Liepājas Leļļu teātra mākslinieciskā vadītāja amatā apstiprināts režisors un dramaturgs Edgars Niklasons
Liepājas Leļļu teātra mākslinieciskā vadītāja amatā apstiprināts režisors un dramaturgs Edgars Niklasons, aģentūru LETA informēja teātra sabiedrisko attiecību vadītāja Ieva Hmieļevska.
LETA
Niklasons izraudzīts konkursā starp desmit pretendentiem.
Teātra mākslinieciskā vadītāja galvenie pienākumi ir teātra mākslinieciskās vīzijas veidošana, repertuāra veidošana, sākot no 2024./2025. gada sezonas, arī sadarbību veidošana ar vietējiem un starptautiskiem nozares spēlētājiem, lai stiprinātu teātra māksliniecisko saturu, saikni ar dažādām mērķauditorijām un sekmētu trupas profesionālo izaugsmi.
Niklasons ir diplomēts teātra režisors un dramaturgs, kurš savas profesionālās gaitas sācis 2011./2012. gada sezonā Latvijas Nacionālajā teātrī un “Dirty Deal Teatro”, taču pēdējos gadus iestudē izrādes bērniem un jauniešiem Latvijas Leļļu teātrī, Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī, Rēzeknes teātrī “Joriks” un citur, kā arī piedalās neatkarīgu skatuves mākslas projektu veidošanā.
Sadarbībā ar fondu “Initium” viņš veidojis teātra izrādes dažādās kopienās, sapludinot dokumentalitāti ar vizuālā un fiziskā teātra elementiem.
Starp šiem darbiem izceļama ar komponistu Goran Gora radītā utopijas opera “(Iz)dzīvot pirmdienu”, kas vēsta par mūsdienu aktualitāti – mobingu skolās.
Savukārt līdz šim apjomīgākais Niklasona režijas iestudējums bijis kokļu mūzikas koncertuzvedums “Stīgo, brālīt! Stīgo, māsiņ!” Dailes teātrī XXVI Vispārējo latviešu Dziesmu un XVI Deju svētkos.
Savu darbu saturā Niklasons bieži aplūko sociālās atstumtības tēmu, bet formā eksperimentē ar dažādiem vizuāliem izteiksmes līdzekļiem, arī tekstu un dramaturģiju.
Viņam ir būtiska skatītāja emocionālā telpa, kuru var piepildīt ar katra paša pieredzi un individuālām sajūtām par redzēto.
Niklasons Liepājas Leļļu teātrī saskata milzu potenciālu. Jau pašlaik šis teātris ir nozīmīgs spēlētājs reģionālā kultūras piedāvājuma veidošanā, turklāt ar interesi par leļļu teātra tendencēm Eiropā.
Šāds kurss ir labvēlīga augsne jēgpilnai mākslinieciskajai attīstībai un savas vietas iekarošanai Latvijā un ārpus tās robežām.
Vadītājs akcentē, ka leļļu teātra žanrs ir universāli saprotams, tas māca domāt plaši, būt drosmīgam, pārkāpt robežas un to viņš esot gatavs darīt roku rokā ar pārējiem teātra darbiniekiem.