Tankeris “Anna” jāatbrīvo no kravas
0
Lai veiktu tehnisko ekspertīzi un noskaidrotu avārijas iemeslu, O.Kalpaka tiltā ieskrējušais, ar Gruzijas karoga peldošais tankkuģis “Anna” jāatbrīvo no kravas. Kā pastāstīja Latvijas Jūras administrācijas vecākais inspektors Staņislavs Čakšs, lai veiktu tehnisko ekspertīzi, tankeris jāievieto kuģu būvētavas “Tosmare” sausajā dokā. Taču drošības apsvērumu dēļ to nevar veikt, kamēr kuģī ir krava – vairāk nekā 5000 tonnas eļļas.
“Sākotnēji tika apsvērta iespēja kuģi dokā ievietot ar visu kravu, taču tas ir bīstami. Kamēr kuģis atrodas ūdenī, tā spiediens līdzsvarojas ar kravas spiedienu. Bet, ievietojot kuģi sausajā dokā, kad ūdens pretspiediena vairs nebūs, var rasties bīstama situācija,” skaidroja S.Čakšs. Pagaidām nav precīzi zināms, kad varēs veikt ekspertīzi, bet inspektors sola: “Centīsimies to darīt pēc iespējas ātrāk, līdzko kuģi varēs ievietot sausajā dokā. Ekspertīzi veiksim kopā ar klasifikācijas sabiedrības “Veritas” pārstāvjiem un citiem ekspertiem.”
Liepājas ostas kapteinis Eduards Raits pastāstīja, ka tankeris “Anna” pieteicies ostas 25.piestātnē – naftas produkta izkraušanu veiks uzņēmums “DG Termināls”. Plānots, ka izkraušanas darbus veiks nedēļas nogalē – sestdien un svētdien. E.Raits prognozē, ja izkraušana veiksies raiti, jau pirmdien kuģi varēs ievietot dokā.
Atgādināsim, ka negadījums ar “Annu” notika 12.jūlijā. Tankeris ieskrēja vēsturiskā O.Kalpaka tilta ziemeļu balstā un to sadragāja. Mūsu ostas locis un viens no velkoņa apkalpes locekļiem tankkuģa “Anna” avārijas laikā bija alkohola reibumā.