Pirmais prāmis no ostas devies uz Travemindi
Šorīt plkst.8 prāmis “AVE Liepaja” devies pirmajā izmēģinājuma reisā no Liepājas uz Travemindi Vācijā, aģentūru LETA informēja stividorkompānijas SIA “Terrabalt” direktors Jurijs Solovjovs. Prāmis “Ave Liepaja” Liepājas ostā ienācis plkst.4 no rīta, pietauvojies, veicis izmēģinājuma apgriešanās manevrus un pagaidām tukšā devies atpakaļ uz Travemindi. Plānots, ka nākamreiz “AVE Liepaja” Liepājas ostā ienāks svētdien, 23.novembrī.
Jau ziņots, ka vakar Liepājā notika prāmju līnijas Liepāja-Traveminde svinīga atklāšana.
Nākamgad līnijā sāks kursēt vēl viens prāmis “AVE Libeka”, aģentūra LETA uzzināja prāmju līnijas atklāšanas pasākumā.
Uz līnijā Liepāja-Traveminde kursējošā prāmja “AVE Liepaja” ir vietas 100 smagajām automašīnām un 396 pasažieriem. Tieši tāds pats būs prāmis “AVE Libeka”.
Kā ziņots, 14.novembrī noslēgtais līgums ar prāmja līnijas operatoru “AVE Logistics” paredz, ka prāmis no Liepājas uz Vācijas ostas Lībekas priekšostu Travemindi kursēs trīs reizes nedēļā – otrdienās, ceturtdienās un svētdienās. Prāmja garums ir 180 metri.
Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieks Guntars Krieviņš norādīja, ka ir gandarīts, ka Liepājas ostai atkal būs prāmja līnija ar Vāciju, jo prāmja līnija vienmēr dod gan stabilu pozitīvu kravu apgrozījumu, gan atpazīstamību starptautiskajā mērogā. Krieviņš uzsvēra, ka arī prāmja līnijas Liepāja-Traveminde operators “AVE Logistics” ar jauno līniju saista lielas cerības.
“Liepājas SEZ pārvalde ir gatava palīdzēt gan organizatorisku, gan informatīvu, gan citu jautājumu risināšanā, kuri ietilpst pārvaldes kompetencē, lai palīdzētu uzņēmējiem,” piebilda Krieviņš, “Liepāja ir ieinteresēta, lai prāmja līnija Liepāja-Traveminde darbotos ne tikai līgumā paredzētos divus gadus. Liepājai prāmja līnijas atjaunošana ir būtisks ieguvums, jo automātiski tiek iesaistīti gan autopārvadātāji, gan muitas darbinieki, gan pārējie speciālisti, kas šajā sfērā ir iesaistīti.”
Krieviņš gan bija piesardzīgs, prognozējot kravu apjoma pieaugumu vēl šajā gadā, ko varētu dot jaunā prāmja līnija, kā vienu no iemesliem minot garās Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienas.
Pagājušā gadsimta 90.gadu vidū sadarbībā ar prāmju operatoru “Scandline” no Liepājas ostas jau tika veikti regulāri reisi uz Rostoku Vācijā un Karlshamnu Zviedrijā, taču 2005.gada nogalē “Scandline” nolēma atstāt Liepāju un organizēt prāmju līnijas no Ventspils.
LETA