Papildināts – Latvijas Pasts sola kompensācijas abonentiem par sagādātājām neērtībām
0
Latvijas Pasts izsniegs kompensācijas tiem abonentiem, kuri preses piegādes datorsistēmas problēmu dēļ laikā nesaņēma pasūtītos izdevumus, sacīja pasta ģenerāldirektors Gints Škodovs, šodien tiekoties ar Latvijas preses izdevējiem. Pasts sola, ka situācija tiks normalizēta līdz 10.janvārim, kad piegādes tiks veiktas laikā visiem abonentiem. Tiklīdz problēmas būs atrisinātas, pasts līdz janvāra beigām apzinās tos abonentus, kurus ietekmēja šī problēma, un izstrādās kompensācijas mehānismu.
Lasītājiem būs iespēja informēt pastu par nepiegādātajiem izdevumiem pa tālruni vai nosūtīt informāciju citādi. Apzinoties radītās neērtības, pasts piedāvās dažādas kompensācijas lasītājiem. Lielākās bažas rada tas, ka problēmu dēļ daļa lasītāju var pārtraukt abonēt, tāpēc gan izdevēji, gan pasta vadība piekrita, ka vairāk uzmanības jāpievērš abonentiem, atzina izdevēji.
Škodovs norādīja, ka sistēma pārbaudīta, taču problēmas sākušās laikā, kad ievadīti dati. No saņemtajiem 150 000 abonentu datiem, aptuveni 100 tūkstoši bija ar dažādām kļūdām. Pašlaik darbojas rezerves sistēma, un izdevumus piegādā pēc vecās sistēmas ar kvītīm. Tā kā tas ir roku darbs, bet laika nav daudz, piegādes notiek ar kavēšanos. Škodovs skaidroja, ka, piemēram, Liepājā, kur daudzi abonenti pārgāja no abonēšanas centra “Diena”, viņi kā abonēšanas adresi norādīja vienu Liepājas pasta indeksu, bet paši dzīvo Liepājas rajonā. Tādēļ gandrīz visi izdevumi, kas paredzēti visam rajonam, pienākuši Liepājas pilsētas pasta nodaļās.
Preses pakalpojumu dienesta direktors Adrians Jurciks atzina, ka abonēšanas apjoms kļūst arvien lielāks, bet cilvēki joprojām nosauc neprecīzus pasta indeksus.
Izdevēji šodien arī vienojās 10.janvārī tikties vēlreiz.
Kā aģentūrai LETA norādīja Latvijas Preses izdevēju asociācijas izpilddirektors Dzintris Kolāts, sarunas laikā nav analizēti problēmu tehniskie cēloņi “visā dziļumā” un nav mēģināts atbildēt uz jautājumu, kurš vainīgs pie izveidojušās situācijas. Tikšanās laikā saņemtas atbildes uz galvenajiem jautājumiem – par termiņiem, kad šī problēma tiks novērsta, iespējamiem zaudējumiem un kompensācijas formām. Tāpat apliecināts, ka klienti ir prioritāte, neskatoties uz “jebkādām savstarpējām kaislībām”. “Atbildes uz šiem jautājumiem mūs apmierināja, un tika dota garantija, ka tādiem gadījumiem vairāk nevajadzētu būt,” piebilda Kolāts.
Aģentūra LETA noskaidroja, ka Latvijas Pasta preses piegādes sistēmu izstrādājusi AS “DATI Exigen Group”. Tomēr par sistēmas darbību un to aprakstu var sniegt tikai pasūtītājs jeb Latvijas Pasts, skaidroja informācijas tehnoloģiju kompānijas Mārketinga nodaļas vadītāja Baiba Gulbe. Pasts informāciju par sistēmas izstrādātāju neapstiprināja un pagaidām atteicās no komentāriem.
Jau ziņots, ka jaunās preses piegādes datorsistēmas problēmu dēļ šonedēļ daļai klientu aizkavējušās preses piegādes. Pasts konstatējis, ka problēmas ar preses piegādi radušās, jo datubāzē ieviesušās vairākas kļūdas, tādēļ sistēma nespēj precīzi identificēt abonenta datus. Pastā aģentūrai LETA skaidroja, ka klienti, kas aizpildīja abonēšanas formu internetā vai iesūtīja to pastam decembra beigās, norādījuši nepareizus datus, ko datubāze nespēj identificēt.
Darbinieki manuāli “iet cauri” milzīgajai datubāzei un pārbauda, vai pasta indeksi sakrīt ar mājas numuriem, un labo kļūdas. Lielākā daļa pasta klientu presi saņemot laikus, bet vēl aptuveni nedēļu pasta darbiniekiem nākšoties labot datubāzi, tādēļ daļa klientu vēl jutīšot apgrūtinājumus.
LETA