Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Grāmata. Garīga nepieciešamība vai luksusa prece?

Grāmata. Garīga nepieciešamība vai luksusa  prece?
02.12.2008 13:56

Atslēgvārdi

Kādai jaunai māmiņai uzdāvināja dāvanu karti grāmatu iegādei. Viņa bija ļoti priecīga. Jo ikdienai nepieciešamās lietas un pārtika noteikti ir jāpērk, tāpēc naudas grāmatu pirkšanai nepaliek. Vai tiešām laba grāmata paliek par luksusa mantu?

Centrālajā grāmatnīcā tagad plašs piedāvājumu klāsts veltīts tieši Ziemassvētkiem un gadumijai. Redzamā vietā izlikti dažādi krāšņi kalendāri, ilustrētās bērnu grāmatas. Pircēji apstājas gan pie jaunumu stenda, gan pēta izziņas literatūras un  bērnu grāmatu piedāvājumu. “Jā, bērnu grāmatas ir interesantas, un tās labprāt pērk arī dāvināšanai,” sacīja Centrālās grāmatnīcas pārdevēja Sanita Kronberga. Tagad, kad valstī iestājusies ekonomiskā krīze, kad daudzās jomās izsludināts taupības režīms, Sanita zināja teikt, ka tomēr nejūtot, ka cilvēki taupītu uz lasīšanas rēķina. Grāmatnīcai ir savi pastāvīgie pircēji, kuri interesējas par jaunākajiem izdevumiem, zina, kas laists klajā, un nāk, lai to nopirktu. “Jaunieši vairāk vēlas uzzināt ko vairāk par sevis iepazīšanu, par attiecību veidošanu. Jaunās māmiņas pērk grāmatas par bērnu audzināšanu, viņu spēju izkopšanu,” paskaidroja pārdevēja.

“Tie cilvēki, kas interesējas par grāmatām, protams, tās arī pērk,” sacīja grāmatu veikala “Valters un Rapa” Liepājas filiāles vadītāja Aija Voitiškeviča. Viņa nenoliedza, ka cenai ir nozīme un ka cilvēki mēdz pievērst tai uzmanību. Grāmatu veikala priekštelpā ir V.Ķuzes kafejnīca. Vadītāja novērojusi, ka cilvēki, kas nākuši padzert kafiju, apēst kādu gardumiņu, vēlāk ienāk arī grāmatnīcā, jo, iespējams, pa stikloto logu ievērojuši ko sev tīkamu. “Vairāk gan grāmatas iegādājas cilvēki gados, šķiet, ka jauniešus lasīšana tik ļoti vairs neinteresē,” komentēja A.Voitiškeviča.

“Nevaru teikt, ka pircēju skaits pēdējo nedēļu laikā būtu sarucis. Izpētot un izanalizējot pēdējo dienu pirkumus, redzam, ka to skaits palicis tāds pats, kā bijis iepriekš,” paskaidroja SIA “Jānis Roze” Liepājas veikala vadītāja Lāsma Ozoliņa-Ozola. Veikalam ir plašs piedāvājuma klāsts – no kancelejas precēm līdz lielajiem pasaules atlantiem. L.Ozoliņa-Ozola arī uzsvēra, ka sava veida nozīme ir tam, kā jaunākās grāmatas tiek reklamētas un popularizētas plašsaziņas līdzekļos.

Pircēji pastiprināti interesējas par tām grāmatām, kurām ir atlaides. Ne viens vien grāmatu cienītājs gaida, kad samazinās cenu. Pārdevējas ir pat novērojušas, ka iespējamie pircēji ienāk vairākkārt un nogaida, kad būs cenu samazinājums, lai iegādātos nolūkoto grāmatu.

“Protams, ka akcija “Bankrota cenas” ieinteresē pircējus,” sacīja pārdevēja konsultante Anta Kozlovska. Viņa un kolēģes apliecināja, ka grāmatas labi pērk arī tad, kad nav atlaižu. Pircēji ir visdažādākā vecuma – no bērniem līdz sirmgalvjiem. Ieinteresēti pircēji ir tieši bērni, kuriem patīk tādas grāmatas, kurās ir doti uzdevumi vai pielikti klāt interesanti priekšmeti.

Grāmatas nopirkt nav nekāda problēma, pietiktu tikai naudas,” sacīja jaunieši, kuri studē Liepājas Universitātē un RTU Liepājas filiālē. Universitātes studenti teica, ka mācību literatūru pērkot savas augstskolas kioskā, kur var iegādāties vietējo mācībspēku sarakstītās un sastādītās grāmatas, kas noder studijām. Tāpat grāmatas var nopirkt ne tikai lielajās grāmatnīcās, bet arī grāmatu veikalā Tirgoņu ielā, tirdzniecības centrā ”RIMI” ir stends ar grāmatām. Tā ka atliek tikai paskatīties, kur zemāka cena, un nepalaist garām tos izdevumus, kas ir modē attiecīgajā laikā.

Secinājumi
1. Cilvēki, kas interesējas par lasīšanu, drīzāk sev atraus maizes kumosu, bet grāmatai naudu atlicinās.
2. Populāri ir bestselleri, tos labprāt pērk cilvēki gados.
3. Piekrišana ir vēsturiskām grāmatām un vēsturisku personu dzīves aprakstiem.
4. Jauno paaudzi interesē personības izaugsmes un izzinoša literatūra.
5. Labprāt pērk bērnu grāmatiņas, kurām klāt spēļu un uzdevumu elementi.
6. Liela nozīme ir reklāmai, kas ietekmē izvēli.

Liepājnieku iecienītāko grāmatu topu meklējiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 2.decembra numurā Dainas Meisteres publikācijā.

Grāmatu mīļotāji ir uzticīgi lasīšanai arī ekonomiskās krīzes laikā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz