Brauc pie sarkanā un aizvien biežāk izraisa avārijas
liepajniekiem.lv
Pēdējā laikā aizvien biežāk autovadītāji sūdzas un arī portāls novērojis, ka daļa satiksmes dalībnieku Liepājā ignorē noteikumus un krustojumus šķērso pie luksofora aizliedzošā, sarkanā, signāla. Turklāt to dara ne vien gājēji un velobraucēji, bet arī autovadītāji.
Un šī iemesla dēļ noticis ne viens vien satiksmes negadījums. Piemēram, šā gada 26.aprīlī, vadot transportlīdzekli ”VW Vento” pa Ganību ielu, vīrietis iebrauca krustojumā ar Vaiņodes ielu, luksoforā degot sarkanajam aizliedzošam signālam, kā rezultātā notika sadursme ar automašīnu ”Hyundai Sonata”. Negadījumā cieta un slimnīcā nogādāti tika gan automašīnas ”VW Vento” vadītājs, gan arī sieviete.
16.janvārī satiksmes negadījums, kurā bija iesaistītas automašīnas ”Opel Zafira” un ”Opel Astra”, notika Ganību un Ukstiņa ielas krustojumā. Sadursmes iemesls bija luksofora signālu prasību neievērošana. Proti, automašīnas ”Opel Zafira” vadītājs spēkratu pa Ganību ielu bija stūrējis, ignorējot luksoforā degošo sarkano gaismu, tādējādi izraisot sadursmi ar mācību auto, kas no Liepājas ezera puses brauca pa Ukstiņa ielu. Par laimi, šajā negadījumā cilvēki necieta.
Pērnā gada 31.oktobrī satiksmes negadījums notika Kungu un Ganību ielas krustojumā, kur viens no transportlīdzekļiem bijis iebraucis žogā. Un atkal negadījuma iemesls bija luksofora ignorēšana. Automašīna ”Ford Transit”, iebraucot krustojumā pie luksofora aizliedzošā signāla, izraisīja sadursmi ar automašīnu ”Hyundai Santa Fe”. Arī šajā gadījumā cilvēki, par laimi, necieta.
Bet Kr.Valdemāra un Peldu ielas krustojumā, šķērsojot Kr.Valdemāra ielu, luksoforā degot sarkanajai gaismai, ar tramvaju saskrējās velosipēdists.
Pēdējais portāla novērotais gadījums, kad auto pie luksofora sarkanā signāla šķērsoja krustojumu, bija aizvadītajā svētdienā, 1.jūlijā. Automašīnai, kura, luksoforā degot zaļajai gaismai, vēlējās izbraukt no Flotes ielas uz O.Kalpaka ielu, ceļu ”nogrieza” cits auto, kas pie sarkanās gaismas aiztraucās pa O.Kalpaka ielu. Par laimi, pirmajam auto no sadursmes izdevās izvairīties.
Kāda situācija attiecībā uz respektu pret luksoforiem mūsu pilsētā ir policijas vērtējumā, jautājām Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja priekšniekam Gintam Ešenvaldam.
Viņš atzina: ”Reālā situācija ir tāda, ka no satiksmes dalībniekiem saņemam informāciju, ka netiek respektēti luksoforu signāli.” ”Protams, ka tad, kad kādā konkrētā regulējamā krustojumā dežurē policijas ekipāža, noteikumi netiek pārkāpti,” viņš piebilda.
Savukārt Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas Satiksmes uzraudzības rotas komandieris Uģis Petkus portālam pastāstīja, ka laika posmā no šā gada janvāra līdz 1.jūlijam par luksofora signālu neievērošanu Liepājā noformēti 200 protokoli. Tas ir vairāk, nekā 2017.gadā tajā pašā laika posmā, kad par šādu pašu pārkāpumu noformēti 185 pārkāpumu protokoli.
Šogad palielinājies arī satiksmes negadījumu skaits, kas notikuši, vadītājiem neievērojot luksofora aizliedzošo, sarkano, signālu. 2018.gada pirmajā pusgadā notikuši 9 satiksmes negadījumi, bet 2017.gada tajā pašā laika posmā – 3 negadījumi.
Kā rāda policijas apkopotā informācija, visbiežāk pārkāpumi notiek regulējamajos krustojumos Ganību ielā un Zirņu ielā.
Kas būtu jādara, lai situācija uzlabotos? G.Ešenvalds uzsver, ka luksoforu signālu neievērošana ir pārkāpums, kas nopietni apdraud satiksmes drošību: ”Pirmkārt, vadītājiem pašiem jāievēro noteikumi. Pirms luksoforiem jāsamazina ātrums, jābūt solīdākiem un jārēķinās ar citiem satiksmes dalībniekiem. Luksofora dzeltenais signāls nav tam, lai palielinātu ātrumu, cenšoties par katru cenu paspēt izbraukt krustojumu.”
Otrkārt, lai uzlabotu satiksmes drošību regulējamajos krustojumos, policija jau sākusi un turpinās pastiprinātu kontroli, tā G.Ešenvalds: ”Jau tuvākajās dienās policija Liepājā saņems divus jaunus motociklus, kas aprīkoti gan ar radariem, gan videokamerām. Protams, kontrolēts tiks arī tas, vai braucēji nepārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, taču vislielākais akcents tiks likts uz kontroli regulējamajos krustojumos un pie gājēju pārejām. Tādējādi tiks gūti neapšaubāmi pierādījumi gadījumos, ja tiks izdarīti pārkāpumi.”
”Un nepaklausīgie tiks sodīti, ja jau citādāk nesaprotam,” tā G.Ešenvalds.”
Jāpiebilst, ka par luksofora signāla neievērošanu, ja deg sarkanais, aizliedzošais, signāls, velosipēdistiem un mopēdu vadītājiem paredzēts naudas sods 15 eiro apmērā, bet pārējiem motorizētajiem transportlīdzekļiem (motocikliem, auto utt.) – no 30 līdz 140 eiro apmērā.