Krīzes dēļ atsakās no nomas
"Kurzemes Vārds"
Firma “Latsped” atsakās no zemesgabala Kapsētas ielā 5, kuru
pērn pašvaldība tai iznomāja ar mērķi izveidot autostāvvietas.
Par nomas līguma izbeigšanu ceturtdien lēma Pilsētas dome. Opozīcijas
deputāts Ģirts Kronbergs apgalvoja: “Tās ir reālas sekas tam, kā tiek
attīstīta Liepāja un tās transporta infrastruktūra – vērtīgākās kravas aiziet
no pilsētas. Pēc tramvaja līnijas rekonstrukcijas negabarīta kravas vairs nevar
izbraukt cauri pilsētai,” aizrādot, ka kravu augstumam Klaipēdas ielā
traucē tramvaja vadi. Citi deputāti viņam savukārt iebilda, tostarp domes
priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Vitkovskis sacīja: “Tramvaja vadus noņemt
ir tas vieglākais.”
“Iemesli, kādēļ atsakāmies no zemes nomas, ir citi,”
“Kurzemes Vārdam” pastāstīja “Latsped” valdes
priekšsēdētājs Sergejs Grigorjevs. Viņš par galveno iemeslu minēja krīzi, kāda
ir transporta nozarē Eiropas Savienības un Krievijas saspīlēto politisko
attiecību dēļ. Uzņēmuma galvenais pasūtītājs ir Krievijā. Taču lielgabarīta un
smagsvara kravu transporta pakalpojumu cenas ir nokritušās par apmēram 40
procentiem, turpretī izmaksas nav samazinājušās un pat pieaug. Visi klienti
meklē vislētākos pārvadātājus. “Tāpēc no šīs teritorijas atteicāmies, jo
nolēmām mainīt mūsu nodarbošanās virzienu, tomēr tas aizvien vēl būs saistīts
ar kravu ekspedīcijām.”
Tomēr S. Grigorjevs apstiprināja Ģ. Kronberga teikto, ka
pilsētas ielu infrastruktūrā pārmaiņas nav labvēlīgas lielgabarīta kravām.
Tramvaja vadu dēļ (lielās kravas ir par 20–70 centimetriem augstākas) no
Klaipēdas puses tās pilsētā neiebrauc, bet izvēlas līkumu caur Grobiņu. Vadus
gan kravu labad varot noņemt, taču tas ir maksas pakalpojums un sadārdzina
pārvadājumus, “kļūstam nekonkurētspējīgi”. Lētāk ir braukt caur
Grobiņu. S. Grigorjevs kritizēja arī iebraukšanu Liepājā no Grobiņas
puses, kur ceļu lielajām kravām apgrūtinot saliņas ielu vidū. “Projektus
taisa, nevaicājot tiem, kuri strādā pilsētā, transportniekiem neviens nejautā.
Viena roka nezina, ko dara otra,” sacīja S. Grigorjevs. “Jā,
Liepāja ar jauno infrastruktūru izskatās pēc Eiropas pilsētas, taču tas
skaistums apgrūtina ostas un tai tuvo uzņēmumu darbu.”
Līgums
par zemesgabala nomu Kapsētas ielā 5 bija noslēgts uz desmit gadiem. Zemes
nomas maksa šogad būtu bijusi 128,01 eiro.