Konfliktus risina miermīlīgi
Lai stāstītu pacientiem un viņu piederīgajiem, kā arī mediķiem par iespējām konfliktsituācijas risināt mierīgā sarunu un izlīguma ceļā, Liepājas Reģionālo slimnīcu apmeklēja trīs speciālistes no organizācijas “Pacientu ombuds”.
Šīs organizācijas saskarsmes konsultante Marina Fomičeva sarunā ar “Kurzemes Vārdu” sacīja, ka ombuds ir vidutājs starp pacientiem un mediķiem. Pacientu ombuda speciālisti konfliktsituācijas palīdz atrisināt gan pacientiem, gan mediķiem. M. Fomičeva norādīja, ka trīs galvenās problēmas, par ko pacienti sūdzas, ir saskarsme, juridiskās neskaidrības un neizpratne par ārstēšanās izmaksām.
Pacientu ombuda speciālistes Alīna Daija un Sintija Sloka devās uz nodaļām, kur runāja gan ar pacientiem, gan arī ar mediķiem, informējot par to palīdzību un iespējām, ko piedāvā šīs iestādes speciālisti. “Sarunas bija interesantas, un mums bija patīkami tas, ka par šī lietām interesējās kā pacienti, tā arī mediķi,” viņas sacīja. Pagaidām Pacientu ombuda speciālisti strādā tikai Rīgā, taču, sacīja M. Fomičeva, esot doma ar laiku birojus ar vismaz vienu speciālistu atvērt arī lielajās reģionālajās slimnīcās, arī Liepājā. Taču ikviens Latvijas iedzīvotājs arī tagad var vērsties pie šīs organizācijas speciālistiem telefoniski, rakstiski vai arī personiski.
Tikmēr ikviens Liepājas Reģionālās slimnīcas pacients un viņa piederīgais savus ierosinājumus un neapmierinātību var izteikt, gan izrakstoties no slimnīcas un izpildot anketu, gan arī vēršoties pirmajā stāvā esošajā Informācijas un kvalitātes birojā.
Kristīne Pastore,
“Kurzemes Vārds”
Marina Fomičeva (no labās), Alīna Daija un Sintija Sloka pastāstīja, ka šī ir pirmā Pacientu ombuda speciālistu izbraukuma informācijas diena un, iespējams, turpmāk tādu rīkos regulāri.