Ceturtdiena, 2. maijs Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pilnveidos dzelzceļa infrastruktūru

Pilnveidos dzelzceļa infrastruktūru
Foto: LSEZ
17.05.2013 09:39

liepajniekiem.lv

Vizītes laikā Liepājā VAS ”Latvijas dzelzceļš” vadības pārstāvji apliecināja, ka jau šogad ieguldīs nopietnas investīcijas dzelzceļā infrastruktūrā. Plānots, jau šovasar uzsākt Skrundas dzelzceļa tilta rekonstrukciju un izstrādāt Liepājas preču stacijas automatizācijas projektu, informē Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

2012. gada Liepājas ostas kravu plūsma parādīja, ka esošā dzelzceļa infrastruktūra ir nepilnīgi un nespēj kvalitatīvi  nodrošināt savlaicīgu vagonu padošanu un sastāvu komplektēšanu. Ilgstošās VAS ”Latvijas dzelzceļš” un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes diskusijās panākta vienošanās par plānotajiem pasākumiem, lai uzlabotu dzelzceļa pakalpojumu nodrošinājumu.

”Ostas akvatorijas un kuģu ceļu dziļums, pievadceļi un dzelzceļš ir tās lietas, kas nodrošina ostas veiksmīgu darbību. Pagājušais gads parādīja, ka, palielinoties kravu plūsmai, esošā dzelzceļa infrastruktūra ir nepietiekama,” uzskata LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. “Ar ”Latvijas dzelzceļu esam vienojušies, ka viņi, piesaistot ES struktūrfondu finansējumu, līdz 2015. gadam rekonstruē Skrundas dzelzceļā tiltu un automatizē Liepājas preču staciju. Savukārt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde paplašinās ziemeļu parku, izbūvējot papildus sliežu ceļus.” Atgādinām, ka Liepājas ostas jauno dzelzceļa pievadceļu un Ziemeļu parku ekspluatācijā nodeva 2008. gada  pavasarī un tā bija viena no trim komponentēm Liepājas ostas transporta infrastruktūras attīstības projektā ”Liepājas ostas pievedceļi”. Būvniecības kopējās izmaksas bija 4,08 milj. latu, ko veidoja ES Kohēzijas fonda, Valsts un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta finansu līdzekļi.

Stacijas automatizācija un ziemeļu parka paplašināšana nodrošinās apļveida kustību –  ātrāk padodot un novirzot tālāk vagonus, ļaujot ostas stividorkompānijām ātrāk apstrādāt kravas, kā arī atslogos Raiņa ielas pārbrauktuvi.  

G.Krieviņš norāda, ka labākais risinājums Raiņa ielas pārbrauktuves problēmai, lai savienotu iedzīvotāju un ostas attīstības jautājumus,  būtu dzelzceļa pārvada izbūve kā turpinājums Parka ielai.  Projekta īstenošanai vienīgais šķērslis ir finansējums. Dzelzceļa pārvada izbūve ir iekļauta gan Liepājas attīstības plānā, gan to projektu vidū, kuriem finansējums būtu piesaistāms no ES struktūrfondiem nākamajā plānošanas periodā no 2014. -2020. gadam.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz