Svētdiena, 28. aprīlis Terēze, Gundega
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Aukstums neatkāpsies. Vai elektroauto lietotājiem par to jāsatraucas?

Izlādējies akumulators, uzlāde nav iespējama, kontroles zudums pār automašīnu – šīs ir trīs visizplatītākās bažas par braukšanu ar elektroauto ziemas salā.

Aukstums neatkāpsies. Vai elektroauto lietotājiem par to jāsatraucas?
Foto: Ilustratīvs
12.01.2024 19:37

Laikraksta "Kurzemes Vārds" pielikums "Ligzda"

Lai pārvietošanās ar šādu spēkratu nekļūtu par problēmu, apdrošinātājs “If” kopā ar tehnoloģiju entuziastu Kristapu Skuteli ir apkopojis vairākus ieteikumus, kas palīdzēs uz ceļa justies droši.

Lai arī elektroauto ir daudzas funkcijas, kas paaugstina braukšanas drošību un komfortu, piemēram, ātra auto salona uzsildīšana un laba vadības tehnoloģija, tomēr ziema var būt laiks, kad elektroauto vadīšana var sagādāt negaidītus pārsteigumus, informē “If” komunikācijas vadītāja Laima Kristapsone.

Vairāk par praktisko pieredzi, pārvietojoties ar elektroauto ziemā, stāsta tehnoloģiju entuziasts Kristaps Skutelis: “Elektroauto ekspluatācijā jāņem vērā tas, ka auto apsilde var patērēt ievērojamu enerģijas daudzumu, un tas vistiešākajā mērā ietekmē potenciālo nobraukumu.

Ja izmanto elektroauto ar mazākas ietilpības akumulatoru, tad var rēķināties, ka nobraukums, iespējams, samazināsies pat uz pusi.

Tāpat jāņem vērā, ka īpaši aukstos apstākļos elektroauto akumulatora uzlāde var būt lēnāka, kā arī īpaši jāuzmanās, lai nenobrauktu auto līdz gandrīz tukšam akumulatoram.

Ja vasaras apstākļos ar vairumu elektroauto var nobraukt līdz teju 0% akumulatora atlikumam, tad ziemā pēdējie daži desmiti kilometru var “iztērēties” negaidīti strauji.

Pirmajā elektroauto ekspluatācijas gadā būs jāapgūst šīs jaunās iemaņas, un nākamajos gados šīs nianses vairs nespēs pārsteigt nesagatavotu.”

Autovadītājiem jābūt uzmanīgiem, pārvietojoties pa slidenu ceļu. Elektroauto visbiežāk ir aizmugurējā piedziņa, tāpēc tā vadāmība uz slidenas virsmas sākumā var pārsteigt, īpaši, ja autovadītājs līdz šim pieradis braukt ar priekšpiedziņas auto. Tāpēc

būs nepieciešams laiks, lai pierastu braukt ziemas apstākļos.

Elektroauto arī parasti straujāk uzņem ātrumu un ir daudz smagāks nekā auto ar iekšdedzes dzinēju, tāpēc tā vadāmība ir mazliet atšķirīga un, piemēram, bremzēšanas ceļš uz slidenas virsmas var būt garāks.

Izmantojiet ekonomisko braukšanas režīmu. Daudziem elektroauto ir ekoloģiskais braukšanas režīms, kas samazina enerģijas patēriņu un pagarina braukšanas attālumu un akumulatora darbības laiku. Salā šāds braukšanas režīms ir īpaši noderīgs.

Noteikti ir vērts pārliecināties par savu braukšanas stilu –

vienmērīga braukšana patērē mazāk enerģijas un kopumā ir drošāka nekā pēkšņi paātrinājumi vai strauja bremzēšana.

Elektroauto nobraucamais attālums ar vienu uzlādi ziemā var būt par 20–50% mazāks nekā citās sezonās. Piemēram, ja paredzamais nobraucamais attālums ir 300 kilometri, ziemas apstākļos tas samazinās līdz 150–200 kilometriem.

Ja iespējams, novietojiet auto siltā vietā. Tā kā, braucot ziemā, ievērojama daļa enerģijas tiek tērēta akumulatora un salona sildīšanai, elektroauto būtu jātur siltā garāžā.

Veltiet vairāk laika uzlādei. Aukstos laikapstākļos akumulatora uzlāde aizņem ilgāku laiku, jo daļu enerģijas patērē akumulatora sildīšana. Elektroauto akumulators vislabāk uzlādējas, ja tas nav pilnībā izlādējies.

Vērts piebilst, ka uzlādes ātrums parasti samazinās, akumulatora uzlādes līmenim sasniedzot 80 procentus.

Pirms sāk uzlādi, pārbaudiet, vai uzlādes pieslēgvietā vai lādētāja pistolē nav sniega vai ledus, jo tas var aizkavēt uzlādi.

Avots: uzladets.lv

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz