Kažokzvēru fermai “Grobiņa” strauji pieauguši zaudējumi
LETA
Kažokzvēru audzētāja AS “Grobiņa” šā gada pirmajā pusgadā strādāja ar 2,35 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 42% samazinājums salīdzinājumā ar 4,07 miljoniem attiecīgajā laika posmā pērn, liecina uzņēmuma paziņojums biržā “Nasdaq Riga”.
Uzņēmuma zaudējumi pieauguši līdz 3,44 miljoniem eiro salīdzinājumā ar 126 182 eiro zaudējumiem pērn pirmajā pusgadā.
Līdz ar to minētajā laika posmā akcionāru zaudējumi uz vienu akciju ir 6,891 eiro salīdzinājumā ar 0,252 eiro zaudējumiem 2015.gada pirmajā pusgadā.
Finanšu rādītāju kritumu vadība skaidro ar nozares krīzi un ūdeļādu cenām izsolē. Gada pirmajos sešos mēnešos realizētas 114 525 ūdeļādas par vidējo cenu 20,57 eiro. Lai gan ūdeļādu vidējā realizācijas cena Somijas izsoļu namā pārsniegusi vidējo izsoles realizācijas cenu, tomēr nozares krīzes dēļ pasaulē “Grobiņas” produkcija realizēta zem pašizmaksas un sabiedrība cietusi zaudējumus.
Lai iegūtu finanšu stabilitāti, “Grobiņa” iesniedza tiesā pieteikumu par tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) ierosināšanu, ko Liepājas tiesa 29.jūnijā apstiprināja, līdz ar to uzņēmums turpina saimniecisko darbību atbilstoši plānam.
Kompānijas TAP plānotais realizācijas termiņš ir divi gadi, sākot no dienas, kad stājas spēkā tiesas nolēmums par “Grobiņas” TAP pasākumu plāna apstiprināšanu un parādnieka TAP īstenošanu.
Uzņēmuma pamatkapitāls ir 711 435 eiro.
“Grobiņa” pagājušajā gadā strādāja ar 6,22 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir vairāk nekā uz pusi labāks rādītājs salīdzinājumā ar 2014.gadu, kad uzņēmuma apgrozījums bija 2,879 miljoni eiro. Uzņēmumam izdevies arī izkļūt no 2014.gada zaudējumiem, kas bija 1,657 miljoni eiro, un 2015.gadā gūt 1,223 miljonu eiro peļņu.
Līdz ar to akcionāru peļņa uz vienu akciju 2015.gadā bija 2,447 eiro salīdzinājumā ar 3,315 eiro 2014.gadā.
AS “Grobiņa” dibināta 1991.gadā un ir viena no lielākajām kažokzvēru fermām Latvijā. Tās akcijas pieder vairākiem desmitiem akcionāru. Uzņēmumā audzē dažādu toņu ūdeles, sudrablapsas un polārlapsas. Pēdējos gados, ieviešot jaunu pirmapstrādes tehnoloģiju, “Grobiņa” panākusi kažokādu konkurētspēju Eiropas izsoļu namos un palielinātu interesi Krievijas tirgū.