Piektdiena, 3. maijs Uvis, Gints
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamā turbobulka Hanna – vācietī iekšā francūzis

Liepājnieks, uzņēmējs un dīdžejs Valdis Krapte kopš pērnā rudens savā īpašumā ieguvis mūspusē retāk sastopamu automašīnu “Mercedes Citan”. Auto viņam ir labs darbabiedrs – stabils, dinamisks, taču vizuāli tik respektabls, ka uzreiz nemaz neasociējas ar virsbūves tipu, ko tautā sauc par bulciņvāģi.

Uzticamā turbobulka Hanna – vācietī iekšā francūzis
“Pilda visas manas prasības, bet no manis neko neprasa, tāda mašīna ir retums,” uzsver Valdis Krapte. (Foto: Egons Zīverts)
“Pilda visas manas prasības, bet no manis neko neprasa, tāda mašīna ir retums,” uzsver Valdis Krapte. (Foto: Egons Zīverts)
21.02.2024 00:10

liepajniekiem.lv

Solīds un izturīgs

Kad Valdis iestājās jaunā darbā, kolēģis iedeva šo mašīnu lietot darba vajadzībām, jo tobrīd viņam personīgā auto nebija.

“Palietoju, sapratu, ka auto man patīk, un nolēmu to iegādāties savā īpašumā.

Vizuāli ļoti solīds, uz ielas nepateiksi, ka tas ir darba auto.

Tajā ir pietiekami ērti arī pēc vairāku stundu braukšanas tālos gabalos, nekas nesāp. Apdzenot nav jādomā par to, vai tikšu atpakaļ vai ne. Vairāk par atļauto neesmu braucis, bet citi ir mēģinājuši un saka, ka viss esot kārtībā,” viņš pastāsta.

Lai arī šis ir mazlitrāžas auto, pilsētas režīmā ar 1,5 l dzinēju pilnīgi pietiekot, un auto ir ekonomisks. Uz trases atkarīgs arī no ceļa apstākļiem un no tā, cik smaga ir kāja.

“Diezgan izturīga mašīna. Kolēģis, kurš to lietoja pirmos astoņus gadus, neko vairāk par eļļu un citām standarta lietām netika mainījis,” saka V. Krapte.

Spēkratam ir tikai 150 tūkstoši kilometru nobraukums.

Citans ir standarta auto, pietiekami ietilpīgs. “Uzskatu, ka ietilpīgāks par parastu universāli. Tie gan parasti ir garāki, bet tā sauktie bulciņvāģi ir augstāki, līdz ar to mantas var salikt vairākos stāvos.

Mazums, nākotnē es vedīšu bērnu, un tad man nebūs jāuztraucas, ka bērns  ar rokām griestus noķēpās,

kas būtu papildu izmaksas ķīmiskajai tīrīšanai,” nosmej saimnieks.

Foto: Egons Zīverts

Pēc automātiskās pārnesumu kārbas Valdim neprasās. “Ja es dzīvotu Rīgā, tad prasītos, jo tur ir pastāvīgi sastrēgumi. Šeit, Liepājas apstākļos, arī Kurzemē, viss ir pietiekami komfortabli, lai brauktu ar manuālo kārbu.

Reizēm jau gribētos paslinkot un tos ātrumus neslēgāt. Tomēr, ņemot vērā, ka man tiesībām stāžs ir nepilns gads, ir noderīgi, lai man kādu laiku būtu manuālā kārba, tad es varbūt pārdomātu par automātu,” viņš uzskata.

Tā varot teikt, ka Valdis vēl ir jaunais autovadītājs. “Ilgi cīnījos ar tiesībām, uznāca kovidlaiks un nevarēja nokārtot eksāmenu, jo visi darbi apstājās.

Kovids beidzās, tad beidzot saņēmos un aizgāju līdz finišam,”

viņš pastāsta.

Parasti taču puiši grib iegūt tiesības ātri? “Es centos diezgan ātri, taču, ņemot vērā izmaksas, kas nav diez ko lētas, ir, kā ir. Otro reizi gāju uz pilnu banku un trīs mēnešu laikā ieguvu tiesības. Teorija beidzās un, tā kā braukšanas nodarbības bija ņemtas jau iepriekš, iemaņas bija, un viss gāja ļoti raiti,” viņš pastāsta.

Jau pirms autoskolas Valdim bijusi viena mašīna, kuru nopircis no drauga ar cerību, ka tā būs motivators iegūt vadītāja apliecību.

“Bet dzīve neiet pēc plāna, viss aizgāja šķērsām, mašīnu nācās pārdot. Kādu laiku par to nedomāju. Bija tā – nolikšu tiesības un tad domāšu par mašīnu. Un tā beigās arī sanāca,” atzīst vīrietis.

Vācietī iekšā francūzis

Šo modeli ražo kopš 2012. gada, taču mūspusē citani ļoti reti sastopami. Valdis bieži braukā apkārt un zina, ka Kurzemē tādi tikai trīs – divi Liepājā un viens Ventspilī. To apstiprinājis arī viņa draugs un kolēģis.

Automobilis vizuāli līdzīgs “Renault Kangoo”, no sāniem identisks, atšķiras priekša un, protams, citi parametri.

Tā tas arī ir, jo šis modelis ir “Daimler” un “Renault-Nissan-Mitsubishi” apvienības un sadarbības rezultāts, faktiski kā “Kangoo” dvīņubrālis.

“Viņam kaut kur iekšā ir francūzis. Tikko pasūtīju bremžu klučus, tur bija rakstīts, ka domāts “Renault Kangoo”. Tas ir forši, jo specifiskākām mašīnām ir grūtāk detaļas dabūt.

Tomēr kvalitātes ziņā ir tīrs vācietis,”

savu auto vērtē Valdis.

Kāpēc citani tik maz izplatīti, viņš nezinot teikt. “Uzņēmumiem parasti ir svarīgi, lai mašīnas būtu pēc iespējas lētākas, jo viņi pērk noteiktām vajadzībām, auto netiek žēlots un kopts.

Ja salīdzina ar ļoti pieprasītajiem bulciņvāģiem “Renault Kangoo” vai “Peugeot Partner”, to cenas svārstās no tūkstoša līdz 7–8 tūkstošiem eiro, bet mersedesam no 6 līdz deviņiem tūkstošiem, līdz ar to cena arī ir faktors.

Šī automašīna ir dārga, taču ir to vērta, jo iet, nelūst. Viss ir tā, kā vajag,”

zina V. Krapte.

Lai arī šī Valdim sanāca pirmā patiešām īstā mašīna, sarast neesot bijis sarežģīti. “Protams, pirmās nedēļas bija grūti pierast pie tā, kā uzvedas, – kā ātrumi slēdzas, sajūgs strādā, kāda ir bremzēšana. Taču pie visa pierod, nekādi baigie pārsteigumi nav bijuši,” viņš stāsta.

Foto: Egons Zīverts

Kāds piedzīvojums gan ir gadījies, šoziem paķēris grāvi un ar to iepazinies. “Ātrums bija ļoti mazs, tas notika uz maza lauku ceļa, kas vispār nekad netiek tīrīts. Blakus bija uzņēmums, tā darbinieks brauca man palīdzēt vilkt ārā. Viņš teica, ka neviens te nekad netīrot, paši to darot.

Par laimi, mašīnai nebija nekādu bojājumu, arī skrāpējumu. Sniegs bija ļoti mīksts. Vienīgi dabūju pasalt, kamēr izvilka.

Ņemot vērā, ka pirmais grāvis, stresiņš gan bija,”

viņš atzīstas.

Pēc šī gadījuma iegādājies KASKO apdrošināšanu, kas esot ļoti svarīga, lai šādos gadījumos zinātu, kur vērsties un ātri visu izdarītu, jo ceļi esot neparedzami, viss var notikt pat tad, ja ir 20 gadu braukšanas stāžs.

Mašīnā vienmēr līdzi ir ieskrūvējama sakabes cilpa, troses gan nav, jo reizēm tai neesot vietas, kad darba vajadzībām auto ir stipri piekrauts.

Standarta aprīkojums avārijas gadījumiem gan ir: trīsstūris, domkrats, rezerves riepa.

Valdis nodarbojas ar darba apģērbu vairumtirdzniecību, piedāvā uzņēmējiem apavus, cimdus, individuālos aizsardzības līdzekļus. Ar tiem piekrautas daudzas kastes, jo uzņēmējiem vajag visu parādīt.

Brīvajā laikā viņš vada ballītes, un arī uz tām jāved apskaņošanas tehnika. “Tiklīdz mašīna ir piekrauta, tā mazliet nosēžas, palielinās vadāmība, taču nedaudz sliktāk bremzējas, tomēr tas viss esot normāli. Nekas pārāk smags netiek vests, cenšos to darīt saprāta robežās.

Ir forši, ka mašīna ir pietiekami augsta, nedaudz augstāka nekā bulkuvāģu standarts, jo, braucot pa grants un lauku ceļiem, tas ir ļoti svarīgs faktors, lai nesaskādētu ne motoru, ne citus elementus,” viņš atzīmē.

Lai kalpo ilgi un dikti

“Citan” netipiski mersedesiem ir priekšpiedziņas auto. “Manuprāt, nav svarīgi, vai ir priekšējā vai aizmugures piedziņa, vai arī pilnpiedziņa, svarīgi ir, kādā stāvoklī ir riepas.

Ja nopērk lietotas riepas, tur nekas labs nebūs. Iepriekšējais saimnieks riepas mainīja reizi divos gados, kas ir pilnīgi normāli. Pirmām kārtām tā ir drošība,” atzīst V. Krapte.

Par automašīnu Valdis gādā ļoti rūpīgi, regulāri mazgā un arī tīra salonu. “Pašam patīkami, ka mašīna tīra, otrkārt, braucot pie uzņēmējiem, klienti skatās uz auto kā uz firmas vizītkarti. Ierasties ar sarūsējušu un mēnešus divus nemazgātu transportlīdzekli nebūtu forši.

No sākuma braucu mazgāt pašapkalpošanās mazgātavās, bet, ņemot vērā, ka krāsa ir ļoti specifiska, nepietiek ar to, ka uzklāj aktīvās putas un pēc tam noskalo, jo netīrumi vēl paliek. Vajadzīgs roku darbs. Esmu sācis izmantot mazgātavu, kurā ir nedaudz dārgāk, bet izdara pietiekami kvalitatīvi,” viņš pastāsta.

Ar elektroniku citans pārbagāts nav. Nav parkošanās sensoru, nav nekādas kruīza kontroles. “Kāja pašam jātrenē, bet man tas īstenībā ir liels pluss.

Ja visu laiku braukātu ar kruīza kontroli, paliktu pārāk slinks. Tas ir labs treniņš kājai, lai pierod arī uz tālajiem gabaliem, kā tas vispār ir,”

saka Valdis.

Foto: Egons Zīverts

Plusi ir kondicionieris, sēdekļu apsilde, ko viņš gan neizmantojot. Monitorā viss vajadzīgais ir – radio, savienojums telefonam, lai braucot nebūtu jātur rokā.

“Tā ir mašīna, kurai neprasās papildu komfortu. Savs uzdevums ir, tā to pilda. Esmu priecīgs, ka nav ļoti daudz elektronikas, jo mūsdienās mašīnas ir tādas, ka, kaut kam elektronikā “aizejot ciet”, uzreiz ir ķēdes reakcija.

Jo mazāk elektronikas, jo labāk.

Komfortam ir nozīme, bet man ir svarīgi, lai mašīna būtu izturīgāka, lai kalpotu ilgi un dikti,” pauž īpašnieks.

Kā jau visām markām, arī mersedesiem ir savi niķi, rūpnīcas atzītas kaites. Valdis ar to vēl neesot saskāries, taču zinot, ka šim modelim mēdz būt problēmas ar salona apsildes radiatoru.

Šāda pieeja un uzskati Valdim esot no tēva – šofera. Viņš pirms dažiem gadiem iegādājies 2011. gada “Opel Astra”. Bijušas prasības – benzīns, manuālis un bez liekas elektronikas. Tādu mašīnu mūsdienās ir ļoti grūti atrast, meklējuši vairāk kā gadu. Pats par tehniku kaut ko zinot, kaut ko arī ne.

“Neesmu automehāniķis, zinu standarta lietas: kur ieliet degvielu un logu tīrāmo šķidrumu, eļļas līmeni pārbaudīt. Tā kā braucu tālus gabalus, nepieciešams, lai eļļa vienmēr būtu līmenī. Šo to no tēva esmu iemācījies, arī par to, kas obligāti jāpārbauda. Paldies viņam par to.

To, ko iemāca vecāki, neiemācīs nevienā skolā,”

uzskata Valdis.

Viņš pats arī nomainīs riepu uz ceļa. Pirms kāda laika nedaudz pamācījies par automehāniķi, līdz sapratis, ka tas nav īstais aicinājums.

Valdis šaubās, vai tik drīz visi brauksim ar elektroauto un tie pārņems tirgu. “Manā ieskatā lielākais mīnuss tiem ir sals. Tur neko nevar izdarīt, tā ir elektronika. Drīzāk būs uzlabojumi gan benzīna, gan dīzeļmotoriem, lai atgāzes nebūtu tik kaitīgas cilvēkiem.

Esmu braucis ar elektroauto. Pirmkārt, man pietrūkst motora skaņas, arī benzīna smaržas. Ja piedāvātu mainīt pret tādu pašu mersedesu, tikai ar iebūvētu elektromotoru, es noteikti atteiktos.

Man labāk patīk klausīties skaņas, tā ir sava veida meditācija.

Braucu, izslēdzu radio, vēlos par kaut ko padomāt, klausos motorā, un tas nomierina,” viņš izstāsta.

Darbavietā šī automašīna iesaukta par Turbobulku, jo tai ir turbīna. “Tā kā numurzīmes burti ir HA, mēs ar draudzeni to saucam par Hannu,” atklāj Valdis.

Foto: Egons Zīverts

Tuvāko gadu laikā šķiršanās no Hannas netiekot plānota, jo šī mašīna veic visas nepieciešamās funkcijas un ir ļoti uzticama.

Vasarā plānots doties ekskursijā pa Latviju, nepalikt ne naktsmājās, ne teltīs, bet vienkārši nolaist aizmugurējos sēdekļus, izklāt matraci un gulēt.

Tonētie logi aizmugurē esot pluss, jo nav saskatāms, kas atrodas iekšpusē, taču mīnuss – tumsā caur tiem neko neredz.

Valda Kraptes Hanna

  • “Mercedes Citan”
  • 2014. izl. g.
  • 1,5 l dīzeļdzinējs.
  • 110 ZS.
  • Patēriņš pilsētā 6–7 l/100 km, trasē – 3 līdz 5.
  • Manuālā pārnesumu kārba.
  • Priekšpiedziņa.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz