Ceturtdiena, 2. maijs Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jūrkalnē noslēgusies pirmā Laikmetīgās mākslas un dizaina laboratorija

Jūrkalnē noslēgusies pirmā Laikmetīgās mākslas un dizaina laboratorija
Foto: no Jūrkalnes dizaina plānotāja
18.08.2014 13:20

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Sestdien, 16.augustā Jūrkalnē noslēdzās pirmā Laikmetīgās mākslas un dizaina
laboratorija, kuras laikā topošie mākslinieki un dizaineri profesionālu
mentoru vadībā strādāja pie jaunu aizraujošu mākslas un dizaina darbu tapšanas.

Laboratorija norisinājās no 13. līdz 17 jūlijam Jūrkalnē
un šajās pāris dienās intensīva darba rezultātā divās komandās tapa nezināmajai
Jūrkalnei veltīts gada dizaina plānotājs un trīs dimensionāla datorspēle.

Laikmetīgās mākslas un dizaina laboratorijas mērķis ir
radīt iespēju topošajiem mākslas un dizaina profesionāļiem pielietot savas
zināšanas, prasmes un idejas, strādājot pie konkrēta mākslas darba vai dizaina
produkta tapšanas, nostiprinot pārliecību par katra inidividuālā skatupunkta
nozīmi un vērtību.

Laboratorijas galvenais princips, ko pielietoja abas
komandas, bija vides pētniecība – dalībnieki dokumentēja savus iespaidus
zīmējumos, fotogrāfijās, skaņu ierakstos un intervijās, kas pakāpeniski pārtapa
vizuālā materiālā par Jūrkalni.

Dizaina komandu vadīja Zahars Znaidjonvs, Matīss Zvaigzne
un Esmeralda Purvišķe. Laboratorijas norises laikā dalībnieki tika
iepazīstināti ar konceptuāla grafiskā dizaina darba gaitu. Četru dienu laikā
tikai izveidoti divpadsmit vizuāli stāsti, ko veido telpisks burtu šrifts no
videi raksturīgiem materiāliem  un  ilustrāciju un fotogrāfiju sērijas, kas
apspēlē gan suitu kultūras vērtības, gan Jūrkalnes iedzīvotāju pasaules uztveri
un dzīvesveidu.

Datorspēles tapšanu vadīja jauno mediju mākslinieku
apvienība Trihars (Pēters Riekstiņš, Kristaps Biters, Rihards Vītols).
Datorspēles komanda, pielietojot plašu tehnoloģiju klāstu, dokumentēja Jūrkalnes
vidi, kā rezultātā  tapa virtuāla Jūrkalnes
planēta. Dalībnieki tika iepazīstināti ar reālu vides objektu pārvēršanu trīs dimensionālos
virtuālos objektos, skaņu ierakstīšanu un apstrādi, kā arī ar paņēmieniem, kā
savas ieceres pārvērst datorspēlē.

Datorspēle pieejama interneta vietnē: http://trihars.mplab.lv/Jurkalne_planet.html

Dizaina plānotāja digitālā versija septembra beigās būs
pieejama interneta vietnē: www.laikmetigajurkalne.lv
Drukātā versija – sazinoties ar organizatoriem.

Šādas norises galveno mērķi – atklāt jaunus veidus, kā
runāt par tām vērtībām, kas slēpjas Latvijas reģionus, ir sasniegts ar uzviju,
jo kā atzina dalībnieki un piesaistītie mentori – līdz šim par Jūrkalni nav
neko daudz zinājuši, taču tagad, pēc Jūrkalnē pavadītajām dienām: atstāts dziļš
iespaids par šīs vietas unikalitāti. Šo ieguvumu papildina  jaunās zināšanas dizaina stāstu veidošanā,
attēlu un skaņas apstrādē, kā, kā arī pieredze, ko dod komandas darbs pie
konkrēta uzdevuma.

Līdztekus Laikmetīgās mākslas un dizaina laboratorijas
norisei Jūrkalnes un tuvāko pagastu bērniem bija iespēja apgūt elektroniskos
rokdarbus – tekstila darbi, kas papildināti ar elektronikas elementiem.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz