Liepājā ierodas otrais zemās grīdas tramvajs, rod naudu vēl diviem
Šonakt no Liepājas ostas uz depo vedīs jau otro jauno tramvaju – pastāstīja SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.
"Kurzemes Vārds"
Kamēr otrais vagons ceļoja no Horvātijas galvaspilsētas Zagrebas uz Liepāju, valdība ceturtdien, 7. janvārī, nolēma piešķirt Liepājas, Daugavpils un Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstībai vēl 74,8 miljonus eiro, pārdalot šīm pilsētām par labu naudu no Kohēzijas fonda.
Līdz ar to Liepāja iegūs vēl 12,83 miljonus eiro gan sliežu ceļa atjaunošanai, gan vēl vismaz divu jaunu tramvaja vagonu iegādei.
Lai gan pilsētā jau lielākā daļa tramvaja ceļa ir rekonstruēta, tomēr vēl divi posmi (kopā apmēram viena kilometra garumā) ir atjaunojami.
Tā būs Rīgas iela no Raiņa ielas līdz 1905. gada ielai un Dzelzceļnieku iela. Šajās vietās sliežu ceļš remontēts vien pašu spēkiem, stāstīja A. Puks.
Rekonstruējamās ielās plāno ne tikai jaunas sliedes, bet arī inženierkomunikācijas.
Pašlaik Rīgas ielā vēl tramvaja kontakttīkli ir piestiprināti pie namiem, pēc pārbūves tā vairs nebūs.
Rīgas ielā ieplānos arī vietu veloceļam, skaidroja Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš. Bet, lai līdz šiem darbiem tiktu, vēl patāls ceļš ejams.
Šogad šo ielu posmu pārbūve jāprojektē, būvdarbi varētu notikt 2022. un 2023.gadā. Un tikai pēc tam varēs teikt, ka ir atjaunots viss Liepājas tramvaja sliežu ceļš no Grobiņas ielas līdz Liepājas ezeram.
Jau vēstīts, ka Zagrebā top pirmie seši zemās grīdas tramvaja vagoni Liepājai, tie pilsētai jāsaņem līdz maijam.
Bez tam ir noslēgts līgums par vēl sešu vagonu būvi, tie jāpiegādā līdz 2022.gada augustam.
Papildu projekts, kuru nu ir atbalstījusi valdība, paredz vēl vismaz divu vagonu iegādi, tos Liepāja varētu saņemt 2023. gadā.
Tad pilsētai būs 14 zemās grīdas tramvaja vagoni, un ar tiem pietiks, lai pasažieru pārvadājumus ikdienā pilnībā nodrošinātu tikai ar jauno tramvaju.
Pašlaik gan jaunais tramvajs Liepājas ielās vēl nebūs redzams. Pēc A. Puka teiktā, jāatrisina viena problēma, saistīta ar pandēmijas dēļ noteiktajiem ierobežojumiem Latvijā: pašreiz valstī nenotiek praktiskās transportlīdzekļu vadītāju mācības.
Lai jauno tramvaju lietotu, horvātiem vispirms jāapmāca mūsu Liepājas tramvaja vadītāji, un tikai tad ar tiem varētu sākt pasažieru pārvadājumus.