Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kas jāzina, iegādājoties auto rezerves daļas internetā

Kas jāzina, iegādājoties auto rezerves daļas internetā
Foto: Publicitātes
02.02.2020 20:55

Apmaksāta informācija

Trodo.lv

Iegādāties auto rezerves daļas internetā ir ērtāk un lētāk, turklāt ekonomiju sagādā ne vien rezerves daļas cena, bet arī laika ietaupījums. Internetā veikals pieejams septiņas dienas nedēļā, 24 stundas diennaktī, kas rezerves daļu meklēšanu padara ērtu un pieejamu jebkurā brīdī. Būtiskās priekšrocības izskaidro aizvien pieaugošo auto rezerves daļu internetveikalu popularitāti, taču vienlaikus aizvien dzirdami arī pieredzes stāsti par neveiksmīgu iepirkšanos internetā, kas rezultējusies ar nekvalitatīvu vai nederīgu preci, ilgu gaidīšanu uz nopirktās preces piegādi un citām likstām. Ieklausoties pieredzējušu auto rezerves daļu internetveikalu klientu pieredzē, piedāvājam īsu ceļvedi, lai veiksmīgs izdodas arī pirmais rezerves daļu pirkums internetā pat tiem, kuri nevar sevi dēvēt par lieliem auto ekspertiem un parasti rezerves daļas iegādājas, klausot pārdevēju ieteikumos.

Uzsākot iepirkšanos, ievadi precīzus auto parametrus

Ņemot vērā produkta specifiku un dažādās izvēles iespējas, mūsdienīgi interneta veikali daudz investē risinājumos, kas klientam nodrošina ērtu, intuitīvu un iespējami precīzāku meklēšanas sistēmu. Vairumā gadījumā tā ir iespēja klientam izvēlēties manuāli auto marku, modeli, izlaiduma gadu, dzinēja parametrus un komplektāciju. Šādā veidā klients turpina iepirkšanos, aplūkojot tikai tās detaļas vai aksesuārus, kas saderīgi ar konkrēto auto. Tālāk jau atliek vien izvēlēties attiecīgo ražotāju, cenu kategoriju vai citas piedāvātās meklēšanas opcijas. Šāda meklēšanas metode tiek uzskatīta par visperecīzāko no visām piedāvātajām opcijām.

Mazāk ir to interneta veikalu, kuri kā papildus opciju piedavā detaļu meklēšanu pēc auto reģistrācijas numura. Speciāli izstrādātā izvēlnē, ievadot auto numura zīmi, sistēma pati identificēs mašīnas marku un modeli, piedāvājot tam piemērotas rezerves daļas. Tiesa, šis rīks vairāk piemērots zinošam auto detaļu pircējam, jo teju katram auto modelim ir dažādas modifikācijas un gadās, ka vienai modifikācijai paredzētas rezerves daļas nebūs izmantojamas tās pašas markas un modeļa citai modifikācijai. Šajā gadījumā pircējam jābūt gana kompetentam, lai atšķirības zinātu un izvēlētos īsto. Taču, ja tehnisko zināšanu pietiek, iespēja detaļas izvēlēties tikai ar numura zīmes ievadīšanu, noteikti ir uzskatāma par ātrāko veidu, kā sameklēt vajadzīgo.

Arī pērkot auto daļas internetā, ir pieejama konsultācija

Viens no būtiskiem kvalitātes rādītājiem ir kompitenti pārdevēji – konsultanti, kuri ne tikai var atbildēt uz klasiskiem jautājumiem par piegādes laikiem un cenām, bet arī sniegt tehnisku konsultāciju par jebkuru noskatīto detaļu. Turklāt zinošs pārdevējs spēs arī pārbaudīt, vai izvēlētā detaļa precīzi atbilst auto modelim. Nesaderības gadījumā viņš pratīs piedāvāt labu alternatīvu, tādēļ zvans konsultantam var būt ļoti noderīgs, jo īpaši, ja šī ir pirmā pieredze, pasūtot detaļu internetā.

Pērkot rezerves daļas internetā, spēkā ir arī garantija un preces atgriešanas iespēja

Kā jau minēts, auto rezerves daļu internetveikali, lielākoties, ir izstrādājuši rīkus, lai līdz minimumam samazinātu iespējas kļūdīties. Savukārt veikali internetā, kuriem patiesi rūp klienta ērtības, ir gājuši vēl soli tālāk. Piemēram, auto rezerves daļu internetveikals Trodo.lv bez maksas piedāvā detaļu saderības pārbaudi pēc automašīnas unikālā identifikācijas jeb VIN numura, kas teju izslēdz iespēju kļūdīties, internetā nopērkot mašīnai nederīgu detaļu.

