Vēl izvērtē Liepājas autobusu parka darbību
"Kurzemes Vārds"
Liepājas autobusu parkam (LAP) līdz novembra sākumam bija Sabiedriskā transporta padomes noteikts pārbaudes laiks pārkāpumu novēršanai Pierīgas maršrutos. Pārvadātāja darbību izskatīs Sabiedriskā transporta padomes sēdē 9. novembrī, informē Autotransporta direkcijā. LAP vadība uzskata, ka situācija ir uzlabojusies.
Sabiedriskā transporta padome augustā nolēma tupināt līgumattiecības ar trīs pārvadātāju apvienību, kurā ietilpst arī LAP, par pakalpojumu sniegšanu Pierīgā. Daudzu pārkāpumu dēļ tā bija rosinājusi lauzt līgumu, taču deva pārvadātājiem iespēju samazināt biļešu tirdzniecības pārkāpumu skaitu. LAP šoferi bija izsnieguši par aptuveni trešdaļu mazāk biļešu, nekā bijis pasažieru, tā 30% ieņēmumu nonākuši kabatās.
LAP direktors Māris Ārbergs stāsta “Kurzemes Vārdam, ka no 1. oktobra uzņēmuma apkalpotajos Pierīgas maršrutos ieviesta bezskaidras naudas norēķinu iespēja: “Gaidām, ka mūs aicinās uz tasi kafijas parunāt, kā mums ir gājis pa šo periodu. Viennozīmīgi ir uzlabojusies situācija biļešu izsniegšanā. Bet to lai vērtē pasūtītājs, man sevi grūti slavēt vai nopelt.”
“Autotransporta direkcija veica pastiprinātas kontroles konkrētajos maršrutos, lai novērtētu pārvadātāja darbību,” ziņo direkcijas sabiedrisko attiecību speciāliste Lilita Pelčere. “Varam norādīt, ka bezskaidras naudas norēķini ir ieviesti maršrutā Nr.7000 Sloka–Bebrbeķu kapi, Nr.7018 Rīga–Spuņupe–Jaunķemeri, Nr.7020 Rīga–Jaunķemeri, Nr.7023 Rīga–Sloka, Nr.7959 Rīga–Kalnciems un Nr.7393 Bulduri–Spuņupe–Sloka–Kalniņi.” Papildu informāciju, arī par negodprātīgas rīcības novēršanu saistībā ar braukšanas biļešu neizsniegšanu pasažieriem, varēšot sniegt pēc sēdes 9. novembrī.
Iespēju nopirkt biļeti ar maksājumu karti maršrutā “Liepāja – Rīga” LAP varētu izskatīt pie nākamā gada prioritātēm, saka M. Ārbergs: “Paskatīsimies, kā mums pirmo mēnesi būs gājis Pierīgā. Saskaramies ar mazām tehniskām problēmiņām. Jāsaprot pasažieru vēlme maksāt ar karti. Neteikšu, ka tādu cilvēku ir daudz, bet nav arī pilnīgi pa nullēm.”
Par Satiksmes ministrijas izstrādātajiem jaunajiem Autoostu noteikumiem, kas autoostas sadalīs kategorijās pēc sniedzamajiem pakalpojumiem LAP direktoram pagaidām esot grūti spriest. “Kad sāks ieviest dzīvē, skatīsimies. Jautājums ir konceptuāls – kas paliks un kā to nosauks. Vai būs tikai viena Rīgas lielā autoosta, bet mēs domājam, ka republikas pilsētās autoostām savam statusam ir jābūt. Pašlaik vēl notiek debates. Autoosta Liepājā ir vajadzīga un tā te paliks. Statuss būs skaidrs, kad pieņems normatīvos galadokumentus,” spriež M. Ārbergs.