“Liepājas autobusu parku” neapmierina Saeimas vilcināšanās ierobežot neregulāros pārvadātājus
LETA
Lai arī “Liepājas autobusu parkam” neregulāro pārvadātāju darbošanās iespaidā neieņemtie ienākumi Pierīgas maršrutos uz Jūrmalu un Ogri sasnieguši jau 100 000 latu, deputāti joprojām vilcinās pieņemt likuma grozījumus, kas ierobežotu neregulāro pārvadātāju aktivitātes, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.
Atbildīgās iestādes pārvadātājam skaidrojot, ka situāciju var labot, tikai veicot izmaiņas likumdošanā, taču pagājušajā nedēļā, 3.oktobrī, lai arī bija plānots grozījumus Autopārvadājumu likumā skatīt Saeimas plenārsēdē pirmajā lasījumā, tie dienas kārtībā netika iekļauti. Ārbergs uzskata, ka tā ir problēmas risināšanas novilcināšana.
Viņš gan atzīst, ka Satiksmes ministrijas likumdošanas jaunā iniciatīva varētu palīdzēt ar neregulārajiem pārvadātājiem cīnīties, jo tiktu precīzi definēts, kas ir neregulārais pārvadātājs un kas regulārais.
Vienlaikus uz jautājumu, cik tad optimistiski viņš ir noskaņots, ka vajadzīgie grozījumi tiks pieņemti, Ārbergs retoriski jautā – ja jau vairākas reizes neregulāro pārvadātāju ierobežojošie likuma grozījumi Saeimā ir nobremzēti, kāpēc lai tagad būtu citādi? Viņš gan izsaka pieļāvumu, ka varbūt tagad, kad tā ir nopietna problēma arī Rīgā, problēmu sāks risināt.
Kā ziņots, ņemot vērā pēdējā laika neregulāro pārvadātāju aktivitātes valstī, īpaši Rīgā, Satiksmes ministrija sadarbībā ar “Autotransporta direkciju” steidzamības kārtā ir izstrādājusi jaunu Autopārvadājumu likuma grozījumu projektu un tajā būtiski tiek papildināts pasažieru pārvadājumu regulāro pārvadājumu definējums.
Izstrādātajā grozījumu projektā būtiski tikšot papildināts pasažieru regulāro pārvadājumu definējums. Proti, tie ir tādi sabiedriskā transporta pakalpojumi, kas tiek organizēti un sniegti saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu, un par pasažieru regulāriem pārvadājumiem ir uzskatāmi arī tādi pasažieru pārvadājumi, kas tiek sniegti ar noteiktu regularitāti pa to pašu vai līdzīgu pasažieru regulārā pārvadājuma maršrutu un kas funkcionāli apkalpo tos pašus pasažierus, kas tiek vai varētu tikt apkalpoti pasažieru regulāro pārvadājumu gaitā.
Vēl grozījumu projekts paredz likuma trešo nodaļu “Pasažieru un bagāžas pārvadāšana” papildināt ar diviem pantiem, kuros teikts, ka pasažieru neregulāro pārvadājumu mērķis nevar būt pasažieru regulāro pārvadājumu veikšana un ka, veicot pasažieru neregulāros pārvadājumus, ir aizliegts iepriekš nokomplektētu pasažieru grupu papildināt vai veidot no jauna pasažieru regulāro pārvadājumu maršruta autoostās vai pieturvietās. Turklāt šis grozījumu projekts paredzot, ka turpmāk kārtību, kādā veicami iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un iekšzemes pasažieru speciālie regulārie pārvadājumi Latvijas teritorijā, noteiks Ministru kabinets. Tas nozīmējot, ka papildus grozījumiem Autopārvadājumu likumā tiks izstrādāti arī jauni Ministru kabineta noteikumi, kas valstī turpmāk reglamentēs neregulāros pasažieru pārvadājumus.