Svētdiena, 27. septembris Ilgonis, Ādolfs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kas jāzina, iegādājoties auto rezerves daļas internetā

Kas jāzina, iegādājoties auto rezerves daļas internetā
Foto: Publicitātes
02.02.2020 20:55

Apmaksāta informācija

Trodo.lv

Iegādāties auto rezerves daļas internetā ir ērtāk un lētāk, turklāt ekonomiju sagādā ne vien rezerves daļas cena, bet arī laika ietaupījums. Internetā veikals pieejams septiņas dienas nedēļā, 24 stundas diennaktī, kas rezerves daļu meklēšanu padara ērtu un pieejamu jebkurā brīdī. Būtiskās priekšrocības izskaidro aizvien pieaugošo auto rezerves daļu internetveikalu popularitāti, taču vienlaikus aizvien dzirdami arī pieredzes stāsti par neveiksmīgu iepirkšanos internetā, kas rezultējusies ar nekvalitatīvu vai nederīgu preci, ilgu gaidīšanu uz nopirktās preces piegādi un citām likstām. Ieklausoties pieredzējušu auto rezerves daļu internetveikalu klientu pieredzē, piedāvājam īsu ceļvedi, lai veiksmīgs izdodas arī pirmais rezerves daļu pirkums internetā pat tiem, kuri nevar sevi dēvēt par lieliem auto ekspertiem un parasti rezerves daļas iegādājas, klausot pārdevēju ieteikumos.

Uzsākot iepirkšanos, ievadi precīzus auto parametrus

Ņemot vērā produkta specifiku un dažādās izvēles iespējas, mūsdienīgi interneta veikali daudz investē risinājumos, kas klientam nodrošina ērtu, intuitīvu un iespējami precīzāku meklēšanas sistēmu. Vairumā gadījumā tā ir iespēja klientam izvēlēties manuāli auto marku, modeli, izlaiduma gadu, dzinēja parametrus un komplektāciju. Šādā veidā klients turpina iepirkšanos, aplūkojot tikai tās detaļas vai aksesuārus, kas saderīgi ar konkrēto auto. Tālāk jau atliek vien izvēlēties attiecīgo ražotāju, cenu kategoriju vai citas piedāvātās meklēšanas opcijas. Šāda meklēšanas metode tiek uzskatīta par visperecīzāko no visām piedāvātajām opcijām.

Mazāk ir to interneta veikalu, kuri kā papildus opciju piedavā detaļu meklēšanu pēc auto reģistrācijas numura. Speciāli izstrādātā izvēlnē, ievadot auto numura zīmi, sistēma pati identificēs mašīnas marku un modeli, piedāvājot tam piemērotas rezerves daļas. Tiesa, šis rīks vairāk piemērots zinošam auto detaļu pircējam, jo teju katram auto modelim ir dažādas modifikācijas un gadās, ka vienai modifikācijai paredzētas rezerves daļas nebūs izmantojamas tās pašas markas un modeļa citai modifikācijai. Šajā gadījumā pircējam jābūt gana kompetentam, lai atšķirības zinātu un izvēlētos īsto. Taču, ja tehnisko zināšanu pietiek, iespēja detaļas izvēlēties tikai ar numura zīmes ievadīšanu, noteikti ir uzskatāma par ātrāko veidu, kā sameklēt vajadzīgo.

Arī pērkot auto daļas internetā, ir pieejama konsultācija

Viens no būtiskiem kvalitātes rādītājiem ir kompitenti pārdevēji – konsultanti, kuri ne tikai var atbildēt uz klasiskiem jautājumiem par piegādes laikiem un cenām, bet arī sniegt tehnisku konsultāciju par jebkuru noskatīto detaļu. Turklāt zinošs pārdevējs spēs arī pārbaudīt, vai izvēlētā detaļa precīzi atbilst auto modelim. Nesaderības gadījumā viņš pratīs piedāvāt labu alternatīvu, tādēļ zvans konsultantam var būt ļoti noderīgs, jo īpaši, ja šī ir pirmā pieredze, pasūtot detaļu internetā.

Pērkot rezerves daļas internetā, spēkā ir arī garantija un preces atgriešanas iespēja

Kā jau minēts, auto rezerves daļu internetveikali, lielākoties, ir izstrādājuši rīkus, lai līdz minimumam samazinātu iespējas kļūdīties. Savukārt veikali internetā, kuriem patiesi rūp klienta ērtības, ir gājuši vēl soli tālāk. Piemēram, auto rezerves daļu internetveikals Trodo.lv bez maksas piedāvā detaļu saderības pārbaudi pēc automašīnas unikālā identifikācijas jeb VIN numura, kas teju izslēdz iespēju kļūdīties, internetā nopērkot mašīnai nederīgu detaļu.

Ja par spīti visam, kļūda tomēr ir notikusi vai arī rezerves daļas piegādātas bojātas, neatbilstošas kvalitātes, mašīnai neder un tamlīdzīgi – jāatceras, ka internetā pirktai detaļai ir gan garantijas termiņš, gan arī atpakaļ atgriešanas iespējas. Lielākoties rezerves daļām ir 2 gadu garantijas termiņš jeb laiks, kurā nekvalitatīvas detaļas gadījumā iespējams pieteikt savas pretenzijas un prasības. Svarīgi gan atcerēties, ka garantija neattiecas uz rezerves daļu nolietojumu – ja izteikti sportiska braukšanas stila dēļ bremžu kluči un diski nodiluši ātrāk, nekā cerēts, tā ir auto vadītāja, nevis detaļu ražotāja atbildība. Garantija paredz preces maiņu, ja tai konstatēts ar lietošanu nesaistīts bojājums.

Uzticamā internetveikalā ar labu reputāciju pastāv arī preces atgriešanas termiņš, kas lielākoties ir 15 vai 30 dienas no detaļas iegādes brīža. Šajā laikā pret pilnu samaksu iespējams detaļu atgriezt, ja tā ir sākotnējā stāvoklī, nav lietota un nav bijusi uzmontēta automašīnai.

Gan rezerves daļu atgriešanas, gan arī garantijas gadījumā ir būtiski uzrādīt pirkumu apliecinošu dokumentu. Ja par preci maksāts elektroniski – ar pārskaitījumu vai bankas karti – pirkuma fakta apliecinājums grūtības nesagādā, jo informācija pieejama arī bankas konta pārskatā.

Precīza informācija par rezerves daļu piegādi ļauj efektīvi plānot remonta laiku

Auto rezerves daļu internetveikals, kuram rūp apmierināts klients, ir precīzs, norādot prognozējamo pirkuma piegādes laiku. Jau izdarot pasūtījumu ir publicēts precīzs datums, kurā to varēs saņemt internetveikala birojā klātienē vai no tā izsūtīt uz pircēja norādīto preces saņemšanas vietu. Tālāk, jau rēķinoties ar izvēlētajam piegādes veidam nepieciešamo termiņu – pastam un pakomātam tas var būt nedaudz ilgāks, kurjeram – īsāks, pircējs var plānot arī remonta laiku. Vērts atcerēties, ka, pasūtot rezerves daļas internetā, ir iespējams norādīt, lai detaļas pa taisno tiek nogādāta servisā, kur auto tiek remontēts. Tas ļauj vēl efektīvāk plānot remontu laiku un izvairīties no situācijas, kad auto jau vairākas dienas ”stāv uz pacēlāja”, bet detaļu vēl nav.

Tiesa, pat visprecīzākais un punktuālākais internetveikals ir pakļauts neparedzētiem apstākļiem – dabas stihijām, vai ārkārtējai situācijai, kuras dēļ tiek apgrūtināta robežu šķērsošana, kā tas bija arī koronovīrusa izraisītās pandēmijas laikā. Neparedzēti apstākļi var ieviest korekcijas preces piegādes termiņā, taču arī šādā gadījumā klients var saņemt informāciju par izmaiņām pasūtījuma izpildē.

Pērkot rezerves daļas internetā, izvērtē veikala reputāciju

Labu reputāciju veido pakalpojuma kvalitāte un apmierināts klients nevis skaists dizains vai neizpildāmi solījumi. Ja iepriekš nav bijusi pieredze ar kādu konkrētu rezerves daļu internetveikalu, pirms īstā izvēlēšanās der veltīt brīdi laika, lai izpētītu citu klientu atsauksmes. Viedokli ir lietderīgi pajautāt arī savam auto meistaram, kurš, remontējot desmitiem mašīnu un mainot rezerves daļas, ko klienti paši pirkuši, ir kompetenta persona, kas var vērtēt konkrētu internetveikalu pakalpojumu un to piedāvāto rezerves daļu kvalitāti.

02.02.2020 20:55

Apmaksāta informācija

Trodo.lv

Dalies ar šo ziņu
Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz