Vēl mirklis, un Liepāja gatava?
Rīt, 27. janvārī, būs pēdējā diena, kad liepājnieki var iesniegt priekšlikumus pilsētas teritorijas plānojuma pilnveidotās redakcijas labojumiem. Ja to nebūs daudz un tie nebūs būtiski, tad februārī vai martā Pilsētas dome plānojumu varēs apstiprināt, bet tas nozīmē, ka Liepājas teritorijas plāns būs par likumu nākamos, iespējams, 12 gadus. Pagaidām gan vēl neviens ierosinājums pilnveidei nav iesniegts.
Saņemtie ierosinājumi ir izvērtēti, liela daļa ņemta vērā. Liepājas galvenais pilsētplānotājs Arvīds Vitāls redakcijai pastāstīja, kādi ir svarīgākie jautājumi, kas iekļauti pilnveidotajā Liepājas plānojumā. Viņš uzskata, ka šis plānojums ir līdzsvarots, tas padara pilsētu tīkamāku gan iedzīvotājiem, gan saprotamāku investoriem.
Kompromisi par labu iedzīvotājiem
Vairums pilnveidojumu skar pilsētas ziemeļu daļu – Ziemeļu priekšpilsētu un Karostu. Ziemeļu priekšpilsētas pusē, pie Karostas kanāla un Pulvera ielas apkārtnē (ap 15. vidusskolu un starp dzelzceļu un O. Kalpaka ielu), plānojumā samazināts ostas termināļu un ražošanas teritorijas īpatsvars, bet palielināts ostas tehniskās apbūves teritorijas īpatsvars. Tas nozīmē – vairāk nekā sākotnēji atvēlēts vietas tādai ostas teritorijai, kura mazāk ietekmē vidi un kurā neizvieto ražošanas uzņēmumus. Taču netiek mainīta vieta koksa pārstrādes kompleksam.
Ziemeļu priekšpilsētas iedzīvotājiem rasta kaut neliela pieejamība ūdeņiem. Plānojums paredz, ka publiski pieejama un labiekārtojama krastmala ar apstādījumiem veidojama ostā abpus Kalpaka tiltam, apmēram 200 metru gar kanālu gan uz jūras, gan uz iekšzemes pusi.
Vēl Ziemeļu priekšpilsētā precizētas un papildinātas publiski pieejamo apstādījumu – skvēru – teritorijas. Tās ir pašvaldībai piederošas vietas, kurās labiekārtoti skvēri būtu jāprojektē un jāierīko. Šādas vietas atrastas arī Vecliepājā, Zaļajā birzē, taču neviena pati – Jaunliepājā.
Moli – staigājami
Noteikts, ka publiski pieejamam ir jābūt gan Ziemeļu, gan Dienvidu molam. Turklāt uz Dienvidu molu saskaņā ar plānojumu nākotnē vedīs promenāde, kas sākas Vecajā ostmalā. Savukārt Karostā līdz ostas būvju celtniecības sākšanai ostas daļa tiek saglabāta publiski pieejama, bet labiekārtotu pludmali Karostā attīstīs uz ziemeļiem no Ziemeļu mola.
Tilts un pārvads
Savukārt pāri Tirdzniecības kanālam nākotnē varētu vest trešais tilts starp abiem pašreizējiem tiltiem – tas būtu domāts gājējiem un velosipēdistiem, paredz plānojums. Arī pašreizējiem abiem tiltiem noteikti plašāki sarkano līniju koridori, lai tos, ja nepieciešams, varētu paplašināt gājēju un velosipēdistu vajadzībām.
Taču nav atbalstīti Mežu un Šķēdes ielas iedzīvotāju priekšlikumi mainīt transporta shēmā noteikto šo ielu nozīmi. Ierosinājumi nav ņemti vērā tāpēc, ka šīs ielas nākotnē būs saistītas ar dzelzceļa pārvadu, ko plāno būvēt Eiropas Savienības plānošanas nākamajā posmā 2014.–2020. gadā. Šis pārvads savienos Jaunliepāju ar Ziemeļu priekšpilsētu un atbrīvos no nepatīkamas nīkšanas pie dzelzceļa pārbrauktuvēm.
Egona Zīverta foto
Tērauda un Parka iela pašlaik. Varbūt pēc desmit gadiem te sāksies dzelzceļa pārvads.
Plašāk lasiet laikrakstā “Kurzemes Vārds” 26. janvāra numurā.
#kvards-20120126-03#