Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

M. Sesks un R. Francis – ar domu par uzvaru, bet klusējot

Jau šonedēļ izlutinātajai mūspuses autosporta publikai galdā tiks celts saldais ēdiens – Eiropas rallija čempionāts. ERC posms atkal rūks pa mūspuses ceļiem, un Liepājas līdzjutēju skats būs piesaistīts vispirms mūsu rallija pilota Mārtiņa Seska ekipāžai.

M. Sesks un R. Francis – ar domu par uzvaru, bet klusējot
Mārtiņš Sesks un Renārs Francis centīsies liepājniekus nepievilt. Taču savos vērtējumos pilots ir piesardzīgs, jo skaļi saukļi mēdzot dažkārt beigties ar aplaušanos. (Foto: Aigars Prūsis)
Mārtiņš Sesks un Renārs Francis centīsies liepājniekus nepievilt. Taču savos vērtējumos pilots ir piesardzīgs, jo skaļi saukļi mēdzot dažkārt beigties ar aplaušanos. (Foto: Aigars Prūsis)
13.06.2023 06:00

Ints Grasis

"Kurzemes Vārds"

Viņš kopā ar Renāru Franci šobrīd pēc trim ERC posmiem ir augstajā 2. pozīcijā, atpaliekot no pieredzējušā jaunzēlandieša Haidena Padona. ”Kurzemes Vārds” Mārtiņu aicināja uz sarunu, tiesa, sākot to ar citu sporta veidu.

Vai hokejisti spēj iedvesmot rallistus?

– Biju uz izlases spēlēm pasaules čempionātā, fantastiski! Mēs varam cits citu iedvesmot. Tā neatlaidība, ar kādu hokejisti strādāja un cīnījās! Ikviens var ņemt piemēru no viņiem.

Pēdējā laikā sabiedrībā bijušas dažādas šķelšanās. Šādi panākumi saliedē un vieno tautu.

Aiziet pie rallija! Vai esi pilnībā pielāgojies braukšanai ar savu šīs sezonas mašīnu – ”Škoda Fabia RS Rally 2”?

– Šī reāli ir mūsu pirmā sezona ERC elitē. Pirmā posma sākumā bija mandrāžiņa, beidzot ir tā, ka stājamies uz starta līnijas kopā ar braucējiem, kas jau braukuši 10–15 gadus augstākā līmenī, arī WRC posmu uzvarētāji. Tas iedeva nelielu stresiņu.

Izdevās dažos ātrumposmos uzvarēt, kaut kur nepaveicās, pārsitām riteni, nokritām rezultātā, bet tāds ir sports. No katrām sacensībām gūstam jaunu pieredzi, pat tādu, ko agrāk pat nezināju, nebiju vēl iemācījies.

Šī sezona ir tāda liela dzīves skola.

Otrajā posmā Kanāriju salās es startēju ar paaugstinātu temperatūru, bija grūti koncentrēties. Trešajā posmā Polijā jau viss sāka likties pareizi, pa plauktiņiem, bija ierastāka vide, tuvāka tiem apstākļiem, kuros esmu audzis un braucis. Ceļi arī līdzīgi.

Šā gada ERC seriālā pirmajos trīs posmos esat ieņēmuši attiecīgi 12. un 9. vietu, bet Polijā uzvarējāt. Vai šo Polijas ralliju var salīdzināt ar mūsu Kurzemes ralliju pērn, kurā uzvarējāt un par kuru tu teici, ka tas bijis līdz šim tavs veiksmīgākais? Vai varbūt tagad tas ir nesen uzvarētais Polijas rallijs?

– Salīdzināt var. Abi ir ātri, abi ir grunts ralliji, bet viss pārējais ir diezgan atšķirīgs. Ja pērn mēs Liepājā uzvarējām bez diža spiediena no čempionāta ieskaites viedokļa un bez sponsoru uzstādījumiem, tad Polijā jau bija cīņa par svarīgiem punktiem.

Kā pats vērtē savas ekipāžas sniegumu ERC čempionāta sākumā?

– Ja skatāmies katru posmu atsevišķi, tad mēs vairāk vai mazāk pēc sajūtām bijām savam sniegumam atbilstošā vietā. Tiesa, pirmajā posmā mēs reāli visu laiku bijām ap 4., 5. vietu absolūtajā vērtējumā līdz mūs piemeklēja tehniskā ķibele, ātrumposma laikā mainījām riteni, zaudējām vairāk nekā pusotru minūti.

Atlikušos ātrumposmus finišējām trijniekā vai tuvu tam. Pamatā viss ir noticis pēc plāna.

Tu tomēr iepriekš īsti nepateici par mašīnu. Kā esi ar to apradis?

– Jau pagājušajā gadā sākām braukt ar pilnpiedziņas mašīnām, ar ”Škodām”.

Tagad, iekāpjot iekšā, jau jūtos kā savā foršā dīvānā, savās čībās, savā mašīnā, jo nobraukts ar to pietiekami daudz stundu.

Gada sākumā saņēmām vienpadsmito saražoto auto tajā brīdī un bijām pirmie Baltijā ar šādu mašīnu. Pirmajā, otrajā posmā bija tehniskas lietas, kas vēl nemaz nebija pieejamas, nebija atjauninājumu.

Pirms sezonas bija dilemma: servisa kompānija ”Sports Racing Technologies” piedāvāja gan iepriekšējās paaudzes auto, gan jauno. Parunājot ar vadošajiem pasaules braucējiem, secinājām, ka labāk ir sākt ar jauno neiepazīto modeli, to iepazīt un pēc tam sezonas vidū jau sasniegt augstāku līmeni.

Tad automašīna sezonas gaitā tiek uzlabota?

– Gan mūsu inženieri, gan ”Škodas” inženieri atrod lietas, kas būtu uzlabojamas. Mēs sūtām pieteikumus. Piemēram, ja nepieciešami kādi amortizācijas atjauninājumi. Kāds no rallija braucējiem uzlabojumus dabū ātrāk. Tas ļauj ietaupīt sekundes desmitdaļas trasē.

Tā kā startējat Indijas riepu giganta MRF komandā, riepu laikam nepietrūks?

– Eiropas čempionātā mums ir limitēts riepu skaits uz vienām sacensībām – 16 riepas, četri komplekti. Kā riepas izmanto taktiski, tā ir ekipāžas un komandas stratēģija.

Cik nodedzināt degvielu?

– Sacensību režīmā ir kādi 0,7–0,8 litri uz kilometru, ko patērē mūsu sporta mašīnas. Sanāk 70–80 litri uz 100 kilometriem.

Agrāk, manuprāt, bija vēl vairāk?

– Jā, tagad mašīnas ir ekonomiskākas, agrāk bija lielāki motori. Arī degviela un piedevas mūsdienās ir attīstītākas, veicinot labāku sadegšanas procesu.

Divas nedēļas pirms ”Tet Rally Liepāja” esi daļēji no ārpasaules noslēdzies. Kā pavadi šo laiku?

– Braucot pa Eiropu, lielākā interese veidojas sacensību nedēļā. Tagad būs Latvijas posms. Esam vienīgie latvieši, kas startē augstākajā Eiropas līmenī.

Ar mums grib runāt, no mums prasa rezultātu.

Publiskās aktivitātes paņem daudz enerģijas, traucē koncentrēties. 10 dienas pirms sacensībām esmu kopā ar treniņu programmu, strādāju arī pie fiziskās sagatavotības, un pamatā neesmu pieejams. Mēs gribam vairāk runāt ar darbiem, nevis muldēšanu.

Motokrosisti brauc, iekrampējusies moča ragos, rallisti vispār tikai stūri groza… Nezinātājam varētu šķist, ka nekāda fiziskā sagatavotība autobraucējam nav vajadzīga.

– Fiziskai sagatavotībai lielākā nozīme rallijā ir tāda, ka viss ķermenis ir savienots. Koncentrācija, smadzeņu, kritiskās domāšanas spējas ir saistītas ar fizisko kondīciju.

Tad, kad tu brauc 180–200 kilometrus garu sporta distanci ar vidējo ātrumu ap 140 kilometriem stundā caur mežiem, gar grēdām un ielejām, tev vienkārši ir jābūt fiziski un morāli spēcīgam to izturēt. Cik nav dzirdēts stāstām, ka autovadītāji mēdz nogurt, mērojot ceļu no Rīgas uz Liepāju pa šoseju…

Sporta režīmā grozīt stūri nozīmē iegūt tulznas uz rokām, īpaši asfalta rallijos.

Ļoti daudz jāstrādā koordinācijai, jātrenē iekšējie muskuļi, jo sānu spēki līkumos ļoti iedarbojas uz ķermeni, uz kakla daļu.

Mārtiņ, tu esi vēl jauns, bet arī jau pietiekami pieredzējis sportists. Vai savu līdzšinējo rallista karjeru vari sadalīt pa attīstības posmiem? Esi guvis gan panākumus, gan pārdzīvojis neveiksmes. Vienubrīd likās, ka tev pat varētu nolaisties rokas…

– Tā ir kā tāda kardiogramma – kāpj augšup, krīt lejā.

2015. gadā sākām braukt Baltijas līmenī, divus gadus kāpām augšup, bijām pirmie latvieši, kas parakstīja ar ”Opel” rūpnīcas komandu Eiropas junioru čempionātā, arī uzvarējām šajā ieskaitē. Tad sekoja divu gadu kritums.

Tad bija trīs sarežģīti gadi ar mainīgām sekmēm, kad startējām pasaules junioru čempionātā. 2020. gada nogalē mums ar Renāru bija diezgan smaga avārija Itālijas kalnos.

Un nākamā sezona man bija psiholoģiski smaga, cīnījos ar sevi. Jautāju, vai man to vajag?

Bet ar piespiešanos…

Cik liela nozīme šādos brīžos ir ģimenes atbalstam?

– Ļoti liela gan mammai, gan tētim, gan vecvecākiem. Tas mani noturēja uz ceļa. Un, ja paskatās manas dzimtas dzīves gājumā – uz tēvu, vectēvu, vecvectēvu –, man pat nav tiesību tā vienkārši padoties! Palīdzēja arī sporta psihologi un citi padomdevēji.

Pagājušajā gadā nomainījām vidi. Mainījām pasaules junioru čempionātu pret vienu no zemākām Eiropas čempionāta kategorijām, braucām brīvā vidē lietuviešu komandā, kur es atguvu braukšanas prieku.

Pieminēji savu avāriju. Diemžēl aprīlī pasauli un mūsu autosporta sabiedrību pāršalca traģiska ziņa – treniņā bojā gāja īru braucējs, WRC pilots Kreigs Brīns, kas vairākkārt startējis arī rallijā Liepājā. Kādas bija tavas sajūtas, uzzinot šo vēsti?

– Lai arī kādas drošības prasības tiek izvirzītas, dažkārt aizmirstam rallija specifiku –

mēs traucamies milzīgā ātrumā pa slēgtiem koplietošanas ceļiem, un tas ir bīstami. Mēs riskējam.

Brīna gadījumā tā bija nelaimīga apstākļu sakritība, braucot ar ātrumu 30 kilometri stundā… Bija treniņš, slapjš asfalta segums, tika testētas riepas, auto izslīdēja un caur vadītāja puses logu mašīnā ”ienāca” koka marga…

Būtu dīvaini, ja tu teiktu, ka tavs mērķis nav uzvarēt Liepājas rallijā?

– Noteikti nav tā, ka mēs braucam pavizināties. Atbilde vienkārša – tad, kad būsim izanalizējuši savu treniņprocesu, ceturtdien nobraukuši kvalifikāciju, noskaidrosies ekipāžu starta secība, tad būs pirmais brīdis, kad mēs sapratīsim, kurp mūsu temps ved.

Pēc rallija pirmajiem ātrumposmiem izveidosies sapratne, vai varam cīnīties par uzvaru. Piemēram, Polijā nebija jācīnās, mēs baudījām, mums viss izdevās – rezultāts atnāca.

Skaļi saukļi mēdz dažkārt beigties ar aplaušanos. No tiem es izvairos. Bet, protams, mūsu mērķis ir braukt visātrāk un finišēt pirmajiem.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz