Jūrkalnē noslēgusies pirmā Laikmetīgās mākslas un dizaina laboratorija
liepajniekiem.lv
Sestdien, 16.augustā Jūrkalnē noslēdzās pirmā Laikmetīgās mākslas un dizaina
laboratorija, kuras laikā topošie mākslinieki un dizaineri profesionālu
mentoru vadībā strādāja pie jaunu aizraujošu mākslas un dizaina darbu tapšanas.
Laboratorija norisinājās no 13. līdz 17 jūlijam Jūrkalnē
un šajās pāris dienās intensīva darba rezultātā divās komandās tapa nezināmajai
Jūrkalnei veltīts gada dizaina plānotājs un trīs dimensionāla datorspēle.
Laikmetīgās mākslas un dizaina laboratorijas mērķis ir
radīt iespēju topošajiem mākslas un dizaina profesionāļiem pielietot savas
zināšanas, prasmes un idejas, strādājot pie konkrēta mākslas darba vai dizaina
produkta tapšanas, nostiprinot pārliecību par katra inidividuālā skatupunkta
nozīmi un vērtību.
Laboratorijas galvenais princips, ko pielietoja abas
komandas, bija vides pētniecība – dalībnieki dokumentēja savus iespaidus
zīmējumos, fotogrāfijās, skaņu ierakstos un intervijās, kas pakāpeniski pārtapa
vizuālā materiālā par Jūrkalni.
Dizaina komandu vadīja Zahars Znaidjonvs, Matīss Zvaigzne
un Esmeralda Purvišķe. Laboratorijas norises laikā dalībnieki tika
iepazīstināti ar konceptuāla grafiskā dizaina darba gaitu. Četru dienu laikā
tikai izveidoti divpadsmit vizuāli stāsti, ko veido telpisks burtu šrifts no
videi raksturīgiem materiāliem un ilustrāciju un fotogrāfiju sērijas, kas
apspēlē gan suitu kultūras vērtības, gan Jūrkalnes iedzīvotāju pasaules uztveri
un dzīvesveidu.
Datorspēles tapšanu vadīja jauno mediju mākslinieku
apvienība Trihars (Pēters Riekstiņš, Kristaps Biters, Rihards Vītols).
Datorspēles komanda, pielietojot plašu tehnoloģiju klāstu, dokumentēja Jūrkalnes
vidi, kā rezultātā tapa virtuāla Jūrkalnes
planēta. Dalībnieki tika iepazīstināti ar reālu vides objektu pārvēršanu trīs dimensionālos
virtuālos objektos, skaņu ierakstīšanu un apstrādi, kā arī ar paņēmieniem, kā
savas ieceres pārvērst datorspēlē.
Datorspēle pieejama interneta vietnē: http://trihars.mplab.lv/Jurkalne_planet.html
Dizaina plānotāja digitālā versija septembra beigās būs
pieejama interneta vietnē: www.laikmetigajurkalne.lv
Drukātā versija – sazinoties ar organizatoriem.
Šādas norises galveno mērķi – atklāt jaunus veidus, kā
runāt par tām vērtībām, kas slēpjas Latvijas reģionus, ir sasniegts ar uzviju,
jo kā atzina dalībnieki un piesaistītie mentori – līdz šim par Jūrkalni nav
neko daudz zinājuši, taču tagad, pēc Jūrkalnē pavadītajām dienām: atstāts dziļš
iespaids par šīs vietas unikalitāti. Šo ieguvumu papildina jaunās zināšanas dizaina stāstu veidošanā,
attēlu un skaņas apstrādē, kā, kā arī pieredze, ko dod komandas darbs pie
konkrēta uzdevuma.
Līdztekus Laikmetīgās mākslas un dizaina laboratorijas
norisei Jūrkalnes un tuvāko pagastu bērniem bija iespēja apgūt elektroniskos
rokdarbus – tekstila darbi, kas papildināti ar elektronikas elementiem.