Ja par spīti visam, kļūda tomēr ir notikusi vai arī rezerves daļas piegādātas bojātas, neatbilstošas kvalitātes, mašīnai neder un tamlīdzīgi – jāatceras, ka internetā pirktai detaļai ir gan garantijas termiņš, gan arī atpakaļ atgriešanas iespējas. Lielākoties rezerves daļām ir 2 gadu garantijas termiņš jeb laiks, kurā nekvalitatīvas detaļas gadījumā iespējams pieteikt savas pretenzijas un prasības. Svarīgi gan atcerēties, ka garantija neattiecas uz rezerves daļu nolietojumu – ja izteikti sportiska braukšanas stila dēļ bremžu kluči un diski nodiluši ātrāk, nekā cerēts, tā ir auto vadītāja, nevis detaļu ražotāja atbildība. Garantija paredz preces maiņu, ja tai konstatēts ar lietošanu nesaistīts bojājums.

Uzticamā internetveikalā ar labu reputāciju pastāv arī preces atgriešanas termiņš, kas lielākoties ir 15 vai 30 dienas no detaļas iegādes brīža. Šajā laikā pret pilnu samaksu iespējams detaļu atgriezt, ja tā ir sākotnējā stāvoklī, nav lietota un nav bijusi uzmontēta automašīnai.

Gan rezerves daļu atgriešanas, gan arī garantijas gadījumā ir būtiski uzrādīt pirkumu apliecinošu dokumentu. Ja par preci maksāts elektroniski – ar pārskaitījumu vai bankas karti – pirkuma fakta apliecinājums grūtības nesagādā, jo informācija pieejama arī bankas konta pārskatā.

Precīza informācija par rezerves daļu piegādi ļauj efektīvi plānot remonta laiku

Auto rezerves daļu internetveikals, kuram rūp apmierināts klients, ir precīzs, norādot prognozējamo pirkuma piegādes laiku. Jau izdarot pasūtījumu ir publicēts precīzs datums, kurā to varēs saņemt internetveikala birojā klātienē vai no tā izsūtīt uz pircēja norādīto preces saņemšanas vietu. Tālāk, jau rēķinoties ar izvēlētajam piegādes veidam nepieciešamo termiņu – pastam un pakomātam tas var būt nedaudz ilgāks, kurjeram – īsāks, pircējs var plānot arī remonta laiku. Vērts atcerēties, ka, pasūtot rezerves daļas internetā, ir iespējams norādīt, lai detaļas pa taisno tiek nogādāta servisā, kur auto tiek remontēts. Tas ļauj vēl efektīvāk plānot remontu laiku un izvairīties no situācijas, kad auto jau vairākas dienas ”stāv uz pacēlāja”, bet detaļu vēl nav.

Tiesa, pat visprecīzākais un punktuālākais internetveikals ir pakļauts neparedzētiem apstākļiem – dabas stihijām, vai ārkārtējai situācijai, kuras dēļ tiek apgrūtināta robežu šķērsošana, kā tas bija arī koronovīrusa izraisītās pandēmijas laikā. Neparedzēti apstākļi var ieviest korekcijas preces piegādes termiņā, taču arī šādā gadījumā klients var saņemt informāciju par izmaiņām pasūtījuma izpildē.

Pērkot rezerves daļas internetā, izvērtē veikala reputāciju

Labu reputāciju veido pakalpojuma kvalitāte un apmierināts klients nevis skaists dizains vai neizpildāmi solījumi. Ja iepriekš nav bijusi pieredze ar kādu konkrētu rezerves daļu internetveikalu, pirms īstā izvēlēšanās der veltīt brīdi laika, lai izpētītu citu klientu atsauksmes. Viedokli ir lietderīgi pajautāt arī savam auto meistaram, kurš, remontējot desmitiem mašīnu un mainot rezerves daļas, ko klienti paši pirkuši, ir kompetenta persona, kas var vērtēt konkrētu internetveikalu pakalpojumu un to piedāvāto rezerves daļu kvalitāti.

02.02.2020 20:55

Apmaksāta informācija

Trodo.lv

Dalies ar šo ziņu
Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz