No Liepājas ostas eksportēs augstvērtīgu koksnes šķeldu
liepajniekiem.lv
Sadarbojoties divām Liepājas ostas kompānijām
– LSEZ SIA ”Laskana” un LSEZ SIA ”Ekers Stividors LP”, šodien, 8. oktobrī, Liepājas ostā ienāca panamax klases kuģis ”Jobst Oldendroff”, lai iekrautu un
vestu uz Turciju ~ 100 tūkst. m3 augstvērtīgas koksnes šķeldas, kas ražota no bērza
papīrmalkas. Tā būs līdz šim lielākā koksnes šķeldas krava, kas iekrauta vienā
kuģī Liepājas ostā, portālu informē Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Koksnes
šķeldu no bērza papīrmalkas turpat ostas 44. piestātnē LSEZ ”Laskana” ražo jau otro nedēļu. Kā pastāstīja LSEZ
SIA ”Laskana” ražošanas direktors Ojārs
Zeme, uzņēmums ir uzsācis jaunu projektu un gatavojas nosūtīt uz
Turciju pirmo kravu ar augstvērtīgu un kvalitatīvu koksnes šķeldu, kas tiks
izmantota kokskaidu plātņu ražošanā.
Projekta
īstenošanā izveidojusies veiksmīga sadarbība ar LSEZ SIA ”Ekers stividors LP”,
kas apsaimnieko 44.dziļūdens piestātni Liepājas ostas Brīvostā, jo pie
”Laskanas” piestātnēm panamax klases
kuģi nevar piestāt un ekonomiski izdevīgāk ir noteikto apjomu vest ar vienu
lielu kuģi, nevis vairākiem maziem. LSEZ SIA ”Ekers Stividors LP” komercdirektors
Igors Matvejevs atzīst, ka tā uzņēmumam ir jauna pieredze. Lai iekrautu
kuģī šķeldu, no Rīgas ostas ir atvesta īpašā tehnika un plānots, ka ~100 tūkst.
m3 jeb ~30 tūkst. tonnu koksnes šķeldas
iekraus nedēļas laikā.
Koksnes
šķeldas ražošana no bērza papīrmalkas LSEZ SIA ”Laskana” ir jauns produkts.
Līdz šim uzņēmums no kokmateriālu atgriezumiem ražoja kurināmo šķeldu, ko
eksportēja uz Skandināvijas valstīm. LSEZ SIA
”Laskana” ražošanas direktors Ojārs Zeme norādīja, šobrīd tiek
gatavota nosūtīšanai pirmā krava, bet
tālāku sadarbību noteiks vairāki faktori – vai klients būs apmierināts ar
šķeldas kvalitāti un kādas būs izmaksas un ieguvumi.