Ostas auto pievadceļu būvēs “Aizputes ceļinieks”
Konkursā par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību ir uzvarējusi SIA “Aizputes ceļinieks”, aģentūru LETA informēja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.
Pēc Seska vārdiem, “Aizputes ceļinieks” kā vietējais uzņēmums varējis piedāvāt zemāku cenu nekā uzņēmumi no galvaspilsētas un citiem Latvijas reģioniem. Konkursā bija pieteikušies deviņi pretendenti.
“Aizputes ceļinieks” jau veicis vairāku Liepājas ielu rekonstrukciju, tostarp vairāku ielu, kuru segumu sliktas kvalitātes dēļ nācies uz paša uzņēmuma rēķina labot, piemēram, Dzintaru ielā, noskaidroja aģentūra LETA.
Konkursa dokumentāciju paņēma 21 uzņēmums, bet pieteikumu konkursam iesniedza deviņas Latvijas ceļu būves kompānijas. Jaunais auto pievadceļš ir viens no ES Kohēzijas fonda infrastruktūras projekta “Liepājas ostas pievadceļi” trim komponentiem.
Jaunais autoceļš tiks būvēts paralēli dzelzceļa līnijai un ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas. Projekts paredz izbūvēt pilnīgi jaunu autoceļu 2,7 kilometru garumā, no kuriem 2,1 kilometrs būs divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veidos divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās ieskriešanās joslas aptuveni 600 metru garumā. Tāpat tiks izbūvētas caurtekas, jo plānotajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī apgaismojuma sistēma, pārbrauktuves un autobusa pietura.
“Pirmkārt, tiks uzlabota satiksmes drošība. Otrkārt, atslogota Brīvības iela, smago transportu novirzot uz jauno pievadceļu. Treškārt, tiks izbūvēts pilnīgi jauns autoceļa posms,” sacīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš.
Jauno maģistrālo ceļa posmu projektēja Elmāra Daniševska birojs. Lapiņš norādīja, ka bijis visai smags projektēšanas posms, jo tika uzklausīti dažādu institūciju nosacījumi un ieteikumi. Tehnisko projektu no satiksmes dalībnieku viedokļa izvērtēja CSDD Audita nodaļa.
Plānots, ka būvdarbus sāks šā gada rudenī, bet projekta realizācijas termiņš ir 12 mēneši.
“Liepājas ostas pievadceļi” ir projekts, kas sastāv no trīs nozīmīgām un vērienīgām ostas infrastruktūras attīstības sadaļām – dzelzceļa pievadceļa un Ziemeļu parka, kā arī ostas auto pievadceļa būvniecības un Karostas izgriežamā tilta rekonstrukcijas. Dzelzceļa pievadceļš un Ziemeļu parks 2008.gada februārī tika nodoti ekspluatācijā.
Karostas tilts tika nodots ekspluatācijā 28.augustā.
Projekta kopējās izmaksas ir 9,5 miljoni latu. Projektu finansē no ES Kohēzijas fonda, valsts budžeta, Liepājas SEZ pārvaldes un Liepājas domes finanšu līdzekļiem.
LETA