Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vēdinās, lai ātrāk žūst

Vēdinās, lai ātrāk žūst
Foto: Egons Zīverts
04.07.2019 07:15

"Kurzemes Vārds"

Oskara Kalpaka tilta brauktuves seguma nomaiņa sākusies raiti, un pēdējo dienu stiprie vēji plānotos darbus neietekmējot. Darbi netiekot pārtraukti arī tad, kad tilts atvērts kuģu satiksmei.

Šobrīd aktīva būvnieku rosība norit tilta ziemeļu daļā jeb Karostas pusē, kur demontē veco koka dēļu klājumu un brusas. “Pēc tam jāatjauno arī metāla konstrukcijas, kur parādījusies rūsa. Konstrukcijas jānotīra un jāpārkrāso,” skaidro Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs, piebilstot, ka darbi noritēs pa posmiem. Tāpat iecerēti arī atsevišķi papildu darbi, kurus pagājušogad, kad mainīja tilta gultni, nebija iespējams veikt, jo tad būtu vajadzējis noņemt arī dēļus. “Runa ir par dzelzs konstrukcijām, kas ir sarūsējušas un vairs nav labā kārtībā. Līdz ar to šogad mainām gan dēļu klājumu, gan arī metāla konstrukcijas, kas ir apakšā.”

Remontdarbu veicējiem esot speciāls alpīnisma aprīkojums, lai seguma nomaiņas darbus varētu veikt arī tad, kad tilts ir atvērts. “Vakarā, kad celtnieku darbs ir beidzies, tiltu cenšamies atstāt atvērtu, lai neviens nevarētu tikt uz tā virsū,” pauž SEZ pārvaldes tehniskā direktora vietnieks.

Tāpat kā līdz šim, tiltu segs priežu un egļu dēļi. Tie piesūcināti ar speciālu vielu, kas kavē koka bojāšanos. A. Kudrēvičs spriež, ka jaunajam segumam vajadzētu kalpot vismaz desmit gadu.

“Šoreiz pēc projekta tiltam paredzēta arī vēdināšana,” atzīmē SEZ pārstāvis. “Proti, starp gājēju ietvi un brauktuvi ierīkos ventilācijas atveres, lai tilta koka segums ātrāk žūtu.” Līdz šim tiltā bijušas vien nelielas atveres, taču tās lietusūdens tecēšanas dēļ ātri nosprostotas ar smiltīm, līdz ar to mitrums paātrinājis dēļu pūšanu.

Jau rakstījām, ka tilts gājēju un autotransporta satiksmei būs slēgts līdz 16. augustam. “Pirms desmit gadiem noslēdzās O. Kalpaka tilta rekonstrukcija, saglabājot tā vēsturisko izskatu, arī koka klāju un nesošās koka konstrukcijas. Desmit gadu laikā tās jūras vēju ietekmē ir bojātas, un, lai turpmāk arī varētu nodrošināt drošu satiksmi pār tiltu, nepieciešami remontdarbi,” iepriekš norādīja SEZ pārvalde.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz