Liepājas lidostā gaidāmas pārvērtības
0
Liepājas lidostā iecerēts pagarināt skrejceļu un būvēt jaunu dispečeru ēku. Skrejceļu nepieciešams pagarināt par 300 metriem, lai ar pilnām degvielas tvertnēm varētu pacelties tādas lidmašīnas kā “Airbus 320” un “Boeing 747”. SIA “Aviosabiedrība “Liepāja” valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks norāda, ka arī pašlaik Liepājas lidosta spēj apkalpot šāda tipa lidmašīnas, tomēr skrejceļš ir par īsu, lai lielās lidmašīnas ar pilnām degvielas tvertnēm varētu pacelties un sasniegt tālākas valstis. Ar daļēji piepildītām degvielas tvertnēm tās tagad spētu aizlidot tikai līdz tuvākiem galamērķiem Eiropā.
Kā jau rakstīts, šogad pašvaldība par 67333 latiem palielināja aviosabiedrības “Liepāja” pamatkapitālu. Tāpat tika rezervēts zemes gabals jaunas kontroles dispečeru ēkas būvniecībai. Tagad dispečeru ēkai ir gatavs skiču projekts, nākamgad jābūt gatavam tehniskajam projektam, bet pati ēka varētu tikt uzbūvēta 2008.gadā.
Turpmāko divu gadu laikā Liepājas lidostā paredzēts investēt 267500 latu, 85 procentus līdzekļu piesaistot starptautiskā projektā. Kopumā projektam piesaistīs 200625 latus no Eiropas Savienības un 26750 latus no Latvijas valsts budžeta. Liepājas lidosta iegādāsies bagāžas caurskates rentgenaparātu, saķeres koeficienta mērīšanas iekārtu, uzbūvēs pasažieru termināļa trešo kārtu, kā arī nodrošinās mārketinga aktivitātes un projekta vadību.