Vispirms Liepājā, Parīzē pēc tam
"Kurzemes Vārds"
Latvijas veļas ražotāji ir cienīgi konkurēt ar Rietumeiropas zīmoliem. Taču ja Krievijā un citās bijušās Padomju Savienības valstīs Latvijas veļu pazīst un novērtē, tad daudzviet pasaulē pircējiem tā joprojām ir maz zināma, pēc pagājušonedēļ 4. apakšveļas nozares uzņēmēju biznesa forumā redzētā sprieda vairāki ārvalstu viesi.
De Montforta universitātes Lielbritānijā Dizaina skolas asociētā profesore Džiliana Proktore vērtē, ka dalība Liepājā notikušajā forumā viņai bijusi fantastiska pieredze. Dž. Proktore universitātē vada apakšveļas studiju kursu, kurš pastāv jau vairāk nekā 70 gadus.
Viņu un citus nozares profesionāļus no ārvalstīm Liepājā patīkami pārsteigusi foruma laikā notikusī apakšveļas modes skate. Dž. Proktore īpaši atzīmē Liepājas uzņēmuma “Gracija Rim” jauno kolekciju, ko viņa vērtē kā konceptuālu, risinātu ar interesantu piegājienu, atbilstošu pasaules tendencēm, paslavējot arī kolekcijas augsto profesionālo līmeni. Janvārī šo kolekciju prezentēs izstādē Parīzē.
“Daudzi Rietumvalstīs nezina, ka Latvijā darbojas šāda apakšveļas industrija. Latvijas uzņēmumi viennozīmīgi var strādāt Rietumu tirgos – profesionālais līmenis ir augsts, taču lielā mērā daudzkas atkarīgs no mārketinga. Ir jāiet plašāk pasaulē, par sevi aktīvāk jāstāsta gan presē, gan sociālajos medijos. Piedalīties izstādēs Parīzē ir labi, taču ar to nepietiek. Ir jābūt vēl skaļākiem un redzamākiem, atgādinot par savu esamību, stāstot par to, ko tu dari un kāpēc tu to dari. Šeit ir labas kompetences, bet par to ir jāstāsta gan vietējiem patērētājiem, gan ārpus valsts robežām,” norāda De Montforta universitātes profesore.
Ārvalstnieku lielo interesi par pašmāju veļas produkciju apliecināja arī foruma otrajā dienā notikusī kontaktbirža ar potenciālajiem pircējiem no kādām desmit valstīm: Krievijas, Lielbritānijas, Somijas, Vācijas, Holandes, Izraēlas, Ukrainas un citām.
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 29. oktobra numurā.
#kvards-20181029-01#