Ceturtdiena, 2. aprīlis Imgarde, Irmgarde

Pieaudzis viesu skaits Liepājas naktsmītnēs

Pieaudzis viesu skaits Liepājas naktsmītnēs
Foto: Publicitātes
15.08.2017 10:22

liepajniekiem.lv

2017. gada 2. ceturksnī Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 694,2 tūkst. viesu, kas ir par 13,3 % vairāk nekā 2016. gada šajā pašā laika periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) jaunākie dati. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, viesu pavadīto nakšu skaits audzis par 14,3 % un sasniedza 1,32 miljonu. Vidējais viesu uzturēšanās ilgums tūristu mītnēs bija 1,9 naktis.

Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja vadītāja Inta Šoriņa portālam atklāja, ka arī Liepājā novērojams datu pieaugums. Kaut arī CSP šajā ceturksnī apzinājusi tikai daļu no naktsmītnēm, ir noteikts pieaugums par 15,42%. CSP apzinājis 26 naktsmītnes, kuru skaitā ir arī lielās viesnīcas, kas veido ~70% no visām naktsmītnēm Liepājā. “Tās ir uzslavas ne tikai pilsētas mārketingam kopumā, bet lielā mērā arī viesmīlības sektoram un pasākumu rīkotājiem, kas smagi strādā, lai piesaistītu un apkalpotu klientus. Pie tam, mēs runājam par periodu no aprīļa līdz jūnijam, kad vasaras aktīvie mēneši vēl tikai priekšā,” atzīst I. Šoriņa.

Tūrisma informācijas birojs norāda vairākus iemeslus datu pieaugumam. “Ārpus diviem aktīviem vasaras mēnešiem galvenais vilkmes spēks ir kultūras, sporta un izklaides pasākumi. Piedāvājums Liepājā ir ļoti plašs, līdz pat 140 pasākumiem vienā mēnesī, ko Liepājas reģiona tūrisma birojs un Liepājas domes sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa izmanto pilsētas reklamēšanai. Lielu pienesumu ārpus aktīvās sezonas dod koncertzāle “Lielais dzintars”, Liepājas Olimpiskais centrs, Liepājas Teātris u.c. Liepājā tika rīkota vasaras sezonas atklāšana, kuras mērķis bija pašus liepājniekus iepazīstināt ar piedāvājumu. Arī sporta pasākumi, piemēram, Liepājas pusmaratons u.c. aktivitātes iepriekš nebija rīkotas martā.

Pilsētas vārds skaļāk izskanēja arī saistībā ar lidojumu uzsākšanu no Liepājas lidostas. Ziņa par lidojumiem uz Liepāju izskanēja ļoti pozitīvi un informācija noderēja ne tikai tiem, kas tagad izmanto lidojumus uz Liepāju, bet arī kā atgādinājums plašākai publikai par Liepājas piedāvājumu.

Liepājas reģiona tūrisma birojs un domes sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa pirmo reizi veidoja vienotu Vējrades kampaņu, lai uzrunātu potenciālos pilsētas viesus caur televīziju, presi, digitāliem medijiem, u.c. Tas ir komplekss un sarežģīts process, kura mērķis ir ne tikai pateikt, ka ir tāda pilsēta Liepāja, bet arī pierunāt atbraukt un izmantot Liepājas piedāvājumu.

Ļoti mērķtiecīgi notiek darbs pie Lietuvas mērķauditorijas uzrunāšanas, žurnālistu vizīšu rīkošanas, sadarbības ar tūroperatoriem veidošanas, u.c. mārketinga aktivitātes. Tiek izdoti materiāli piecās valodās, uzturēt pilsētas pasākumu kalendārs četrās valodās, mājas lapā uzņēmumu datu bāze, kurā no 2017. gada bez maksas ievietojam informāciju par tūrisma uzņēmējiem Liepājā un tās reģionā.

Jānovērtē ir arī iepriekšējos gados veiktais kolēģu darbs, īpaši komunikācijā, kur procesus stipri ietekmē arī starptautiskie notikumi, ekonomikas attīstība, pilsētas iespējas, uzņēmēju piedāvājuma klāsts, reklāmas budžeta kapacitāte, u.c.

Kaut kādā ziņā, labi saprotam, ka CSP sniegtā statistika nav pilnīga, tomēr tā parāda tendenci un viens no veidiem, kas mums, pilsētas reklāmas veidotājiem, parāda darba augļus,” ir pārliecināta I. Šoriņa.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli