Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzlādēts ar simt zibeņiem. Haralds Deģis lepojas ar savu unikālo Ķīnas elektroauto ”Skywell”

”Skywell” ir nosaukums, ko nav dzirdējuši 500 kilometru apkaimē, ar savu unikālo Ķīnas elektroauto lepojas uzņēmējs Haralds Deģis. ”Šis ir vienkāršs auto,” viņš raksturo spēkratu, kas aprīkots ar visām jaunākajām un efektīvākajām tehnoloģijām. Vienkāršs tāpēc, ka, kā saimniekam auto izstādē Rīgā teikuši interesenti, – tas izskatoties pēc auto un tāda arī tajā sajūta, nevis asociācijas ar kosmosa kuģi.

Uzlādēts ar simt zibeņiem. Haralds Deģis lepojas ar savu unikālo Ķīnas elektroauto ”Skywell”
Haralds Deģis augstu vērtē Ķīnas autobūvi un elektroauto priekšrocības, īpaši pie pašreiz tik dārgās degvielas. “Elektrība arī sadārdzinās, tāpēc man ir projektiņš – uz mājas jumta likšu saules paneļus,” viņš saka. (Foto: Egons Zīverts)
Haralds Deģis augstu vērtē Ķīnas autobūvi un elektroauto priekšrocības, īpaši pie pašreiz tik dārgās degvielas. “Elektrība arī sadārdzinās, tāpēc man ir projektiņš – uz mājas jumta likšu saules paneļus,” viņš saka. (Foto: Egons Zīverts)
14.07.2022 00:00

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Baltu vai sarkanu?

Kā jau visi entuziasti, arī Haralds regulāri šķirstot YouTube. Tā uzgājis savu pirmo ķīniešu automobili ”BYD”. ”Tur rāda visādas skaistas mašīnas, kādas tik nav Ķīnā. Pirms pāris gadiem nobriedu, ka vajadzētu pamēģināt kādu dabūt. Atradu tirgotāju, kurš samērā lēti pārdeva lietotu elektroauto. Tobrīd par tiem īpaši daudz nezināju un nesapratu. Beigās bija izvēle starp divām mašīnām. Prasīju sievai, kuru ņemt, – balto vai sarkano? Viņa teica, lai ņemot balto. Ilgi nāca šurp, vēl visa darīšana muitā, kamēr dabūja ārā no konteinera. Dabūju mājās. Ko tālāk? Tālāk – purvs. CSDD pateica, ka vajagot sertificēt, tāds sīkums… Mašīnām, kas netiek tirgotas Eiropā, vajag dabūt Eiropas sertifikātu. Esot likums, pēc kura visu dara, ejiet, meklējiet,” viņš atceras.

Sertifikācijas procesā saimnieks atklājis, ka firma, kas izgatavo ”BYD”, ir viens no vecākajiem elektroauto ražotājiem, vēl pirms uzņēmuma ”Tesla”, kas kā elektroauto etalons esot nedaudz pārvērtēts.

”Auto, kuru nopirku, bija speciāli paredzēts taksometra funkcijām, bija nobraucis ap simt tūkstošiem kilometru, bet iekšā to nevarēja manīt, viss bija kvalitatīvs, lai arī vienkāršs. Firma bija mēģinājusi auto izplatīt Eiropā, tā man sanāca uziet ķīnieti, kurš teica – man datorā ir papīri, vai tie nav tādi, kas tev vajadzīgi? Skatos – jā, ir. Tā nu epopeja, kas varēja izvērsties tā, ka auto joprojām stāvētu stūrī, beidzās ar to, ka es laimīgi dabūju to piereģistrēt, jo visi testi Eiropas sertifikātam bija veikti,” pastāsta H. Deģis.

Ar balto auto braucis nedaudz ilgāk par pusgadu, sievai arī mašīna ļoti patika. ”Vienu trešdienu piezvanīja vīrs no Rēzeknes un pateica – es to ņemu. Piektdien bija pakaļ, atdeva naudu un aizbrauca. Sievai vēl joprojām ir žēl. Baltā mašīna tāda ir vienīgā Eiropā, jo diez vai kāds būtu bijis tik traks un dabūjis,” spriež Haralds.

Meklējis, kā iegūt tādu mašīnu, kurai jau ir Eiropas sertifikāts. ”Uzzināju, ka šai ”Skywell” drīz būs gatavs sertifikāts, atradu pārstāvjus Vācijā, jo ar mani vienu pašu ķīnieši negribēja runāt. Kad vāciešiem izteicu domu, ka pats varētu šos automobiļus tirgot, viņi prasīja, kāds ir mūsu tirgus. Sapratu, ka labi ja desmit mašīnas gadā varētu pārdot. Vācieši pārjautāja – mēnesī? Es viņus bišķi turu aiz astes un mēģinu šos auto popularizēt. Oficiāli mans uzņēmums varētu kļūt par dīleri Baltijas valstīs,” atklāj uzņēmējs.

Patīk lielie

Viņa firmas nosaukums ”Baidian” ķīniešu valodā ir daudznozīmīgs. Tas sastāv no divām daļām. ”Bai” nozīmē simts, ”dian” – elektrība, zibens. ”Uzlādēts – tāds ir vienkāršākais tulkojums. Dziļāka filozofija, ko man skaidroja ķīnietis, tas varētu nozīmēt arī simtiem elektrisku mašīnu,” klāsta Haralds.

Savu auto arī iegādājies no ražotāja pārstāvjiem Vācijā, ar prāmi pārvedis uz Liepāju.

”Izvēle bija aiz aprēķina,” viņš atzīst. ”Skatoties uz ielām, pārsvarā ir ”Volvo XC90”, ”BMWi5” – lieli apvidus auto. Cilvēkiem tādi patīk. Ņemt no segmenta, kurā ir divvietīgie auto, kur tikai brokastis var ielikt aizmugurē, – nevienam nebūs intereses, drīzāk par lielu mašīnu. Turklāt šai bija gatavs Eiropas sertifikāts. ”BYD” automašīnas pārsvarā izplata Norvēģijā, no viņiem neko nevar dabūt.”

Taisnība esot, ka Ķīnā elektroauto saražojot daudz lētāk nekā citur pasaulē. ”Ja auto ņemtu pa tiešo Ķīnā, trešdaļa cenas būtu nost. Lielā sadaļa ir piegāde, tie ir 3–4 tūkstoši dolāru. Lielos apjomos droši vien dabū nedaudz lētāk. Desmit procenti ir muita Eiropā. Pie mums nevar piereģistrēt, ja neesi savu 21 procentu PVN samaksājis. Pārdevēji, kas nokārtojuši Eiropas sertifikātus, arī šos izdevumus grib atpelnīt, tie ieiet cenā. Cilvēki arī grib servisu un detaļas uz vietas, tās arī jāsagādā. Šim auto lielā noliktava ir Vācijā, par tās uzturēšanu arī kāda summas daļa sanāk. Tā auto izmaksas ļoti apaug. Balto mašīnu pašu nopirku par deviņarpus tūkstošiem dolāru, bet galacena kopā bija 12 tūkstoši eiro,” pastāsta H. Deģis.

Kaut arī teorētiski lētāki un ļoti kvalitatīvi, masveidā automobiļi no Ķīnas Latvijā noteikti nenākšot iekšā, viņš vērtē.

”Tirgus ir pārāk sīks. Pieļauju, ienāks dažas, pirks entuziasti, kuriem patīk tieši tas modelis. Vairumā nepirks, servisi momentā nebūs, tas viss augs palēnām,” spriež uzņēmējs. Pats pieredzējis, ka baltajam auto servisā nebijis iespējas nobalansēt riteņus. ”Pats arī kaut ko māku, bet paskatījos, ka ļoti sarežģīti saskrūvēts, ar saviem instrumentiem netikšu galā. Tīri dzelžus nomainīt jau var jebkurš, bet datordarīšana pie mums nebūs tik ātri,” saka Haralds.

Ļaužu aizspriedumi par Ķīnas ražojumiem, viņaprāt, neveidojas no tā, ka cilvēki pārzina, kas tā ir par preci un kāda ir. ”Veidojas no tā, ka kāds vairumtirgotājs aizbrauc uz izstādi Vācijā, no ķīniešiem iepērk lētākos lineālus, kuriem cipariņi nobrūk jau pēc mēneša, un šeit pa lēto pārdod. Tā rodas iespaids, ka ķīniešiem ir lētās preces, kas ilgi nekalpo. Es saku – bet iPhone jums ir kabatā? Lielākā daļa tehnoloģiju tiek ražotas Ķīnā, viņi iet uz priekšu un ne tikai kopē, bet mācās un mēģina darīt labāk. Autoražotājs ir pārpircis ”Teslas” dizainerus un programmnodrošinātājus, viņi jau ir daudz tālāk tikuši, nekā mēs esam raduši domāt,” viņš atzīmē.

Uzrāviena gandarījums

”Skywell” automobiļus ražo ar četrām aprīkojuma pakāpēm. Haralda automašīna ir maksimāli aprīkotā, kurai ir dažādi asistenti, adaptīvā kruīza kontrole ar sastrēgumu palīgsistēmu, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, parkošanās palīgs, – viss, kas ikdienas braucienā būtu vajadzīgs. ”Man patīk atsaukties uz autoizstādi Rīgā, Ķīpsalā. Cilvēki iesēžas auto, salīdzina ar to, kas viņiem ir svarīgs. Vienai meitenei tā patika, apkārt lēkājot, ka uzreiz ņemšot. Iesēdās iekšā, ieslēdza radio un – nē, skaņa tomēr pārāk švaka, neņemšot. Mani priecē, kad cilvēks saka – šī ir mašīna, kas izskatās pēc mašīnas. Tas nav kosmosa kuģis, viss ar ekrāniem izlikts, kur jūties kā kosmonauts. Kāds vīrs iesēdās un teica – es jūtos tā, kā savā mersedesā. Viens saka, ka mersedesa kopija, cits atrod vienu knibulīti, kas izskatās pēc ”Volvo”. Kritēriji ir dažādi, bet vienojošais, kas patīk, – auto ir liels un plašs. Divi vīri, garāki un resnāki par mani, viens aiz otra iesēdās un teica, ka pietiekot vietas. Ģimenes skatījās un runāja par to, ka cenu varētu pagrozīt, bet tik labs auto neesot redzēts. Ar trim bērniem var iekārtoties, nevienam nebūs šauri, un aizmugurē var ielikt omīti ar visu staiguli,” auto ērtības apraksta H. Deģis.

Pašam grūti esot aprakstīt sajūtu, kad it kā nemaz nespied gāzes pedāli, bet paskaties uz spidometru un tur jau ir 70. ”No luksofora tu esi pirmais. Uzrāviens pilsētas braukšanā dod lielo gandarījumu. Ja brauc ar benzīnu, bremzējot to iztērē. Šeit bremzējot nāk atpakaļ un vari tālāk nobraukt. Ir vēl liels pluss. Kad baterija iet uz beigām, aizbraucu mājās, mierīgi piespraužos pie elektrības, lai lēnām lādējas savā nodabā. Nevajag skriet uz benzīntanku un šausmināties par to, ka jālej par divi eiro litrā,” viņš pastāsta.

Brauciens jāplāno

Bet kā ar uzlādi ārpus mājas? ”Teorētiski jau ir,” pauž Haralds. Esot liela atšķirība, kā brauc, – sportiski vai ekonomiski, un cik garu gabalu brauc. ”Ar pilnu bateriju no simts līdz nullei varu nobraukt 380 kilometrus, pa pilsētu 400 var izspiest. Tad ir jautājums, kā lādē. Ja ar lēno uzlādi, tad vari braukt, līdz baterijā paliek desmit procenti, un vari lādēt līdz simtam, tas mašīnai ir optimāli. Ja gribi tālu braukt, jārēķinās, ka ātrajai uzlādei ir ierobežojumi – nenobraukt zem 20 procentiem un uzlādēt ne vairāk par 80. Tajās robežās var nobraukt 160–180 kilometrus. Tas braucienu ierobežo, ir jārēķinās, ka būs jāuzlādējas. Viss atduras pret to, cik ātri vari uzlādēties,” viņš saka.

”Skywell” pirmais brauciens uz Rīgu atpakaļceļā četru stundu vietā izvērties uz septiņām.

”Vecajās uzlādes vietās mans auto ar staciju negribēja komunicēt līdz galam, varēju stundu gaidīt, līdz pielādējas 20 procenti. Kad tā pa stundai pasēdējām pie trim stacijām, sapratu, ka tā ir vaina. Braucām caur Aizputi, kur ir jaunā stacija, un tad viss noritēja gludi,” atklāj H. Deģis.

Braukuši uz Viļņu. ”Lietuvā ir labāk – uzlādes stacijas ārpus galvaspilsētas ir bez maksas, tikai ar noteikumu, ka pēc pusstundas jālaiž nākamais, ja kāds ir piebraucis. Kopumā, no vienas puses, ir ērti, no otras, ir jārēķinās, ka, aizbraucot uz Rīgu, vietā, kur tiecies ar kādu, mašīnu vajag piespraust palādēt un ceļā nāks stundiņa klāt. Pie tā ir jāpierod. Jāsaprot – ja gribi ar elektroauto ērti braukt, tad nevari izbraukt pēdējā mirklī un tad visu ceļu satraukties par to, vai paspēsi. It kā tīkls ir, taču prasās, lai būtu blakus divas stacijas, jo citreiz kāds jau lādējas un nevar saprast, cik ilgi to darīs. Ir savi mīnusi, bet es nenožēloju,” uzsver ”Skywell” īpašnieks.

Haralda Deģa ”Skywell” ET5

  • Ražo ”Skyworth Auto”, kas atrodas Nanjingā un darbojas kopš 2017. gada.
  • Zīmols pieder Ķīnas uzņēmumam ”Skywell” sadarbībā ar ”Skyworth Group”.
  • 2021. izl. g.
  • 150 kW (204 PS) elektromotors.
  • Kombinētais patēriņš – 19,3 kWh/100 km.
  • Krāsa – zila, bet saulē tumšzila.
  • Automātiskā pārnesumu kārba ar podziņu.
  • Elektriskais panorāmas bīdāmais jumts.
  • Bagāžnieka durvis ar žestu vadību.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz