“Latvijas Dzelzceļš” paraksta līgumu par Liepājas stacijas modernizāciju par 24,4 miljoniem eiro
LETA
VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) parakstījis projektēšanas un būvniecības līgumu ar pilnsabiedrību “Thales – Fima – Transceltnieks” par Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļu rekonstrukciju par 24,4 miljoniem eiro, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmumā.
Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 18,1 miljons eiro un LDz finansējums – 6,3 miljoni eiro. Projektu plānots īstenot līdz 2015. gadam.
Kā skaidro uzņēmumā, projekts paredz ievērojami rekonstruēt Liepājas staciju, kas galvenokārt ietver signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļa rekonstrukciju.
LDz prezidents Uģis Magonis skaidro, ka Liepājas dzelzceļa stacija ir svarīgs transporta ķēdes posms Liepājas ostas veiksmīgas darbības nodrošināšanai un šī modernizācija ļaus būtiski uzlabot dzelzceļa sniegto pakalpojumu un strādāt efektīvāk.
Patlaban stacijas konfigurācija, signalizācijas sistēma, elektroapgādes un telekomunikācijas sistēmas, kā arī stacijas telpas pilnībā neatbilstot mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām. Stacijas sliežu ceļa konfigurācija esot izveidota ļoti sen un darbojas ar pārmiju pārvedu rokas vadību.
Projektā paredzēts ar roku pārslēdzamās pārmijas un veco signalizācijas sistēmu nomainīt ar mikroprocesoru vadības signalizāciju. Tāpat arī paredzēts izveidot attālinātu Liepājas stacijas darbības monitoringu Rīgas dispečeru centrā, kas ļaus efektīvāk un precīzāk izveidot un sakoordinēt plānoto vilcienu grafiku. Stacijas galvenie sliežu ceļi tiks rekonstruēti un pagarināti par 2700 metriem, lai varētu pieņemt vilciena sastāvu ar 57 nosacītiem vilcienu vagoniem.
“Šis projekts iezīmē jaunu pagrieziena punktu vismodernāko tehnoloģiju ieviešanā stratēģiski svarīgajā Eiropas Savienības reģionā,” savukārt uzsver “Thales” grupas vietējās pārstāvniecības SIA “Thales Rail Signalling Solutions Baltics” izpilddirektors Deniss Krivčenkovs.
SIA “FIMA” valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis skaidro, ka “šis līgums, kas noslēgts kopā ar vadošajiem partneriem – “Thales” grupas uzņēmumiem – ir nozīmīgs “FIMA” darbībai Latvijā, jo apliecina kompetenci un spēju apvienot spēkus ar pasaules klases ražotājiem”. Uzņēmums Latvijā šādu partnerību veidojot pirmoreiz.
Šī ES Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta ietvaros par 389 400 eiro noslēgts arī projekta uzraudzības līgums ar pilnsabiedrību “Dzelzceļa inženieri”.
Koncerns “Latvijas Dzelzceļš” sastāv no valdošā uzņēmuma VAS “Latvijas Dzelzceļš” un piecām meitassabiedrībām – SIA “LDz Cargo”, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz ritošā sastāva serviss”, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA “LDz apsardze” un AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali.