”Stena Line” plāno darbības paplašināšanu
liepajniekiem.lv
”Stena Line” plāno iekļauties Āzijas kravu piegādes ķēdēs uz
Skandināviju un Eiropu, portālam pastāstīja SIA ”Stena Line” pārstāve Zane
Aperāne.
Šo iespēju šodien Rīgā prezentēja Tonijs Mikelsens,
starptautiskās prāmju kompānijas ”Stena Line” SIA valdes priekšsēdētājs,
uzstājoties trešajā Āzijas un Eiropas valstu (ASEM) transporta ministru
sanāksmē, kur viņš bija uzaicināts piedalīties diskusijās par Āzijas kravu
piegādes ķēdēm.
Prāmju pakalpojumi ir viena no alternatīvām augsto
tehnoloģiju produktu piegādēm uz Skandināviju, kā arī konkurētspējīgākā izvēle,
ja prece jānogādā uz Rietumeiropu un Centrāleiropu vai Ķīnu un
Dienvidaustrumāziju ar konteineru vilcienu.
Kā zināms, dzelzceļa pārvadājumiem ir vairākas priekšrocības
– gan ātrākas piegādes, gan arī zemākas izmaksas, ja salīdzina ar okeānu
pārvadājumu fraktu un avio transportēšanas cenām.
”DB Schenker” organizētais konteneirvilciens no Ķīnas uz
Eiropu kursē 4 reizes nedēļā, ar piegādes laiku 16-17 dienas. Šobrīd par
aktuālākajiem jautājumiem tiek izskatīti piegādes laika saīsināšana līdz
14-15 dienām, kā arī transporta izmaksu samazināšana. Tieši šie
problēmjautājumi, ”Stena Line” iesaistoties loģistikas ķēdē, varētu tikt
atrisināti, jo prāmji kursē no Ventspils un Liepājas ostām, savienojot Latviju
ar Skandināviju.
”Skandināvijas eksportētājiem prāmja izmantošana ir vienīgā
iespēja ātri piegādāt preces Eiropas un Āzijas virzienā,” ir pārliecināts
Tonijs Mikelsens. ”Līdz šim ”Stena Line” nebija iesaistījusies
konteinereksprešu piegādes ķēdēs no Ķīnas uz Eiropu, bet šobrīd mēs piedāvājam
iekļaut arī prāmju līnijas. To priekšrocība ir pakalpojuma augstā kvalitāte un
kursēšana pēc grafika, kas nozīmē piegādes bez kavēšanās. Turklāt ”Stena Line”
jau ir sadarbības partneri – dzelzceļa operatori Eiropā, Skandināvijā, Krievijā
un Kazahstānā.
”Stena Line” kā lielākais prāmju operators ar plašāko
maršrutu tīklu Rietumeiropā, Lielbritānijā, Skandināvijā un Baltijā. Esam
gatavi sākt darbu ar kravu pārvadājumiem arī no Āzijas. Jāizveido
konkurētspējīga pakalpojuma koncepcija, un jādara viss iespējamais, lai
iekļautos laika grafikā un lai pārkraušanai tiktu tērēts pēc iespējas mazāk
laika. Svarīgi aspekti ir arī pārvadājumu biežums un
tranzītlaiks.”
Pašlaik ”Stena Line” piedāvā multimodālus kravu pārvadājumu
risinājumus caur Liepājas, Ventspils, Nīneshamnes (Zviedrija) un Travemindes
(Vācija) ostām. No Latvijas Zviedrijas virzienā prāmis kursē 8 reizes nedēļā,
un Vācijas virzienā – 6 reizes nedēļā. Tā kā prāmji kursē pēc noteikta grafika,
kas nozīmē kravas piegādes noteiktā laikā, tad tieši šo aspektu
speciālisti uzskatīja par būtisku, lai prāmju maršrutus iekļautu preču piegādes
ķēdēs no Dienvidaustrumāzijas uz Eiropu.
”Stena Line” ir viens no lielākajiem prāmju operatoriem
pasaulē ar 22 maršrutiem Baltijas jūrā, Ziemeļjūrā un Īrijas jūrā. ”Stena Line”
flotē ir 36 prāmji. 2014.gadā ”Stena Line” kopumā ir apkalpojusi vairāk
nekā 2 miljonus kravu vienību. No Latvijas ”Stena Line” prāmji kursē no
Ventspils uz Travemindi (Vācija) un Nīneshamnu (Zviedrija) un no Liepājas uz
Travemindi (Vācija) un Nīneshamnu (Zviedrija).