Piektdiena, 10. maijs Maija, Paija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jaunākie Euro NCAP testi: Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV novērtēts ar piecām zvaigznēm

Jaunais Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV sērijas plug-in hibrīds pēdējos Euro NCAP testos saņēmis maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu. Tādējādi 2020. gadā testētā elektriskā MX-30 e-Skyactiv lieliskie rezultāti tagad oficiāli attiecas arī uz jauno spraudņa hibrīda versiju.

Jaunākie Euro NCAP testi: Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV novērtēts ar piecām zvaigznēm
Foto: Publicitātes
20.03.2023 18:38

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Abas MX-30 versijas iespaidīgus rezultātus uzrādījušas visās četrās Euro NCAP testu kategorijās: pieaugušie pasažieri – 91%, bērni – 87%, neaizsargātie satiksmes dalībnieki (gājēji) – 68%, drošības palīgsistēmas – 73%.

Savukārt sānu trieciena testos, kā arī par 6–10 gadus vecu bērnu aizsardzību gan frontālā, gan sānu triecienā auto ieguva maksimālos punktus.

Trīs galvenie faktori

MX-30 bija pirmā Mazda, kas piecu zvaigžņu vērtējumu saņēma pēc stingrākām 2020. gada Euro NCAP triecienizturības prasībām, kurās lielāks uzsvars likts uz pasažieru aizsardzību, aizsardzību pēc avārijas un uzlabotām vadītāja atbalsta tehnoloģijām.

Lielisko veiktspēju Mazda gadījumā nosaka trīs galvenie faktori.

Pirmais – jaunā Skyactiv arhitektūra, kas virsbūvi padara vieglu, taču ļoti izturīgu un triecienus absorbējošu. Otrais – plašs uzlaboto i-Activsense drošības tehnoloģiju klāsts, kas palīdz autovadītājiem laikus pamanīt riskus, kā arī samazināt bojājumu un savainojumu iespējamību. Trešais – augsta līmeņa gājēju aizsardzība, kas mazina sadursmes ietekmi uz neaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.

Jaunajam Mazda plug-in hibrīdam piemīt tādas pašas īpašības kā pilnībā elektriskajam MX-30, taču vienlaikus tas paver arī nebijušas iespējas automašīnu izmantot kā elektrisko transportlīdzekli.

Būdams aprīkots ar 17,8 kWh akumulatoru, MX-30 e-Skyactiv R-EV spēj 85 km veikt tīri elektriskā režīmā.

Izmantojot Mazda unikālo rotordzinēja tehnoloģiju, pilnīgi jaunais 830 cm³ viena rotora benzīndzinējs darbojas kā ģenerators un ļauj veikt tālākus braucienus bez raizēm par to, vai izdosies nokļūt galamērķī, kā arī vai pa ceļam būs iespēja uzlādēt.

Rotordzinēja bloks, kam nav mehāniska savienojuma ar riteņiem, vienkārši darbojas kā ģenerators un nodrošina plūdenu braukšanu, jo piedziņai MX-30 e-Skyactiv R-EV vienmēr izmanto tikai elektromotoru.

Mazda, kam ir vairāk nekā pusgadsimta pieredze rotordzinēju izstrādē, šo tehnoloģiju modelim MX-30 e-Skyactiv R-EV izvēlējās tādēļ, ka tai piemīt unikāla spēja nepieciešamo jaudu iegūt vieglā un kompaktā spēka agregātā.

Rotordzinējs motortelpā ir glīti novietots blakus ģeneratoram un lieljaudas elektromotoram.

17,8 kWh akumulatora un 50 litru degvielas tvertnes kombinācija rada unikālu plug-in hibrīdu, kas ļauj veikt līdz 680 km.

Savukārt CO2 izmešu daudzums ir tikai 21 g/km (atbilstoši WLTP), un tas nodrošina klasē labākos ekoloģiskuma rādītājus.

Pārdošanā nonāks jau šogad

Izcils MX-30 dizaina elements ir Freestyle durvis, kas nāk mantojumā no 2003. gada Mazda RX-8.

Durvis veras pretēji braukšanas virzienam, tomēr tas neietekmē drošību. “Deformēto virsbūves elementu analīze pēc frontālās sadursmes ar nobīdītu šķērsli parādīja, ka MX-30 konstrukcija vērā ņemamus riskus pasažieriem nerada,” pēc testiem informēja Euro NCAP eksperti.

“Gan sānu barjeras testā, kas imitē sadursmi ar citu transportlīdzekli, gan smagākā sānu triecienā pret stabu visu kritisko ķermeņa zonu aizsardzība bija laba, un MX-30 šajos divos testos ieguva maksimālos punktus.”

Atbilstoši Mazda proaktīvās drošības filozofijai japāņu ražotājs nepārtraukti strādā, lai uzlabotu drošības rādītājus un veidotu nākotnes sabiedrību, kurā nav autoavāriju.

Arī izcilā dinamika, kas panākta ar Skyactiv tehnoloģiju, veicina MX-30 e-Skyactiv R-EV drošību.

Padarot automašīnu vieglāk vadāmu, tiek samazināta negadījumu iespējamība, bet netiek apdraudēts Mazda automobiļiem raksturīgais braukšanas prieks.

Pasaules prezentāciju Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV piedzīvoja Briseles autoizstādē janvārī un pārdošanā visā Eiropā nonāks šī gada beigās.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz