Zem zemes ir sarežģīti
"Kurzemes Vārds"
Ļoti lietainais pērnais gads un saltais februāris nenāca par labu būvdarbiem Grīzupes ielā, atzīst ģenerālbūvnieka, uzņēmuma “CTB” būvdarbu vadītājs Māris Jakovickis, neslēpjot, ka līdz šim no visiem ielas pārbūves darbiem naudas izteiksmē paveikta kāda piektā vai ceturtā daļa.
Lietus ūdens kanalizācijas un sadzīves kanalizācijas izbūve turpināsies vēl līdz maijam – stāsta pilsētas Attīstības pārvaldes pārstāve, projektu vadītāja Ilze Jurkovska. “Kad zeme atkusīs, darbi atsāksies ar pilnu jaudu,” saka I. Jurkovska. Grīzupes ielas rekonstrukcija 3,9 kilometru garumā ir jāpabeidz līdz šī gada novembra beigām – iela jāpārbūvē no Cukura ielas līdz pilsētas robežai.
Zeme ir sasalusi vēl apmēram pusmetra dziļumā. Inženierkomunikācijas izbūvēt tas netraucē. Viens no sarežģītākajiem procesiem pašlaik ir sadzīves kanalizācijas izbūve zem dzelzceļa sliedēm četru piecu metru dziļumā, zemei cauri spiežot stiklašķiedras caurules. Šādi caurules jāizspiež zem zemes desmit metru garā posmā. Ja divus metrus dienā izspiež, tad jau ir labs rezultāts, rāda un komentē M. Jakovickis. Šis darbs ir lēns, jo caurule 800 milimetru diametrā jāizspiež cauri dažāda blīvuma materiālam, smiltīm, kas mijas ar mālu. Caurspiešanas priekšrocības – tā nodrošina, ka dzelzceļa sliedes nenosēžas, viss, kas paliek ārpus caurulēm, paliek tikpat blīvs, kā bijis. Vienlaikus nepārtraukti jāatsūknē gruntsūdens – tas bija jādara pat lielajā salā, jo “ūdens nedrīkstēja parādīties nemaz, citādi kaut kas varētu tikt izskalots zem sliedēm”, skaidro būvdarbu vadītājs, piebilstot: “Tā ir laba sajūta, ka šis darbs iet uz beigām.”
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 22. marta numurā.
#kvards-20180322-10#