Sestdiena, 4. maijs Viola, Vizbulīte, Vijolīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Latvenergo” kā iespējamo LNG termināļa būvniecības vietu min Liepāju

“Latvenergo” kā iespējamo LNG termināļa būvniecības vietu min Liepāju
11.05.2011 18:38

Atslēgvārdi

Kā vienu no četrām vietām, kur Latvijā varētu būvēt sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) terminālu, tiek minēta arī Liepāja, šodien konferencē “Latvijas nacionālās intereses enerģētikā” teica AS “Latvenergo” izpētes un attīstības direktors Māris Balodis.Attiecībā uz Liepāju minēts, ka nepieciešama ostas padziļināšana. “Latvenergo” arī norāda, ka esošā dabasgāzes cauruļvada Liepāja-Dobele caurlaides spēja nav pietiekama termināļa pilnīgai noslogošanai.

Baloža prezentācijā arī teikts, ka ir vairāki LNG veidi – tas var būt sauszemes terminālis, tā var būt jūras platforma ar gravitācijas fundamentu, tas var būt peldošs piekrastes terminālis ar LNG uzglabāšanu un regazifikācijas iekārtām, kā arī LNG tankeris ar regazifikācijas iekārtām.

Energokompānija min, ka LNG izmaksas pēdējo 20 gadu laikā ir pakāpeniski samazinājušās no aptuveni 700 ASV dolāriem (aptuveni 340 latiem) par tonnu līdz 400 ASV dolāriem (190 latiem) par tonnu 2010. gadā, un, ievērojot šo cenas virzības līkni, var prognozēt, ka šīs gāzes cena turpinās pakāpeniski pazemināties. Tas tiek pamatots ar tehnoloģiju attīstību, kā arī faktu, ka pagaidām salīdzinoši neliels skaits valstu izmanto LNG tehnoloģiju savu vajadzību nodrošināšanai.

Tajā pašā laikā tiek prognozēts, ka naftas cenai, kam pašlaik piesaistīta Latvijā iepērkamā gāzes cena, sagaidāms straujš pieaugums. Turklāt par labu LNG termināļa būvniecībai kalpojot arī tāds faktors, ka atradnes ir vairākos pasaules reģionos, tai skaitā politiski stabilākos, nekā nafta. Otrkārt, attīstoties sašķidrināšanas un transportēšanas tehnoloģijām, piegāžu izmaksas samazināsies, savukārt ilgtermiņa līgumos tiks mazināta cauruļvadu dabasgāzes cenu piesaiste naftas cenām, norāda kompānija.

“Latvenergo” arī min, ka izpētes fāzē nevar runāt par iespējamajām termināļa izmaksām, tomēr kā salīdzinošo piemēru var minēt LNG projektu Polijā. Pašlaik būvējamā termināļa jauda ir pieci miljardu kubikmetru, bet kopējās būvniecības izmaksas ir ap 900 miljoniem eiro (630 latiem). Daļu no projekta izmaksām – ap 150 miljoniem eiro (105 miljoniem latu) – sedz no Eiropas Savienības struktūrfondiem.

Ekonomikas ministrija iepriekš paudusi viedokli, ka terminālis attīstāms Rīgas ostā, savukārt Ventspils mērs Aivars Lembergs norādījis, ka pašlaik ir divi LNG termināļa atrašanās vietas varianti – Rīga vai Ventspils.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz