“airBaltic” būtu gatavs lidot arī no Liepājas lidostas, ja tas būs ekonomiski pamatoti
BNS
Latvijas nacionālā aviokompānija
“airBaltic” būtu gatava lidot arī no Latvijas reģionālajām
lidostām, ja tas būs ekonomiski pamatoti, intervijā aģentūras
BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service”
sacīja “airBaltic” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
“Es vienmēr esmu teicis – tad, kad mēs varēsim veikt ekonomiski
pamatotus lidojumus, mēs būsim priecīgi to darīt no jebkuras
lidostas. Pašlaik mēs to nevaram ar tām lidmašīnām, kuras mums ir
šodien, un ar to pasažieru skaitu, kuru mēs redzam no šīm pilsētām.
Tomēr nākamo 15 gadu laikā jebkurā no transporta jomām var notikt
daudz dažādu lietas, tādēļ es neko neizslēdzu. Pašlaik nekā tāda
mūsu biznesa plānā nav, bet, ja mēs redzēsim biznesa iespējas, tad
mēs to varam iekļaut. Tomēr tam mums būtu nepieciešama kāda mazāka
lidmašīna. Ar tagadējām lidmašīnām, pat ja mums būtu pietiekami
daudz pasažieru, pārlidojumi īsās distancēs iznāk pārāk
dārgi,” klāstīja Gauss.
Viņš uzsvēra, ka “airBaltic” var lidot no jebkura punkta A
uz punktu B, ja tiek segtas izmaksas un uzņēmumam tas ir izdevīgi.
“Mēs Baltijā esam atvērti ikvienam maršrutam. Piemēram, ziemā mēs
veiksmīgi lidojam uz Slovākijas pilsētiņu Popradu pie Augstajiem
Tatriem. Mums ir arī citi maršruti, kur mēs lidojam tikai divus
mēnešus. Labs piemērs ir mūsu lidojumi uz Itālijas pilsētu Pizu.
Divi tūrisma operatori mums pateica, ka viņi vēlētos šādu lidojumu
un spētu nodrošināt tik un tik pasažieru. Mēs pārdevām atlikušās
biļetes, un katrs reiss bija ar peļņu. Es esmu gatavs to darīt arī
no Liepājas, Daugavpils vai jebkuras citas lidostas, ja tas būs
pelnošs bizness. Mūs kā “airBaltic” tas tikai spēcinātu. Tomēr
pagaidām neviens nav atnācis un parādījis, kā to izdarīt ar
peļņu,” sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs.
“airBaltic” nodrošina lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60
galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar
99,8% akciju.