Ostā ienāk šā gada rekordists
Sestdien ostā iepeldēja un pie akciju sabiedrības “Liepājas osta LM” dziļūdens piestātnēm pietauvojās šogad pagaidām ietilpīgākais kuģis “Hamburg pearl”, kas atveda tranzītkravu – 30 tūkstošus tonnu sojas miltu.
Stividori teica, ka ar ilgošanos gaidījuši šo ciemiņu tieši jūlijā, jo citādi kravu apjoms šomēnes salīdzinājumā ar pērno gadu draudējis sarukt.
Kuģim ienākot, pastiprinājās vējš. Tāpēc tā sagaidītāji nedaudz satraucās. Viņi teica, ka reiz gadījies arī tā, ka kuģis, jau ostas vārtos iepeldējis, augsto viļņu dēļ bijis spiests atgriezties reidā. “Krīzi, kas pārņēmusi ekonomiku pasaulē, jūtam. Tādēļ strādājam kā pa viļņiem. Jūniju aizvadījām diezgan sekmīgi, bet šomēnes ražošanas apjoms samazinājās. Tāpēc priecājamies, ka pienācis “Hamburg pearl”. Tas šogad ir trešais “Panamax” tipa kuģis un atvedis pagaidām lielāko kravu. Ja netraucēs laika apstākļi, mums vajadzēs tikai četras dienas, lai ceļā no Floridas, ASV, gandrīz mēnesi aizvadījušo kuģi izkrautu,” pastāstīja akciju sabiedrības ražošanas direktors Aleksandrs Nazarovs.
Runājot kopumā par “Panamax” tipa sauskravu kuģiem, akciju sabiedrības valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks atzina, ka tie ostā pienāk atbilstoši noslēgtajiem līgumiem un sadarbībai ar SIA “Dan store”, kas ir uzticams ilgtermiņa partneris un palīdz liepājniekiem nodrošināt stabilitāti un attīstību.
Atlantijas okeānu šķērsojušā kuģa “Hamburg pearl” garums ir 199,5 metri, platums 29 metri. Visas tā septiņas tilpnes ir piepildītas ar sojas miltiem, kam ir smalkāks malums par spraukumiem. Kuģa izkraušanai tā tilpnēs paredzēts iecelt buldozeru – tas ar savu lāpstu piepildīs celtņa greiferi, kas malumu nogādās speciālā kravas pieņemšanas piltuvē. No turienes sojas milti nonāks noliktavā vai tieši vagonos, jo tos ir paredzēts vest uz NVS valstīm.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”