Ledus važas stividorus nav saistījušas
Kaut gan stiprs sals pieturas jau aptuveni divas nedēļas, Liepājas ostas uzņēmumu darba ritmu tas nespēj ne kavēt, ne kā citādi iespaidot.
“Ostas pārvaldes ledlauži darbojas saskaņā ar intensīvāku grafiku. Tāpēc ledus sega, kas salā izveidojas, tiek laikus salauzīta, un kuģi bez problēmām pienāk piestātnēs, kur mēs tos nekavējoties apkalpojam. Tā notiek ne tikai Brīvostā, bet arī Karostas kanālā, kur atrodas “Cemex” terminālis,” sacīja akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” ražošanas direktors Aleksandrs Nazarovs. Viņš pastāstīja, ka pagājušajās divās nedēļās mūsu ostu apmeklējuši arī divi lielie “Handemax” kuģi. Viens no tiem atgādājis prāvu sojas spraukumu kravu, kas nonākusi uzņēmuma “Dan Store” noliktavās, bet otrs atvedis arī metāllūžņus, ko ražošanas vajadzībām izmanto “Liepājas metalurgs”.
“Gādājam arī par cilvēkiem, kam jāstrādā ārpus telpām. Viņi ir apgādāti ne tikai ar piemērotu apģērbu, bet vajadzības brīdī var sasildīties īpašos vagoniņos,” sacīja ražošanas vadītājs. A. Nazarovs teica, ka dienās, kopš iestājies sals, spēcīgais vējš pierimis un tas sekmējot darbu, jo nekas nekavē darbināt celtņus un citu tehniku.
Par to, ka ledus važas netraucē strādāt, gandarījumu pauda arī SIA “Piemare” izpilddirektors Māris Mertens, kurš pastāstīja, ka pie piestātnēm Tirdzniecības kanālā šajās dienās pienākuši divi kuģi. Pirmais atvedis lopbarības miltus, ko pa dzelzceļu paredzēts nogādāt Krievijas lopu audzētājiem, bet otrs iegriezies, lai uzņemtu 1000 kastu lielu kamīnmalkas kravu. Skaistais kuģis, kas pieder Norvēģijas uzņēmējiem, Liepājā ieradies atceļā uz dzimteni no Sanktpēterburgas, kur bija nogādājis saldētas zivis.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”