Titulu nodrošināja trīs braucienos
"Kurzemes Vārds"
Alūksnē par Eiropas čempionu
ātrumlaivām S550 klasē kļuvis komandas “UPB Energy” pilots Lauris
Gūtmanis. Vairākas medaļas liepājnieki izcīnīja arī turpat notikušajā Baltijas
čempionātā.
Kopumā S550 klasē startēja 11 laivu
no Latvijas, Lietuvas, Polijas un Ukrainas. Pirmajā braucienā Lauris piekāpās
tikai ukrainim Andrejam Matusevičam, taču rokas lūzuma dēļ galvenais konkurents
vairs sacīkstēs nepiedalījās, un tas krietni atviegloja mūsu pilota ceļu pretī
uzvarai. Otrajā un trešajā braucienā Gūtmanis finišēja pirmais un ieguva
pietiekami lielu punktu pārsvaru, lai pirms ceturtā brauciena būtu nodrošinājis
Eiropas čempiona titulu, otrajā vietā atstājot lietuvieti Laimuti Morkunu, bet
trešajā – poli Lukašu Cioleku.
Kontinenta čempionātā jauniešu klasē
JT250 Niklāvs Parolis ierindojās 4. vietā, paliekot aiz diviem igauņiem un
lietuvieša, bet Renārs Eglītis bija desmitais. Baltijas čempionātā pirmās
vietas laivu klasēs GT15 un RN2000 ieguva Kristers Einiņš un Māris Vasiļevskis,
bet otro un trešo vietu O350 klasē ieņēma Ēriks Ķiepe – Kipge un Mārtiņš
Bergholcs, kurš pērn kļuva par labāko Eiropā S550 klasē. Pārsniegtā svara dēļ
pēdējā braucienā, saņemot tajā diskvalifikāciju, Baltijas čempiona titulu no
rokām T550 klasē izlaida Jānis Zarečņevs un kopvērtējumā ieņēma 4. vietu.
Komanda
“UPB Energy” arī informē, ka tā pieņēmusi lēmumu
pāriet uz dabai daudz draudzīgākajām četrtaktu dzinēja ātrumlaivām, kas jaudas
ziņā atpaliek no divtaktu dzinējiem, tādēļ komandas kopējie rezultāti atpaliek
no konkurentiem.
Starptautiskā ātrumlaivu pārvaldes institūcija
ir uzsākusi iniciatīvu tuvāko gadu laikā ātrumlaivu sacensībās pilnībā pāriet
uz četrtaktu laivām, tādēļ liepājnieki ir spēruši stratēģiski pārdomātu soli uz
priekšu, un jau vairāk nekā trešdaļa laivu atbilst šīm prasībām, ziņo “UPB
Energy”.
“Šobrīd pasaulē aizvien vairāk
uzmanības pievērš dabas aizsardzībai, un arī tehniskie sporta veidi nav
izņēmums. Bijām pirmie Latvijā, kas jau pirms četriem gadiem sāka ieviest
jaunās četrtaktu dzinēja laivas komandā. Protams, šīs izmaiņas ietekmē komandas
kopējos rezultātus, bet tajā pašā laikā esam ieguvuši vērtīgu pieredzi un jau
šobrīd saviem spēkiem spējam uzbūvēt prasībām atbilstošas laivas. Kad jaunie
noteikumi būs stājušies spēkā, komanda “UPB Energy” jau būs tehniski
pieredzējusi un gatava startiem ar dabai draudzīgajām laivām,” lēmumu
komentē Mārtiņš Bergholcs.