontēti, notīrītas un atjaunotas tilta vecās dzelzs pamata konstrukcijas, bet jaunas ir margas un jauni arī ir koka gulšņi. Tilta ejamo virsmu klāj nevis asfalts, kā varētu domāt, bet speciāla kompozītmateriāla plāksnes, kuru graudainā virsma atgādina tumšu smilšpapīru.

Par bijušā dzelzceļa tilta vēsturiskumu atgādinās kāda īpaša detaļa no vecā tilta, kas esot arī vecākais dzelzs tilts Latvijā. Šī detaļa būs margu fragments, kas ilgus gadus glabājās Liepājas muzeja dārzā. Tas tagad ir aizvests uz darbnīcu Grobiņā, kur tiks notīrīts un nokrāsots. Pēc tam to novietos uz pamatnes Ganību ielas pusē, un pie tā pieliks arī informatīva plāksne par to, ka vecais dzelzs tilts uzbūvēts 1879. gadā, un tā konstruētājs un būvdarbu vadītājs bijis inženieris un zinātnieks Gavrils Semikoļenovs, kurš bijis arī Liepājas ostas būvdarbu vadītājs un atdusas Ziemeļu kapos.

Tilta uzdevums bija savienot dažus gadus iepriekš uzbūvēto Liepājas – Romnu dzelzceļa līniju ar kravu plūsmu no Vecliepājas puses, jo šeit ezermalā atradās gan vairākas kokzāģētavas, gan citas ražotnes. Tilta konstrukcijas bija ražotas Brjanskā, bet tilta atveramā posma mehānisms – Beļģijā, bet tā akmens stabu pamatnes būvētas no ezerā un Liepājas apkaimē atrastiem laukakmeņiem, un galveno akmens stabu pamatne sniedzas ”20 – 22 pēdas zem ūdens līmeņa un balstās uz dabīga dolomīta slāņa”, tā laikrakstā ”Komunists” rakstījis Liepājas vēsture pētnieks Jānis Sudmalis.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz