Zinātnes un izglītības inovāciju centrs izmēģina nodarbības Dunikas purva teritorijā
Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centra (ZIIC) speciālisti šā gada aprīlī un maijā īstenoja piecas nodarbības Dunikas purva teritorijā Liepājas pašvaldības dibināto vispārizglītojošo skolu skolēniem un to pedagogiem.
liepajniekiem.lv
Nodarbības tika rīkotas ar mērķi pilnveidot pedagogu prasmi pielietot dabas izziņas materiālu – sajūtu somu “Purvs” reālvidē un veicināt skolēnu iegūto zināšanu sasaisti ar ikdienu – apkārtējā vidē redzamo, informē ZIIC vadītājas pienākumu izpildītāja Kitija Kuduma.
Nodarbībām pieteicās piecas izglītības iestādes – Liepājas Ezerkrasta sākumskola, J.Čakstes Liepājas 10. vidusskola, Liepājas Liedaga vidusskola, Liepājas Centra sākumskola un Liepājas 3. pamatskola.
Kopā nodarbībās piedalījās 127 dalībnieki.
Nodarbību laikā skolēni ieguva zināšanas par purva ekosistēmu savukārt pedagogi apguva metodes, kā efektīvi un patstāvīgi nākamajā mācību gadā izmantot dabas izziņas materiālu, iekļaušanai mācību stundās.
“Nodarbībās izzināts viens no Latvijas augstajiem jeb sūnu purviem – Dunikas purvs, kas ir aizsargājama dabas teritorija un dabas liegums,” norāda vides eksperte Sniedze Više, “ir zināms, ka šobrīd kūdras slānis purvā ir 7 metri, un viena gada laikā tas palielinās par apmēram 1 milimetru, kūdras slāņa veidošanās ir ilglaicīgs process. Izmantojot šos datus, skolēnu uzdevums bija aprēķināt purva vecumu,” papildina S. Više.
“Šāds uzdevums skaidri demonstrē starppriekšmetu saikni, kā dabaszinības saplūst ar matemātiku,” akcentē K. Kuduma.
“Lai skolēnus ieinteresētu, ir svarīgi, ka tās mācību tēmas, kuras ir iespējams apgūt reālvidē, tur arī tiktu īstenotas,” norāda K. Kuduma.