Pilsēta joprojām gaida prāmjus
Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valde rosinājusi ostas stividorkompāniju “Terrabalt” aktīvāk darboties gan konteinerkravu pārkraušanā, gan jaunas prāmja līnijas piesaistē, informēja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. 1998.gadā starp Liepājas SEZ un “Terrabalt” tika noslēgts ilgtermiņa Liepājas ostas 46.piestātnes nomas līgums.
Šajā piestātnē vairākus gadus apkalpoja kompānijas “Scandlines” kravu un pasažieru prāmju līnijas uz Rostoku Vācijā un Karlshamnu Zviedrijā. Taču 2005.gada nogalē “Scandlines” nolēma pārtraukt darbību Liepājā, līdz ar to pilsēta palika bez prāmju satiksmes.
Līdz šim kompānijai “Terrabalt” nav izdevies piesaistīt citu prāmju līniju operatorus un atjaunot prāmju satiksmi, kā arī nodrošināt konteinerkravu nopietnu apjomu, uzskata Liepājas SEZ pārvaldē.
SEZ valdes sēdē nolemts aktīvāk sekot līdzi SIA “Terrabalt” centieniem, izstrādāt kopīgu rīcības programmu un pēc trim mēnešiem atkārtoti skatīt šo jautājumu.
Patlaban kompānija “Terrabalt” sadarbojas ar uzņēmumu “Containership” konteineru pārvadājumu jomā, taču kravu apjomi ir nelieli. Kā SEZ valdi informēja uzņēmuma pārstāvji, notiekot sarunas ar vairākām kompānijām gan par prāmju satiksmi, gan konteinera kravu piesaisti. Viņi arī norādījuši, ka neesot nepieciešama Liepājas SEZ līdzdalība jautājuma risināšanā.
Sarmīte Pelcmane,
“Kurzemes Vārds”