Vindsērfings pārceļas uz Karostu
"Kurzemes Vārds"
Eiropas vindsērfinga čempionātam “Formula” klasē vakarrīt bija jāsākas jūrā pie Liepājas centrālās pludmales, tomēr vēja radīto viļņu dēļ sacensības pirmās dienas startus rīkotājiem bija jāpārceļ uz Karostu.
“Rietumu vējš diezgan tālu ir sadzinis viļņus, un tie lūst. Jahtai, lai noliktos uz enkura, tas ir izaicinājums. Dēļiem viss ir vienkārši, un tiem tas nebūs izaicinājums. Grūtāk ir ar drošības nodrošināšanu gan distancē, gan pēc tam. Vēja spēks nav liels. Sola, ka dienā tas pieņemsies līdz 13 metriem sekundē, bet tagad (neilgi pēc pulksten 10 – aut.) es teiktu, ka ir kādi 7–8 metri sekundē. Tas ir normāli. Mums jau tā viļņošanās arī der, galvenais, lai tā netraucē tiesnešiem,” vakardienas pirmo startu gaidot, sacīja Eiropas čempionāta direktors Jānis Jēkabsons.
Dalībnieku skaits čempionātā ir nedaudz mazāk, nekā gaidīts, – ap 30 sportistu no astoņām valstīm: “Ir atbraukuši visi spēcīgākie, kas grib cīnīties par titulu. Varbūt nav atbraukuši tādi, kas ir nobaidījušies no prognozes un jūras, jo tie tuvākie jau seko līdzi laika prognozei.”
Dažu dalībnieku mērījumi liecināja, ka krastā vēja ātrums bija ap 8–9 metriem sekundē, bet brāzmās – līdz 10 metriem. Tikmēr no laivas jūrā ziņoja, ka ātrums sasniedz 15 metrus sekundē. Tādēļ tika pieņemts lēmums sacensību pirmo dienu pārcelt no Liepājas centra pludmales uz Karostu, kur bāzējas vindsērfinga klubs “Rietumkrasts”.
Jautāts par to, vai sacensību norises vietas pārcelšana ietekmē noskaņošanos čempionātam, Liepājas vindsērfinga slavenākais pārstāvis Jānis Preiss sacīja: “Pa lielam neietekmē, bet jūrā braukt ir nedaudz sarežģītāk, kas nozīmē, ka tā ir arī bišķiņ vienkāršāk, jo ir mazāk konkurentu. Man patīk braukt jūrā, viļņos. Karosta arī ir interesanta vieta – ir moli, kas ir jāņem vērā. Mēs tur esam daudz braukuši, daudz trenējušies. Varbūt, ka būs kaut kāda priekšrocība. Viss ūdens ir ierobežots ar moliem, kas nozīmē, ka kaut kādā brīdī tu nevari braukt uz priekšu jūrā, bet ir jātaisa papildu pagrieziens. Taktikas izvēlē tas ir ļoti svarīgi. Tur ir arī citādāki viļņi. Šodien vajadzētu būt okei, bet dienvidrietumu virziena vējā tie ļoti atstarojas. Tie viļņi neveļas, bet ir kā Kolkas ragā – iet gaisā, ir neregulāri, un ir ļoti grūti braukt. Vēja ātrums tur citreiz pat pastiprinās, jo Karostas akvatorijs ir kā gluds laukums.”
Lai arī dalībnieku skaits čempionātā nav ļoti liels, J. Preiss saka, ka konkurence ir diezgan nopietna: “Šogad vēl nav bijušas tādas lielas sacensības. Pasaules čempionāts mums būs vēlā rudenī, līdz ar to nav skaidrs konkurentu spēks. Katrs cīnās pa savu reģionu. Redzēs, neko negribas baigi prognozēt. Mērķi? Mērķi vienmēr ir. Stīvs Alens (bijušais pasaules čempions – aut.), protams, būs stiprs, tad vēl daži poļu braucēji (arī vēl viens pasaules eksčempions Vojcehs Bržozovskis – aut.). Es arī pats vēl bišķi neesmu gatavs. Pavasarī man bija muguras trauma, pirms divām nedēļām Latvijas čempionātā īkšķi salauzu. Protams, ka braukšu uz maksimumu, bet šīs sacensības man vairāk ir kā tests pirms pasaules čempionāta rudenī. Tas tomēr ir galvenais starts.”