Pievedceļš iestrēdzis dokumentu kalnos
Jau pagājuši vairāki mēneši, kopš oficiāli atklāts jaunais ostas dzelzceļa pievedceļš, bet liela kustība pa to nav manāma. Sliedes rūsē, tikmēr pie Raiņa ielas pārbrauktuves kā bija automašīnu rindas, tā ir, nekas nav atslogots. Tā laikrakstam uztraukti ziņo iedzīvotāji, prasot, kad tad īsti būs manāms gaidītais labums no jaunatklātā dzelzceļa posma.
Šogad 21.februārī laikraksts rakstīja, ka svinīgā gaisotnē, klātesot daudziem svarīgiem ciemiņiem, atklāts jaunais ostas dzelzceļa pievedceļš, kura galvenais uzdevums būs nodrošināt lielāku kravu apgrozījumu, bet pilsētai – ērtāku Raiņa ielas dzelzceļa pārbrauktuves šķērsošanu.
Redakcija uzdeva Liepājas SEZ amatpersonām liepājniekus interesējošo jautājumu: kad to visu varēs sagaidīt? Galu galā jaunā dzelzceļa pievedceļa un Ziemeļu parka būvniecībā ieguldīti vairāk nekā četri miljoni latu, galvenokārt no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī ar Liepājas pašvaldības un SEZ līdzfinansējumu.
Pēc Liepājas SEZ pārvaldes datiem, lai jaunais Liepājas ostas dzelzceļa pievedceļš, kura kopējais garums ir 4719 metru, sāktu darboties pilnvērtīgi, bija nepieciešams izstrādāt jaunas instrukcijas un nepieciešamo dokumentāciju. Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš informēja, ka pašlaik tiek saskaņoti pēdējie dokumenti un tuvāko nedēļu laikā tiks uzsākta pilnvērtīga vilcienu sastāvu plūsma šajā posmā.
Tāpat notiekot juridiskās dokumentācijas saskaņošana, lai jauno posmu nodotu SIA “LDz Cargo” lietošanā, tā tad arī rūpēsies, apsargās vagonus un kravas, kas pa jaunizbūvēto dzelzceļa pievedceļu virzīsies uz ostu un no tās.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzsvēra, ka instrukcijas un dokumentācijas sagatavošanu varēja uzsākt tikai pēc dzelzceļa posma nodošanas ekspluatācijā. Plānots, ka jūnija sākumā visas lietošanas instrukcijas tiks saskaņotas. G.Krieviņš arī norādīja, ka dzelzceļa ekspluatācija ir saistīta ar vairākiem būtiskiem jautājumiem, t.sk., drošību un tarifu politiku.
Līdz ar dzelzceļa lietošanas instrukcijas izstrādi tiek izstrādāta shēma, lai vilciena sastāviem būtu pēc iespējas mazāk jāmanevrē un jāpārvietojas. Visticamāk, daļa kravu, kuru galamērķis ir Liepājas ostas piestātnes, tiks uzreiz novirzītas uz Ziemeļu parku, nevis tā kā līdz šim – uz Liepājas preču staciju.
SIA “LDz Cargo” ir akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” meitas uzņēmums ar 100 procentu valsts kapitāla, uzņēmums nodarbojas ar kravu pārvadājumiem.
Sarmīte Pelcmane,
“Kurzemes Vārds”
Pēc pēdējo dokumentu saskaņošanas tuvāko nedēļu laikā jaunajā dzelzceļa pievedceļā tikšot uzsākta pilnvērtīga vilcienu kustība.