Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Visvairāk velobraucēju pilsētas centrā

Visvairāk velobraucēju pilsētas centrā
Foto: Publicitātes
29.09.2014 11:17

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Biedrība
”Velo-redele” septembrī veica jau otro velobraucēju skaitīšanu
Liepājā. Tā notika 19. septembrī septiņās vietās Liepājā –
uz Tramvaju,
Dzelzsceļa, Karostas tiltiem,
kā arī
Zirņu/Ganību/Tukuma ielu krustojums, Jūrmalas ielas galā pie
jūrmalas gājēju-velosipēdistu
ceļa, Brīvības un Zemnieku ielas krustojumā,
pilsētas
centrā
un
Rožu laukuma apkārtnē.

Biedrības
”Velo-Redele” organizētā skaitīšana notika Liepājas
satiksmei nozīmīgākajās vietās, lai konstatētu velosipēdistu
kustības intensitāti un tendences tajās. Iegūtie
skaitīšanas dati neļauj noskaidrot kopējo braucēju skaitu, bet
tie palīdz spriest par būtiskākajām minēju tendencēm, skaidro
biedrības pārstāvji.

20140929-1122-542916c7a000b.jpg

Tāpat
kā pirmajā skaitīšanas reizē, kas
notika šā gada 29. jūlijā,
arī šoreiz lielākais velosipēdistu
skaits konstatēts uz Tramvaju tilta, tam seko Rožu laukums un
Brīvības/Zemnieku ielas krustojums. ”Velo-Redeles”
pārstāvji secinājuši, ka
Tramvaju tilta un Rožu laukuma apkārtnē nav velosipēdistiem
domātas infrastruktūras, lai arī redzams, ka tur ir vislielākā
velosipēdistu plūsma.

Savukārt
vismazākā plūsma ir izbūvētajiem
gājēju/veloceļiem, kas ir Jūrmalas ielas galā uz
gājēju/velosipēdu ceļa un Ganību/Zirņu/Tukuma ielā. Minētajās
vietās ir velosipēdu infrastruktūra, kas savieno Ezerkrasta un
Dienvidrietumu mikrorajonus ar centru. Biedrības
”Velo-Redele”secinājums – izbūvējot
jaunu infrastruktūru lietderīgi būtu pārliecināties par tās
atbilstību velosipēdistu pārvietošanās pamatprincipiem (no
durvīm līdz durvīm; īsākais ceļš; ērtākā nokļūšana;
atbilstoša infrastruktūra; droši velostatīvi u.c.). Ja
velosipēdistam jānokļūst mērķī, ir absurdi būvēt
infrastruktūru, kas pagarina viņam nepieciešamo ceļu uz to,
uzsver velo aktīvisti.

Salīdzinot
datus ar iepriekšējo skaitīšanas reizi, kas
bija jūlija
beigās, vērojams
aktīvo velosipēdistu skaita samazinājums, tomēr
tas ir izskaidrojams ar rudens sezonas
sākšanos un daļa velosipēdistu vairs ikdienā
ar velosipēdu nepārvietojas.

20140929-1122-542916e38a83e.jpg

Velosipēdistu skaitīšana
arī apstiprināja faktu, ka visaktīvākie velosipēdisti Liepājā
ir laika posmā no 07:00 līdz 08:00, kas sakrīt ar vairumu Liepājas
uzņēmumu un iestāžu darba laikiem.

Tāpat
velobraucēju skaitīšana parāda, ka velosipēdistu vidū joprojām
populārs ir kalnu velosipēds, taču palielinās arī pilsētas
velosipēdu lietotāju īpatsvars un, iespējams, jau nākamgad
izlīdzināsies šie rādītāji. Izteikti pilsētas velosipēdus
lieto sievietes (aptuveni 75-80%), kas liecina par labu izvēlei
komfortam ikdienā uz velosipēda.

”Velo-Redeles”
aktīvisti arī secinājuši, ka joprojām
saglabājas izteikts
vīriešu velosipēdistu īpatsvars –
vīriešu kārtas
velobraucēji ikdienā ir tieši trīs
reizes vairāk nekā sievietes.

Velosipēdistu
skaitīšana arī parāda, ka braucēji galvenokārt pārvietojas
pa ietvēm un gājēju/velosipēdu ceļiem. ”Velo-Redeles”
pārstāvji uzskata, ka šāda
tendence veidojas, jo skaitīšanas
vietas ir satiksmei nozīmīgas, ar lielu autotransporta kustību
tajās, līdz ar to velosipēdisti drošības nolūkos izvēlas
ietves vai esošo gājēju/velosipēdu infrastruktūru. Salīdzinot
ar iepriekšējo skaitīšanas reizi par 2 % ir pieaudzis to
velosipēdistu skaits, kuri pārvietojas pa brauktuvi, līdz ar to
šim rādītājam ir tendence palielināties.

Pēc
skaitīšanas datu apkopošanas, tie tiks iesniegti Liepājas
pilsētas domē kopā ar priekšlikumiem velosipēdistiem domātās
infrastruktūras uzlabošanai. Tikai nākamgad, veicot velosipēdistu
skaitīšanu atkārtoti, būs iespējams objektīvāk veikt Liepājas
velosipēdistu tendenču salīdzināšanu, skaitot tieši tajos pašos
datumos un tajās pašās vietās.

Velosipēdistu
skaitīšanā piedalījās un to veica Mārtiņš
Zālītis, Agnis
Svažs, Māris Dubrovskis, Jānis Vīksne, Staņislavs Babins, Maija
Jauce-Kadiķe, Arta Glumane un Zanda Valinska. Biedrība
”Velo-Redele” izsaka pateicību visiem
aktīvistiem, kā
arī pateicas biedrībai “Radi Vidi
Pats” par
atbalsta sniegšanu.

Mēs
katrs varam pozitīvi ietekmēt klimata pārmaiņas izvēloties videi
draudzīgu pārvietošanās veidu, īpaši pilsētvidē – ir tikai
nedaudz jāpamaina savi ikdienas ieradumi, uzsver
biedrība ”Velo-Redele”.

Ar pilnu pētījuma saturu varat iepazīties šeit.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz