Trīs ziņojumi par krāpniekiem, vienā gadījumā zaudē 1000 eiro
Valsts policija no iedzīvotājiem turpina saņemt informāciju par telefonkrāpniekiem, kuri uzdodas par bankas darbiniekiem un cenšas iegūt maksājuma karšu datus un paroles. Ceturtdien kādai liepājniecei no bankas konta pazuduši 1000 eiro, informēja Valsts policijas pārstāve Madara Šeršņova.
Miks Kuncītis
"Kurzemes Vārds"
“Pagājušajā nedēļā policiju informēja trīs liepājnieces, kas bija nonākušas saziņā ar krāpniekam. Viena sieviete bija saņēmusi īsziņu it kā no savas bankas par to, ka viņai ir jāapstiprina maksājums. Sieviete neapjuka un šo darbību neveica. Cita liepājniece ziņoja, ka viņai zvanīts it kā no bankas drošības dienesta, taču pēc sarunas sieviete sapratusi, ka krāpnieki no viņas centās izvilināt bankas datus, izmantojot attālinātās piekļuves aplikāciju. Arī šajā gadījumā sieviete nenoticēja krāpniekiem, līdz ar to viņiem nekas neizdevās,” pastāsta M. Šeršņova.
Tiesa, ceturtdien kāda liepājniece policijai ziņojusi, ka viņai piezvanījusi sieviete, kas uzdevusies par bankas darbinieci, un paskaidrojusi, ka sievietes bankas kontā šobrīd notiekot dīvainas darbības – no tā tiekot noņemta nauda, tāpēc nepieciešams nekavējoties kontu nobloķēt. Sieviete nosaukusi savus bankas datus, pēc tam konstatējusi, ka no konta noņemta nauda – 1000 eiro.
Valsts policija atgādina, ka bankas darbinieki nekad neprasīs telefonsarunas laikā nosaukt lietotāja vārdu, paroles, maksājuma karšu datus, SmartID PIN kodus. Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat gadījumos, ja tiek zvanīts un prasītas līdzīgas ziņas, par to noteikti jāinformē policija, piefiksējot tālruņa numuru, no kura zvanīts.