Ceturtdiena, 2. maijs Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pētījumā atklāts: vairums šoferu dod priekšroku pelēkiem, nevis spilgtas krāsas auto

Katrs autovadītājs savam spēkratam izvēlas citādāku krāsu, balstoties pēc personīgās gaumes un sabiedrībā pieņemtajām paražām.

Pētījumā atklāts: vairums šoferu dod priekšroku pelēkiem, nevis spilgtas krāsas auto
Ilustratīvs (Foto: Christian Wiediger on Unsplash)
24.01.2024 13:41

liepajniekiem.lv

Auto nozares datu uzņēmums “carVertical” veica pētījumu vairākās Eiropas valstīs, kur tika atklāts, ka šoferi vairāk dod priekšroku vienkrāsainiem auto, retāk izvēloties spilgtas krāsas transportlīdzekļus.

Vairums auto pircēju izvēlas praktiskākas krāsas

32,9% automašīnu, kuras pārbaudīja “carVertical”, bija pelēkā krāsā, 14,6% – baltā un 29,7% gadījumu – melnā.

Šāda tendence novērojama visā Eiropā, kur populārākas ir tumšas vai neitrālas krāsas automašīnas.

Pelēka, melna un balta krāsa ir praktiskāka, vieglāk kopjama.

2000. gadā pelēku auto īpatsvars bija 33,4%, kas norāda uz to, ka divu dekāžu laikā šis krāsas tonis guvis stabilu atbalstītāju loku.

Baltas krāsas popularitāte ir būtiski pieaugusi. 2000. gadā 3,1% automašīnu bija krāsotas baltā krāsā, 2010. gadā – 13,2% un 2020.gadā – 18,7 %.

Arī melnas krāsas popularitāte ir ievērojami kāpusi. 2000. gadā to izvēlējās 20,1% autobraucēju, savukārt 2010. gadā – 31,7% šoferu. Taču 2020. gadā melnu transportlīdzekļu īpatsvars ir nokrities līdz 26,9%.

Daudzi šoferi neizvēlas spilgtas krāsas automašīnas, jo tās gadu gaitā izbalē, tādējādi samazinot spēkrata vērtību.

Tādēļ ir svarīgi šādu transportlīdzekli novietot ēnā, lai pasargātu krāsu no izbalēšanas.

“Neitrālas un tumšas krāsas nekur nepazudīs. Balta, sudraba, pelēka un melna krāsa ir populāra visā pasaulē. Zilas krāsas transportlīdzekļi 2023. gadā ir populāra izvēle, savukārt citas krāsas “nomāc” konservatīvāki, neitrālāki toņi,” saka Mats Buzelis, auto nozares eksperts un uzņēmuma “carVertical” komunikācijas vadītājs.

Ražotāji pircējiem piedāvā mazāk krāsu izvēļu

Ar tumšākas krāsas toņiem bieži tiek krāsoti luksusa klases transportlīdzekļi. Taču šādas krāsas izvēlas vien retums, jo uz tām ātri ir redzamas putekļu un dubļu pēdas.

Auto pircējiem Centrāleiropā vai Rietumeiropā šis nav liels šķērslis, taču dienvidu daļā gan tumšāki toņi nav tik populāri.

Eiropas lietoto auto tirgū spilgtas krāsas toņiem nav lielas “pārstāvniecības”.

No visiem transportlīdzekļiem, kurus pārbaudīja “carVertical”, dzeltena krāsa konstatēta 0,9% spēkratu, sarkana –5% un zila – 10,6%.

Dzeltena krāsa nekad nav bijusi populāra izvēle. 2000. gadā tikai 2,4% auto bija dzeltenā krāsā, 2010. gadā – 1,2%, savukārt 2020. gadā – 0,7%.

Sarkana krāsa savulaik bija populārāka – 2000. gadā tā ieņēma 6,5% no tirgus, 2010. gadā – 5,5% un 2020. gadā – 5,2%.

Zilas krāsas transportlīdzekļu popularitāte gadu gaitā ir strauji mainījusies. 2000. gadā 21,3% auto bija zilos toņos, 2010. gadā – 10% un 2020. gadā – 11,5%.

“Ražotāji tagad pircējiem piedāvā mazāk krāsu izvēļu.

Pirms vairākām dekādēm pieredzējām daudz krāšņus un spilgtus transportlīdzekļus, taču tagad krāsu palete ir krietni mainījusies.

Vairums nevēlas izcelties un izvēlas spēkratu neitrālākos toņos. Daži autobraucēji pat uzskata, ka sarkanas vai dzeltenas krāsas automašīnu nevar pārdot tik ātri kā melnas vai sudraba krāsas transportlīdzekli,” skaidro M. Buzelis.

Meklējot lietotu auto, ir svarīgi pievērst vairāk uzmanības tā tehniskajam stāvoklim, nevis krāsai.

Ņemot vērā, ka bojātiem un remontētiem transportlīdzekļiem atšķiras krāsas biezums, M. Buzelis iesaka, dodoties testa braucienā, ņemt līdzi arī krāsas biezuma mērītāju.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz